18 Reacties
vorige week
De onze ook idd maar moeten naar kno arts om te laten zien en we laten het dan met jaar doen zodat ie onder narcose kan en niet zo hoeft mee te maken
vorige week
Ik had hetzelfde bij ons zijn ze er wel oo tijd achter gekomen (de kraamverzorgende zag het direct).... ging om een klasse 1 tongriempje dus was ook echt direct te zien. Wij hebben het met 2 weken al laten weglaseren dus wat betreft het op latere leeftijd laten laseren kan ik persoonlijk niet meepraten. Er is wel al een topic over geopend waar meer informatie gegeven wordt daar zijn ook meerder mama's en baby's waarvij het ook later pas is opgemerkt en behandeld. Daar waren veel goede verhalen geloof ik! Ik kan je wel vast vertellen hoe het ongeveer gaat. Ze kijken eerst of het echt nodig is en hoe ze het het beste kunnen aanpakken. Daarna smeren ze er een verdovend middeltje op waardoor je kleintje het minder voelt. Dan pakt ze de laser erbij dat lijkt gewoon op een pen. Gaat ze 2 seconden over het tongriempje met die 'pen' en controleert ze het nog een keer en dan is het al klaar. Het stelt echt niks voor even als het klaar is is het even een minuutje huilen en dan is het weer klaar! 🤗 laseren is echt beter dan knippen door het laseren brandt het wondje gelijk dicht waardoor het minder snel kan ontsteken/infecteren. Ik zal het linkje naar het andere topic even toevoegen
vorige week
Jaaa, wij ook! 🤍
Ons dochtertje wilde niet drinken en gilde alleen maar tijdens de fles. Zo verdrietig om te zien…
Uiteindelijk zijn we bij de osteopaat geweest en daar bleek dat haar tongriempje te kort was.
We zijn doorverwezen naar de tongriempraktijk in Nijmegen. Ik vond het best heftig (ga echt met z’n tweeën – je partner, moeder, iemand erbij 💛), maar het was het zó waard.
Ik heb alleen spijt dat het niet eerder ontdekt is.
Meteen na de behandeling kon ze haar tong uitsteken, bewegen én weer lekker kletsen.
Mega blij dat we dit gedaan hebben ❤️
vorige week
Reactie op aukje Damstra
De onze ook idd maar moeten naar kno arts om te laten zien en we laten het ...
Is een narcose niet veel heftiger dan een ingreepje van 10 seconden? Wij hebben het ook laten doen, het is vreselijk om te zien, maar het is echt zo gepiept.
vorige week
Reactie op aukje Damstra
De onze ook idd maar moeten naar kno arts om te laten zien en we laten het ...
Gek dat een kno arts dat zegt! De na behandeling is namelijk pittig met een kind van 1. Ik vond het namelijk al vervelend met mijn dochter van 5 maanden. Had het liever eerder willen doen. En mijn dochter weet het echt niet meer hoor. Het gaat echt om 3 sec werk😊
vorige week
Reactie op Catharina2003
Jaaa, wij ook! 🤍
Ons dochtertje wilde niet drinken en gilde alleen maar ti ...
Hoe oud was zij toen de behandeling plaats vond
vorige week
Ik heb de 19de van deze een afspraak met mijn zoontje van 6 maanden bij een tongriemkliniek.
Hoe is het herstel en is er veel pijn na de behandeling?
vorige week
Toevallig is ons zoontje afgelopen maandag geholpen aan een te kort lipbandje en verborgen tongriem. Hij is net 6 maanden.
Wij hebben een lactatiekundige met 10 dagen laten komen, maar zij heeft dit ook niet gezien. Ik geef nog steeds borstvoeding maar het is 6 maanden veel ellende geweest, ongemak, verslikken, lucht happen, reflux, krampen, slecht slapen, vacuüm verlies, klakken zowel aan de borst als aan de fles.
We zitten nu op dag 4 na de ingreep en vandaag zei mijn vriend dat een fles geven nog nooit zo goed is gegaan. Aan de borst nog op en af maar dit kan nog even duren.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik het echt vreselijk vond om te zien en te horen ondanks dat het zo gepiept is. De eerste 2 dagen had hij ook echt last en zijn de oefeningen verre van prettig voor hem, nog steeds niet overigens maar het verdriet is snel over.
Hij slaapt ieder geval beter, waarschijnlijk omdat hij minder lucht mee hapt dus dat is al een verbetering. Verder is het nog afwachten.
Bij welke tongriemkliniek heb je een afspraak?
vorige week
Reactie op GedreveneVallei585030
Toevallig is ons zoontje afgelopen maandag geholpen aan een te kort lipband ...
Ik heb de afspraak staan bij tongriemkliniek de molen in Amersfoort
vorige week
Reactie op Zwanger1ste
Daar zijn wij ook geweest! Ondanks dat de ingreep natuurlijk niet fijn is, hebben we de rest als zeer prettig ervaren. Danielle was/is ook laagdrempelig te bereiken na de behandeling, zelfs in de nacht mocht het nodig zijn. Gaat helemaal goed komen met je kleine man 😊
vorige week
Reactie op Zwanger1ste
Ik heb de 19de van deze een afspraak met mijn zoontje van 6 maanden bij een ...
Mijn dochtertje was 5 maanden. Het herstel ging erg goed. Maar je moet de oefeningen wel echt uitvoeren anders wordt het snel weer strakker. Wij wonen bij Amersfoort maar wij zijn doorverwezen naar de tongriem praktijk in Nijmegen, omdat ze daar goede ervaringen mee hebben.
6 dagen geleden
Daar zijn wij ook geweest! Ondanks dat de ingreep natuurlijk niet fijn is, ...
Oo dat is fijn. Had zij de ingreep meteen uitgevoerd na jullie consult
6 dagen geleden
Reactie op Zwanger1ste
Oo dat is fijn. Had zij de ingreep meteen uitgevoerd na jullie consult
Nee als eerste een consult en ze had 3 weken later een plek voor de behandeling
gisteren
Nee als eerste een consult en ze had 3 weken later een plek voor de behande ...
Was de kleine bij jou veel aan het huilen na de ingreep of enkel toen het gebeurde. Heb maandag een consult staan
gisteren
Reactie op Zwanger1ste
Wij willen het doen als ie jaar is onder narcose
15 uur geleden
Reactie op Zwanger1ste
Was de kleine bij jou veel aan het huilen na de ingreep of enkel toen het g ...
Na de ingreep zelf viel het mee, kon hij even lachen. Ik denk 3 uurtjes na de ingreep tot en met dag 2 was hij huilerig en deed het hem duidelijk pijn ondanks paracetamol. Dag 3 werd het een stuk beter.
We zitten nu op dag 10, zowel aan de borst als fles gaat het heel goed. Is hij over het algemeen een stuk vrolijker omdat hij waarschijnlijk minder ongemak ervaart door lucht mee happen en vacuum verlies.