165 Reacties

20 dagen geleden

Hi, wat leuk..heb je idd voorbij zien komen bij de november NOD groepjes. Ik snap helemaal dat je symptomen wil voelen ter geruststelling! Hoe oud is je eerste kindje? Ik ben 12 DPO en wil eigenlijk gewoon dat het mijn NOD is en ik een digi clear blue positief heb🤣 ... je wil blij zijn met (zo snel al) een positieve test, maar ik wil ook gewoon niet te vroeg juichen.

20 dagen geleden

Herkenbaar! Ik ben morgen 14 dpo & hopelijk is mijn test dan ook weer wat opgelopen! Wel echt “last” van allerlei symptomen, dus denk maar dat dat goed is. Mijn zoon is tien, en durfde het heel lang niet meer aan om voor een tweede te gaan, maar wil er toch nog maar eens voor gaan!

20 dagen geleden

Wat leuk zo’n kletsgroepje. Ik ben de afgelopen maand een ‘stille lezer’ geweest in het NOD groepje, dus ik herken jullie beide namen. Ik heb afgelopen dinsdag een positieve CB gehad met 2-3 weken. Wat een geluk, maar ook erg spannend. Sinds mei 2023 bezig en helaas 1 missed abortion gehad en 1 spontane mk rond 4+1. De spanning wordt wat minder nu ik die termijn voorbij ben (vandaag 4+4). Ik durf steeds meer te vertrouwen dat het goed komt deze keer 🤍 Ik heb vooral veel inspiratie gehaald uit jouw ‘manifesteren’ berichtjes @pippi.kakelbont 😂 de dag van de positieve test dus een rompertje gekocht van Takkie, die we zelf altijd als kraamcadeautje geven. Oh en ook al aangemeld bij verloskundige praktijk en een ZZP’er kraamzorg🤞🏼 Hopelijk hebben jullie ook snel de CB test met ‘zwanger’!

20 dagen geleden

Hoi mama's, denken jullie dat ik naar peuterzwemmen kan met 4 a 5wekrn zwanger?

20 dagen geleden

Reactie op Mummabear

Hoi mama's, denken jullie dat ik naar peuterzwemmen kan met 4 a 5wekrn zwa ...
Waarom zou dat niet kunnen? Zwemmen mag gewoon, er zijn toch ook speciale zwangerschapszwem lesjes. Ik ben vorige week in ieder geval toen ik nog niet wist dat ik zwanger was gewoon naar peuterzwemmen geweest.

20 dagen geleden

Reactie op Eva0892

Wat leuk zo’n kletsgroepje. Ik ben de afgelopen maand een ‘stille lezer’ g ...
Thanks! Gefeliciteerd en heel fijn dat je je al wat zekerder voelt.. haha je bent er vroeg bij! Maar inderdaad als we te voorzichtig blijven dan kan je de hele zwangerschap wel onzeker blijven dus vertrouwen in ons lijf🤞

20 dagen geleden

Reactie op Eva0892

Wat leuk zo’n kletsgroepje. Ik ben de afgelopen maand een ‘stille lezer’ g ...
Wat leuk om te horen! Ik ben ook super onzeker hoor! Meerdere miskramen gehad en besloten mij daar niet door te laten leiden. Dus ja, ik plan al pretecho’s in en doe alsof alles sowieso goed gaat! Het geeft me vertrouwen en dat is een veel prettigere manier om erin te staan! Ik wéét dat het mis kan gaan, maar het kan ook simpelweg goed gaan! Ik heb ook mantra’s: - Elke cel in mijn lichaam werkt samen om deze zwangerschap te ondersteunen. - Mijn lichaam weet precies wat het moet doen om nieuw leven te creëren en te ondersteunen. - Mijn lichaam is sterk, gezond en klaar om nieuw leven te dragen. 🍀 Beetje zweverig; maar het houdt mijn angst onder controle.🙏 Ik voel me er sterker door! Mijn testen lopen mooi op! Dus dat is heel fijn!

20 dagen geleden

Reactie op Mummabear

Hoi mama's, denken jullie dat ik naar peuterzwemmen kan met 4 a 5wekrn zwa ...
Ja hoor! Alleen na bevalling e.d. of indicatie van arts niet! Wel opletten met temperatuur verschil. Sauna mag bv niet!

20 dagen geleden

Reactie op ilse_t

Waarom zou dat niet kunnen? Zwemmen mag gewoon, er zijn toch ook speciale z ...
Ooit iets gelezen over temperatuur van het bad ofzo, weet niet meer precies maar daarom even dubbel check..

19 dagen geleden

Reactie op Pippi.Kakelbont

Wat leuk om te horen! Ik ben ook super onzeker hoor! Meerdere miskramen geh ...
Mooi om zo te denken, zeker als het al een paar keer niet gelukt is. Ik probeer het ook wel, maar merk dat ik er nog niet echt in geloof omdat ik eind september een miskraam had. Ik let nu zo erg op mijn symptomen..zo trok bijvoorbeeld de pijn in mijn borsten weg - PANIEK - want bij de miskraam gingen ook de kwaaltjes weg. Maar 2 min later enorme golf van misselijkheid, joepie. Dat zakt nu ook wel weer weg. Dus ben er wel heel onzeker in. Ben nu 4+2, vorige keer ging het na 6 weken mis. Heb ook heel erg de neiging om te blijven testen. Vorige keer zag ik geen oploop. Nu heb ik woensdag en vandaag getest, zag ik ook nog geen oploop. Wel zowel early als gewone test positief. Maar beide wel licht. Ik wilde dat ik blij en zorgeloos kon zijn, net als bij de zwangerschap van mijn dochter. Ik wist het ook toen pas na ruim 7 weken. Zo fijn!

