20 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op DappereCeder677842
Ik gebruik zelf dit schema en het werkt perfect

Dankje! Hoe doe jij het als de kleine niet 1,5 uur wilt slapen? Gewoon wachten tot het volgende slaapmoment en dan dus een langere wakkertijd hanteren?
2 dagen geleden
Reactie op EvenwichtigeGletsjer097817
Dankje! Hoe doe jij het als de kleine niet 1,5 uur wilt slapen? Gewoon wach ...
Ja en als ze rustig in bedje ligt wakker zijn dus niet huilen laat ik der liggen haal haar pas echt uit bedje als het ongeveer tijd is, en dan pas de volgende slaapjes tijd weer, zo probeer ik haar telelen dat ze op gezette tijden gaat slapen en rust pakt, die van mij is ze 19 weken
2 dagen geleden
Ik heb zelf geen schema, maar let op vermoeidheidssignalen en hou daarbij de wakkertijd wel in de gaten. Mijn kindje (ook 18 weken) wil altijd tussen 18-19 slapen. Af en toe kom ik ook niet lekker uit en laat het afhangen hoe rustig/onrustig hij is en wat hij aan kan. Als ik kies voor de wakkertijd iets oprekken dan kies ik voor heel veel rust, nabijheid en veel voetjes/buikje masseren. En anders doe ik soms de wakkertijd iets korter en gaat hij nog even bij mij in de draagzak en zorg ik dat hij niet langer dan een half uurtje slaapt. Dat werkt bij ons goed :)
2 dagen geleden
Ik breng haar naar bed meestal rond 6/7 uur. Dus ik zou in dit geval haar eerder naar bed brengen voor de nacht. Maar ik heb ook weleens dagen dat haar laatste dutje tot 5/half 6 is en dan breng ik haar pas rond half 8 naar bed. Bij mij slaapt ze 3 keer per dag.
2 dagen geleden
Mijn baby van bijna 20 weken doet dus soms nog wel een dutje om 18:00 uur
2 dagen geleden
Als dat bij ons zo uitvalt, doe ik ze even in de draagzak. Dan slaapt ze vaak niet diep maar is ze wel rustig en ontspannen
2 dagen geleden
Wij laten haar dan een dutje van een half uur doen of anders door laten slapen tot 22:30 en dan een nachtflesje.
2 dagen geleden
Reactie op Serena.s
Gewoon dutje tot uiterlijk 20:00 daarna bedtijd rond 21:30u drinken en slap ...
Hier hetzelfde, lijkt me zo heerlijk om eens een avondje op de bank te kunnen hangen zonder kleine, maar dat vind ik de gebroken nachten niet waard😂 dus inderdaad tussen 7 en 8 kan hij nog een dutje doen en daarna tussen 21:00 en 21:30 de nacht in
2 dagen geleden
Reactie op Tessa0510
Hier hetzelfde, lijkt me zo heerlijk om eens een avondje op de bank te kunn ...
Precies dat, dan maar knuffelen tv kijken en spelen van 20/21:15 ipv om 19:30 naar boven voeden slapen en na half uur weer wakker zijn en hele avond bezig.. (ook 2 avonden per weer pas rond 20u thuis met baby dus kan niet echt anders
gisteren
Reactie op charlotte111
Ik breng haar naar bed meestal rond 6/7 uur. Dus ik zou in dit geval haar e ...
Ja, dit doen wij ook! Soms gaat hij (afhankelijk van onze dag en schema) al rond 18.00 uur en soms pas rond 20.00 uur.
gisteren
Ah nog meer dus met een baby die later de nacht in gaat!
Wij merken dat als ze rond 19:00 uur of ervoor de nacht in gaat, dat ze dan in de ochtend heel vroeg wakker is en niet meer wilt slapen. Dan is ze meestal rond 05:00 uur klaarwakker. We hebben gewoon geen meisje die het klokje rond slaapt ben ik bang…
Wij doen overigens nog wel altijd een droomvoeding om 22:00/23:00 uur.
gisteren
Ik zou zeggen volg het ritme van je baby... ik doe persoonlijk niks met die wakkertijden ons kereltje geeft heel goed zelf aan of hij moe is of niet... onze man slaapt van 20/21 uur tot 7/8 uur. En van 12/13 uur tot 15/16 uur. Dan heeft hij de belangrijkste slaap uren gehad alles wat hij daarnaast wil slapen mag hij slapen maar hoeft niet. Hij kan dan zelf kiezen of hij wil slapen of spelen. Meestal valt hij dan tijdens het spelen een halfuurtje in de slaap in de ochtend en de avond. Dat is prima.. ik zou zeggen volg je moedergevoel en doe wat voor jou goed werkt. Jij kent jouw kindje het beste jij kent haar signalen en weet wat jouw kleintje het fijnste vindt... als ze tussen 19/20 uur nog niet moe is kun je haar ook later naar bed doen? Bijvoorbeeld ook tussen 20/21 maar dat is net wat jij fijn vindt..
Wat ik wel wil zeggen.... probeer je niet teveel zorgen te maken of teveel te kijken naar aat anderen doen.. het is met zulke kleine babys ook een beetje trial en error probeer wat verschillende dingen uit die jij denkt die goed zijn en kijk wat voor jouw kleintje het beste werkt! Volg je moedergevoel dat klopt altijd!! ❤️❤️
gisteren
Misschien helpt het bijvoorbeeld om je baby een voeding per dag minder te geven maar meer qua inhoud. Dat heeft bij ons echt een heel groot verschil gemaakt in het gedrag van onze kleine🙈 er zijn zo mega veel gemiddelde en normen wasr we ons als moeders aan willen houden omdat we bang zijn dat we het anders niet goed doen terwijl jouw kindje misschien wel helemaal niet binnen die gemiddelden past en dat is ECHT ook helemaal prima!!!.... onze kleine was ook alles behalve gemiddeld hij zat bijvoorbeeld al sinds 3,5 maand leeftijd op 4 voedingen van 240-260ml en soms meer.. nooit onzeker worden en lekker een beetje proberen wat voor jullie werkt! ❤️🍀
gisteren
Hier gaat de kleine om 18:00 naar boven, 18:30 slapen. Wij redden het niet later. Als ze rond die tijd in slaap valt gaat ze de nacht in. Dus we volgen haar
11 uur geleden
Vandaag heb ik dit probleem ook gehad en wel vaker maar ik doen hem dan gewoon rond 18:30 naar bed. Normaliter ook tussen 19:00-20:00. Heb weleens geprobeerd toch tussen 17:30 en 18:00 hem een dutje te laten doen maar vaak gaat ie dan echt al zn nachtslaap in en vind dat toch echt iets te vroeg.