11 Reacties

5 maanden geleden

Spannend zeg! De dag voor de inleiding heb ik ook nog even alles schoongemaakt en ons bed verschoond zodat de kraamweek met een schoon bed zou beginnen. Ook nog een laatste keer de vluchtkoffer gecheckt en voor de rest nog genoten van de rust en dingen gedaan waar ik zin in had (lekker tv kijken/gamen/lezen/etc). Qua dingen die je in huis moet hebben, zou ik in eerste instantie alleen kijken naar de standaard dingen. Dus heb je spullen in huis dat de baby kan slapen/poepen/drinken? Dan ben je vast genoeg voorbereid hoor. Het is ook heel normaal (zeker bij een eerste kindje) dat je partner in de kraamweek op pad wordt gestuurd voor dingetjes die toch nodig blijken. Mijn vriend moest bij onze oudste ook op pad voor tepelhoedjes, andere flesjes, nieuwe emmer om badje te vullen of meer kleren maat 50 (de oudste was toch wat kleiner dan verwacht). En dat is dan echt zo in huis hoor! Veel succes! 🍀

5 maanden geleden

Ik zou vanavond lekker koken en genoeg maken zodat je morgen/dinsdag wat hebt om snel op te warmen. En verder zorgen dat de week boodschappen in huis zijn, inclusief genoeg wc papier, handzeep en kraamverband. Verder nog even uitrusten en wat laatste quality time met je partner :)

5 maanden geleden

Ah spannend!! Ik zou even een paar boodschappen doen en idd de dingen die het snelst vies worden (even stofzuigen en dat soort dingen). Verder zou ik serieus lekker even samen gaan lunchen of een ijsje eten ofzo. Nog eventjes iets doen wat je de eerste dagen/weken niet meer zomaar samen kan! Geniet ervan en veel succes!!💕

5 maanden geleden

Ik zou alle was wegwerken! Lege wasmanden zijn snel weer gevuld!
Puppymatjes! Bij de action. Ideaal voor een plasfontein tijdens het verschonen

5 maanden geleden

Ik weet niet of je het al hebt maar een Perri bottle. Weet even niet hoe je het schrijft vond ik heel fijn. Voor het spoelen na het plassen... En een tweede verschijningskussen voor beneden vind ik ideaal! Kan je gewoon beneden verschonen als je beneden bent en daar liggen dan ook luiers enzo. Zodat je niet steeds naar boven moet. Want wordt ook aangeraden om trap lopen te beperken. Dus ik ging dan alleen naar boven om te rusten of iets en rest van de dag ben ik beneden .dit was dan na een week

5 maanden geleden

Ik zou vooral nog even rustig aan doen die laatste dag. Misschien even je bed verschonen, even een borstel door de wc halen en zorgen dat je voldoende boodschappen in huis hebt voor de kraamweek, maar meer niet. Je krijgt het de komende weken nog druk genoeg. Wij zijn mijn vorige zwangerschap op de dag dag ik een ballonnetje kreeg voor mijn inleiding nog voor een laatste keer uit lunchen gegaan met zijn tweetjes en vanuit daar meteen door naar het ziekenhuis. Neem het er nog even van 😉

5 maanden geleden

Reactie op Lonnie1991

Ik weet niet of je het al hebt maar een Perri bottle. Weet even niet hoe je ...
Deze tips wou ik ook geven inderdaad!! Wij hebben op de keukentafel een verschoonplek gemaakt met mandje en alle spullen daarin zodat je niet steeds naar boven moet lopen. En peribottle is een levensredder!!!
Eventueel nog dingen voor jezelf halen? Lekkere dingen voor het ontbijt, genoeg kraamverband, tijdschrift?

5 maanden geleden

Het huis is schoon, mijn eigen verschoonstationnetje staat klaar in de badkamer (met peribottle!) en we hebben heerlijk samen een film gekeken op de bank met afhaalchinees. Kreeg er zelfs nog een schoudermassage bij. Let’s go!

5 maanden geleden

2 aankleedkussen mandje met verschoon spullen beneden musli repen of nootjes voor extra energie grote fles(action heeft die grote thermosbelers met handvat) kleine hand waaier extra kraamverband(incontinentie verband nacht kruidvat werkt beter en zit lekkerder) lekkere crème voor op je gezicht. Pendaal emmer zakken met geur notitie boekje om van je af te schrijven want Hallo baby blues hallo kraamtranen en gewoon voor de leuke verhaaltjes