8 Reacties
vorige week
Tot een jaar is borstvoeding hoofdvoeding hoor, de rest zijn extras...
Dus zou er vooral rust is bouwen. Af en toe een paar hapjes proberen, maar zeker niet doorzetten, dan kun je beter wachten tot haar darmpjes het beter aankunnen.
2 dagen geleden
Mijn zoontje is 7 maanden. De dagen dat ik hem voeding geef is hij heel onrustig in de nachten en wordt vaak wakker huilend. De dagen dat ik hem bewust niks geef behalve fles slaapt die perfect. Het consultatiebureau had dit nog nooit eerder gehoord gaven ze aan ik geef hem nu dus af en toe potjes van 4 of 6 maanden een paar hapjes om de darmpjes toch te laten wennen
2 dagen geleden
Hier ook veel last. In overleg met lactatiekundige ook even terug naar de basis. Ze krijgt nu 5/6 dagen zelfde hapje om te kijken hoe dat gaat. Dit gaat tot nu toe goed. Dit weekend wilde ik misschien een broodkorstje proberen. Gewoon rustig het tempo van je kindje volgen. Zolang ze groeien en vrolijk zijn is er niks aan de hand.
Al vind ik zelf alle meningen van anderen soms nog erg lastig馃
2 dagen geleden
Hier hielp het om extra water te laten drinken, misschien helpt dat bij jullie ook?
2 dagen geleden
Dank! Ik heb uiteindelijk van de huisarts lactulose gekregen en 2 dagen gegeven. Wat n troep, maarja er moest echt iets uit. Dat ging gelukkig snel (ze had 2 weken voorgeschreven, maar al snel volgende diarree en de suiker die erin zit op die onervaren darmpjes lijkt me erg slecht) . Ik heb ook met de lactatiekundige gesproken en die denk ook dat de kiwi gewoon te heftig was en ik toen n beetje ben doorgeslagen in voorzichtig zijn door n week hetzelfde te geven. Ook raadde ze de rapley methode aan omdat er dan wat natuurlijker minder oppervlakte is om te verwerken voor de darmpjes. Door de prakjes kreeg ze waarschijnlijk te veel binnen om rustig te wennen. Het gaat nu gelukkig goed. Dus nu geef ik 1/2 dagen hetzelfde in stukjes en zorg dat ze goed drinkt (bv). Ik ben ook begonnen met klein beetje probiotica, maar dat effect duurt even.