5 Reacties
gisteren
Ze mogen nog niet boven de 1 liter. Maximaal 1 liter aanhouden om overbelasting van de nieren te voorkomen
Zou gewoon kijken naar 5x 180 + 6 als hij dat opdrinkt zo niet dan kleinere hoeveelheden
gisteren
Kan zijn dat hij straks meer verzadigd is en langer slaapt. Je kan altijd starten met 7/8 x 120+5 en dan eens kijken hoe de dag loopt en als hij minder vaak komt voor voeding ophogen en fles minder geven. Zo zitten wij bij onze dochter van 5 maanden en 7.3 kilo op 4 x 210+7. Gewoon testen en kijken hoe de dag loopt
gisteren
Inderdaad geldt die berekening tot een liter.
Weet je hoeveel borstvoeding hij per keer dronk? Meestal drinken borstgevoede kindjes vaker kleinere hoeveelheden. Als je dan meteen grote flessen geeft, gaan die er misschien niet helemaal in. Je kan beginnen met 120+4 en kijken hoe dat gaat. Als je zoontje snachts komt, kan je ook een klein flesje geven en dat aankijken
Wij zitten nu op 4-5 flessen van 180+6 en snachts vaak 90+3
gisteren
Dit is een handige link die je hierbij helpt!
Heeft mij ook enorm geholpen met de overstap van BV naar KV.
https://www.flesvoedingcalculator.nl
19 uur geleden
Oh dit wist ik niet eens! Thanks! Ik zorg dat het niet boven een liter uit komt. Hij drinkt makkelijk 150 met 5 schepjes weg. Maar komt dan wel dus nog 8 keer op een dag. Dan kom je op te veel uit.. we gaan ‘s nachts wel minder grote flessen geven.. hopelijk gaat dat dan helpen. Ik loop er inderdaad tegen aan dat die overdag dan goed drinkt, maar dan komt de nacht nog en dan moet ik hem natuurlijk niet te veel geven. Moeilijk dit haha. Hoop inderdaad dat die er snel ‘s nachts langer tussen gaat laten. Maar hij wordt gewoon echt vaak wakker en als die ontroostbaar is en het 3+ uur geleden is, geven we hem maar een fles…