19 dagen geleden

Reactie op Pippi.Kakelbont

Wat leuk om te horen! Ik ben ook super onzeker hoor! Meerdere miskramen geh ...
Wat mooi om die mantra’s te hebben en te blijven herhalen (en absoluut niet zweverig)! Ik herken me er wel in, ik zeg ook vaak tegen mezelf dat deze zwangerschap niks zegt over de vorige twee keer. De verloskundige stelde mij gerust door te benoemen dat het vaker goed gaat dan mis. En ik hou me vast aan ‘drie maal is scheepsrecht’ 😂🤞🏼 Mooi om te horen dat dat de angst onder controle houdt, dan blijf ik mijn mantra’s ook herhalen👏🏼

19 dagen geleden

Reactie op Stumpy34

Mooi om zo te denken, zeker als het al een paar keer niet gelukt is. Ik p ...
Erg herkenbaar allemaal! Hier ook met regelmaat aan mijn borsten voelen of ze nog wel pijn genoeg doen. Vandaag niet misselijk geweest, ook gelijk paniek en gevoel van een aankomende teleurstelling. Konden we dit maar uitzetten! Ik zoek maar vooral heel veel afleiding😂 Hopelijk zakt je zorgeloosheid snel af! Ik moet zeggen dat het mij rust geeft om het alleen bij de digitale CB test te hebben gehouden, die gaf 2-3 weken aan, hier vertrouw ik op. Daarna niet meer getest en geen streepjes om te vergelijken.

19 dagen geleden

Reactie op June1506

Thanks! Gefeliciteerd en heel fijn dat je je al wat zekerder voelt.. haha j ...
Haha ja klopt😂 De verloskundige vooral om een datum te hebben en even wat angsten/zorgen te kunnen bespreken. De kraamhulp om praktische redenen; ik wil geen reguliere kraamzorg ivm gekorte uren. ZZP’ers zitten vaak gelijk al vol!

19 dagen geleden

Reactie op Eva0892

Haha ja klopt😂 De verloskundige vooral om een datum te hebben en even wat ...
Goeie, zal er na dit weekend eens naar kijken. Qua vergoeding is het hetzelfde als het een ZZPer is?

19 dagen geleden

Reactie op Eva0892

Erg herkenbaar allemaal! Hier ook met regelmaat aan mijn borsten voelen of ...
Dat inderdaad, dat gevoel van aankomende teleurstelling, goed verwoord! Afleiding heb ik 1,5 dag gehad met het zetten van mijn kerstspullen en dat is nu ook weer klaar 🫣😄. Maar ik probeer er vanuit te gaan dat het nu goed gaat. Dat testen kan ik niet laten. Als ik nu één knaltest in handen heb, test ik niet meer. Tot dan wel. Hier was de digitale clearblue uitverkocht trouwens, wilde die het liefst ook doen.

19 dagen geleden

Reactie op June1506

Goeie, zal er na dit weekend eens naar kijken. Qua vergoeding is het hetzel ...
Ik geloof het niet, maar weet dat niet zeker! Ik ben in ieder geval aanvullend verzekerd bij CZ waardoor mijn eigen bijdrages vergoed worden!

19 dagen geleden

Reactie op Stumpy34

Dat inderdaad, dat gevoel van aankomende teleurstelling, goed verwoord! Afl ...
Kerst, wat een heerlijke afleiding! Dat kan nooit vroeg genoeg haha. Snap ik goed als je nog geen digitale test in huis hebt, dan wil je sowieso overtuigd zijn van of een knaltest of een digitale CB (of beter nog allebei)! Lang leve Bol.com, dan heb je ze morgen in huis! Wellicht is dat een idee? En blijven duimen en vanuit gaan dat die teleurstelling er niet gaat komen 🤞🏼🍀

19 dagen geleden

Reactie op Eva0892

Kerst, wat een heerlijke afleiding! Dat kan nooit vroeg genoeg haha. Snap i ...
jaahh ik heb ze ook online digitale waren ook nog eens afgeprijsd bij de online drogisterij gister besteld en vandaag binnen 🤗

19 dagen geleden

Reactie op Eva0892

Ja ik ben ook een beetje kerstgek. Zou daarom ook heel leuk zijn de baby rond de kerst aan te kondigen bij fam en op werk! Goeie, had ik nog niet aan gedacht. Heb mijn moeder op pad gestuurd om bij haar Kruidvat te checken haha. Als zij het daar niet vindt, bestel ik.

19 dagen geleden

Reactie op Eva0892

Ja ga hard duimen, voor ons allemaal hier🤞