24 Reacties

Haihai, ja zeker ik drink gemiddeld 3 kopjes cappuccino
Ik vind het helaas nu stinken en niet lekker:( heel soms neem ik een decafe cappucino, dat gaat soms nog. Wel jammer want vond het altijd heerlijk!

vorig jaar

Op sommige dagen drink ik totaal geen koffie en heel zelden een ijskoffie. En sommige dagen drink ik 2 koffie ☺️☺️ Ik ben nooit een dagelijkse zware koffie drinker geweest als ik thuis ben, maar ik vind koffie deze keer juist extra lekker ofzo 😅

vorig jaar

Ik maak een kleine thermoskan en schenk dan steeds een slokje in m’n kopje. Voor je gevoel drink je meerdere kopjes maar bij elkaar is het een normaal kopje koffie😅 en ik maak of bestel ook vaak decaf cappuccino. In het begin even wennen maar nu ben ik gewend aan minder caffeine. Qua thee drink ik ook voornamelijk caffeine vrije rooibos en kamille nu.
Ik ben op zoek gegaan naar een goeie decaf koffie (ik ben echt een mega koffieliefhebber en veel decaf is vies) en drink idd ook elke ochtend een decaf flat white. Soms als ik ‘s avonds moet werken nog een gewone cappuccino en verder veel cafeinevrije thee. De goede decaf koffies die ik heb ontdekt zijn: - De decaf van Het Hoofdkwartier in Amstelveen - De Cobra Dazzling Decaf van Tropa Café in Den Haag - De Decaf Caña van Sprout in Eindhoven Deze kan je allemaal gewoon op hun site bestellen!
Ik dronk altijd 2 kopjes per dag,nu helemaal niets. Maar vind het in tegenstelling tot veel mensen juist heerlijk ruiken en mis het zo erg

vorig jaar

Reactie op SierlijkeFlamingo946826

Ik dronk altijd 2 kopjes per dag,nu helemaal niets. Maar vind het in tegens ...
Precies dit. Die geur is nog zooooo fijn haha. Ik mag van mezelf 1 kopje per dag. Ultiem geniet moment

vorig jaar

Ik drink ongeveer 3 koppen koffie per dag (mits ik niet hartstikke misselijk ben/overgeven) ben nu 9 weken en 3 dagen zwanger.
Nee smaakt mij totaal niet meer. Soms een decafe cappuccino

vorig jaar

Reactie op GedreveneWind273011

Ik ben op zoek gegaan naar een goeie decaf koffie (ik ben echt een mega kof ...
Goede tip dankjewel! Ik ga een kijkje nemen 🙃
Ja hoor, ik blijf hier wel gewoon koffie drinken. Wel iets minder dan normaal, dus maximaal 2 bakjes...

vorig jaar

Let wel op dat ook in cafeïnevrije koffie nog een klein beetje cafeïne zit. En er zitten ook stoffen in cafeïnevrije koffie die niet worden aangeraden tijdens de zwangerschap. Dit zegt het voedingscentrum: "In 1 onderzoek werd gevonden dat zwangeren die 3 of meer koppen cafeïnevrije koffie dronken op een dag een hoger risico hadden op een miskraam. Een enkel onderzoek is niet genoeg om een harde conclusie te trekken, maar uit voorzorg wordt aan zwangeren geadviseerd om maximaal 2 kopjes cafeïnevrije koffie te drinken."

vorig jaar

Ik drink er maximaal 2 per dag, heerlijk!

vorig jaar

Ik drink nog steeds 1-2 koppen normale koffie! In mijn eerste zwangerschap ook gedaan.

vorig jaar

Ik vind die van lot61 erg lekker! (Ook verkrijgbaar bij Perron in Den Haag)

Reactie op Bysaa

Let wel op dat ook in cafeïnevrije koffie nog een klein beetje cafeïne zit. ...
Heb ik gelezen ja, daarom drink ik ook max twee decaf koppen per dag

Reactie op Llhbr

Ik vind die van lot61 erg lekker! (Ook verkrijgbaar bij Perron in Den Haag) ...
Oh goeie! Sowieso topkoffie!

vorig jaar

Ja cappuccino 2 soms 3 op een dag ik ben ook 8 weken en 1 dag 🥰
Ik dronk normaal per dag wel 7 bakjes koffie. Nu ik 8+5 dagen zwanger ben ga ik bijna over m’n nek van koffie, haha. Decaf geprobeerd maar vond het echt niet lekker. Overgegaan op de cafeïne vrije thee

vorig jaar

Ik lust het nu niet meer. Bij decafe zou ik altijd bio kopen, of je nou wel of niet zwanger bent. Het proces van het decafe ‘maken’ van zo’n koffie is heel ongezond voor je lijf.