7 Reacties

Hi! Denk dat je gevoel klopt! Vrijwel alleen in Nederland wordt het advies gegeven vanaf 4mnd te starten. De WHO adviseert vanaf 6 mnd. Welke hapjes je wanneer het best kan introduceren vwb de darmen kan je vinden in ‘de poepdokter junior’. Zie ook een topic hierover met andere moeders die de hapjes zo aanpakken ter bescherming van de darmen!

2 dagen geleden

Reactie op DoortastendeLotus035820

Hi! Denk dat je gevoel klopt! Vrijwel alleen in Nederland wordt het advies ...
Sluit mij hier bij aan. Daarbij is brocolli een gasvormige groente dus nog moeilijk te verwerken voor de darmpjes. Lekker wachten tot na de 6 maanden
De darmrijping van kindjes is onder ideale omstandigheden (gezonde moeder, geen medicatie, vaginale bevalling, borstvoeding) pas voltooid rond ongeveer 6 maanden. Tot die tijd zitten er kleine gaatjes in de darmwand, met alle gevolgen van dien. Dat wetende vraag ik me eigenlijk af waarom door het CB überhaupt het advies gegeven wordt met 4 maanden te startten 😅. Wij startten iig pas met 6/7 maanden (mn zoontje is prematuur geboren).

2 dagen geleden

Thanks voor de tips, ik ga lekker tot 6 maanden wachten. Ze doet het hartstikke goed op flesvoeding dus geen reden om haast te hebben. Die krampjes zijn zo zielig..

2 dagen geleden

Hier wachten we ook tot 6 maanden met echt hapjes. Wel mag ze proeven. Ze mag dan een half theelepeltje met bijvoorbeeld gepureerde worteltjes hebben, gemixed met moedermelk. Ook mag ze een maisstengel. Ik merk dat ze dit niet echt op eet maar het heel leuk vind om dit sensorisch te ontdekken. De echte hapjes pas vanaf 6 maanden, al wil ze wel al heel graag
Hier 5.5 maand oude baby en probeerde een klein beetje zoete aardappel. Paar uur later gelijk harde buik, huilen, krampen en fles weigeren. Denk ook hier dus nog te vroeg

19 uur geleden

Ah niet fijn!! Hier nu 5 maanden en net begonnen met pompoen. Voeg je ook wat olijfolie toe aan het hapje? Dat doe ik, volg een schema van mama Roos kookt. collega zei ook toevallig dat dat bij haar baby erg hielp tegen krampjes omdat ze dan minder snel verstopt raken. En lekker rustig aan opbouwen