18 Reacties

9 maanden geleden

Onze dochter gaat twee hele dagen per week naar de opvang. Dit kost €974,62 per maand, maar wij ontvangen wel kinderopvangtoeslag. Uiteindelijk betalen wij iets van €200 per maand zelf. Maar goed, dit gaat dan om hele dagen. :)

9 maanden geleden

Als je wil weten wat je netto kwijt bent kan je het beste een online tool invullen die bijna iedere kdv op de website heeft staan. Kan niemand je hier vertellen want is afhankelijk van jullie inkomen. Het tarief is overal zo’n beetje tussen de 9-12 euro per uur. Ook dat kan je op de website van jullie kdv vinden. Maar daar gaat de toeslag nog vanaf dus.

9 maanden geleden

Bij ons is wordt het 500 ongeveer in de maand voor 1 dag in de week opvang. En dan krijgen we nog een hoop terug. Wat ik berekend heb kost het ongeveer dan 60 euro in de maand dus valt dan wel mee!

9 maanden geleden

Dit verschilt echt per kinderopvang maar is ook afhankelijk van jullie inkomen. Ik betaal voor 2 hele dagen €1112,- per maand waarvan €650 uit eigen zak.

9 maanden geleden

Is inderdaad lastig om te schatten, maar het bureau van de kinderopvang kan dat zeker voor je berekenen. Hangt namelijk van het volgende af: -jullie gezamenlijke inkomen -uurtarief kinderopvang/ gastouder -eventuele bureaukosten. Dus ik zou gewoon de je gewenste opvang benaderen en vragen of ze dat voor je kunnen berekenen.

9 maanden geleden

Hangt inderdaad van opvang tot opvang af. Onze onthaalmoeder berekend dzt op onze inkomsten. Bij ons zal ons ventje 3x per week gaan en komt dus op een +- 230 a 250 uit ongeveer per maand

9 maanden geleden

Je kan dit via de site van de overheid berekenen. Is mega afhankelijk van jou/jullie inkomen.

9 maanden geleden

Wij betalen voor 1 dag per week (11 uren per dag) €499 en krijgen €295 kinderopvangtoeslag. Dus €204 uit eigen zak.

9 maanden geleden

Hier gaat ze 2,5 dag naar de opvang en wij betalen 1.235 euro

9 maanden geleden

En nog een ongevraagde tip (nadat je de kosten berekend hebt): kijk niet alleen naar de kosten van het kdv op korte termijn alleen, maar bedenk bijvoorbeeld ook: - pensioenopbouw later - gewenste financiële (on)afhankelijkheid van een eventuele partner - het plezier wat werken je geeft. Ik kwam er bijvoorbeeld tijdens mijn verlof achter dat ik thuiszitten echt vreselijk vond - hoe leuk je werk nog is als je minder dan x uur aanwezig bent. In sommige banen valt daardoor de tijd voor de extra en leuke taken weg of een eventuele kans op promotie wordt kleiner - de (sociale) ontwikkeling/plezier van je kind op een opvang. - hoe moeilijk/makkelijk het is voor je kind als het relatief weinig naar de opvang gaat per week

9 maanden geleden

Reactie op xxx2023

En nog een ongevraagde tip (nadat je de kosten berekend hebt): kijk niet al ...
Oh en het effect op eventuele toeslagen

9 maanden geleden

Hier betalen we voor 3 kinderen 2 dagen (1 hele dagen en 2 bso): 2314-1476=838 euro zelf. Straks met een 4e gok ik meer dan 1000€ zelf betalen. Nu zitten wij bij 1 van de duurste kinderdagverblijven. Dus ieder jaar dat ze hun prijzen omhoog gooien kunnen we bijna alles netto bijleggen. Het is belangrijk dat je er vertrouwen in hebt, dus dat is ook veel waard.. maar we zullen wel echt blij zijn als alle kinderen naar school gaan over ruim 4 jaar:) Gratis gaan ze het echt niet maken haha.

9 maanden geleden

Waar zit het verschil dan in dat de 1 zoveel meer kwijt is dan de ander? Heeft dat dan met inkomen te maken dat je meer inkomen hebt dat je dan zoveel moet betalen?

9 maanden geleden

Reactie op ComplexlozeRegen390633

Waar zit het verschil dan in dat de 1 zoveel meer kwijt is dan de ander? He ...
Kan van verschillende dingen afhangen. 1. Het land 2. Zelfstandige onthaalmoeder/opvang of niet 3.inkomensgebonden of niet

9 maanden geleden

Bedankt voor alle reacties en het vergelijkingsmateriaal! Ik heb even een berekening gemaakt via verschillende KDV's en gewoon 32 uur blijven werken is helaas echt goedkoper voor ons :(

9 maanden geleden

Reactie op ComplexlozeRegen390633

Waar zit het verschil dan in dat de 1 zoveel meer kwijt is dan de ander? He ...
Bij ons is het uurtarief echt heel hoog en de overheid vergoed tot op zekere hoogte. Dat uurtarief is echt een paar euro lager en dat verschil moet je 100% zelf betalen. Toen we in het noorden woonden, lag het tarief lager dan wat de overheid had vastgesteld. Ja dat scheelt. En dan nog inkomensafhankelijk natuurlijk.. hoeveel je terugkrijgt.

9 maanden geleden

Reactie op HelloNewBaby

Hier betalen we voor 3 kinderen 2 dagen (1 hele dagen en 2 bso): 2314-1476= ...
Ik moet zeggen dat ik dit nog best mee vind vallen 🙈. Wij zijn voor 1 kind en 2,5 dag 875 euro netto kwijt. Ben dan ook heel benieuwd wat het straks met 2 is.

9 maanden geleden

Wij gaan ong €350 netto pm betalen voor 2 dagen opvang. We konden een proefberekening maken op de website van de opvang.