12 Reacties

8 maanden geleden

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cisgender Dus eigen als je zegt dat iemand een cis vrouw of man is, is dat een biologisch vrouw of man.

8 maanden geleden

Volgens mij is Cis geen afkorting voor transgender, maar voor het feit dat het geslacht die je bij je geboorte hebt overeenkomt met jouw genderidentiteit... Dat is ook eerlijk gezegd waar ik als eerste aan dacht. Maar als jullie dit een mooie naam vinden, wie is de rest dan om daar wat van te vinden? :)

8 maanden geleden

Ik moet bij Cis ook gelijk denken aan cis-gender, wat vooral onder jongeren vaak afgekort wordt naar ‘cis’. Ik weet niet of dat iets is dat de komende jaren meer en meer in de spreektaal verweven zal raken, wel iets om rekening mee te houden. Vind het als naam overigens wel prima klinken.

8 maanden geleden

Wij hebben in onze familie een Sissy, miss nog een optie?

8 maanden geleden

CIS is een ziekte, lijkend op MS.

8 maanden geleden

Ik ken het ook alleen van cisgender en is ook mijn eerste en enige associatie ermee toen ik de titel van je post las

8 maanden geleden

Ik dacht ook gelijk aan Cisgender maar waarschijnlijk is dat omdat ik die naam nog nooit eerder heb gehoord. Cicci ken ik wel als naam misschien is dat een idee ..

8 maanden geleden

Ik had hier zelf nog nooit van gehoord! Wel deed de naam me denken aan Ciska. Eventueel ook een leuk alternatief

8 maanden geleden

Mocht ze dan ooit naar een Engelstalig land gaan klinkt Cis als sis en dat is afkorting voor sister= zus dus ook best gek maar goed het kan veel erger dus zolang jullie het mooi vinden

8 maanden geleden

Ik dacht ook direct aan Cis gender 😅 of aan het Engelse woord voor zus

8 maanden geleden

Eventueel zou je de naam anders kunnen aangeven bij de geboorte en de naam Cis als koosnaampje gebruiken? Ik weet niet of je toevallig de naam Ciska, Cecilia, Cecil, Cici mooie namen vindt?

8 maanden geleden

Reactie op FantasievolleKlank831052

CIS is een ziekte, lijkend op MS.
Inderdaad dit... misschien leuk als roep/koosnaam. Maar dan als officieel iets anders wat geen ziekte of gender is. Dan kan ze (of jullie) wat veranderen als het een nog gebruikelijker woord wordt