6 Reacties

gisteren

Ik volg mee
Lang kolven helpt niet om je productie te verhogen/op peil te houden. 15 minuten is genoeg. Hoe vaker je 15 minuten kolft, hoe hoger je productie wordt. Dus ik zou gewoon normale voedingstijden nemen. En dan 15 minuten kolven. Blijkt het dat je productie achteruit gaat dan kolf je vaker. Helpt dat nog niet. Start dan met powerkolven.
Fenegriekpillen werken bij mij goed, ben ik op aanraden van een lactatiedeskundige gaan slikken.

gisteren

Ik kolf fulltime. Heb in het begin iedere 2,5 tot 3 uur 20 minuten gekolfd, dat was zo’n 6-7 keer per dag. Bij korter dan 20 minuten kreeg ik verstoppingen. Nu is de productie heel stabiel en doe ik 4 keer over de dag verspreid, maar niet meer zo strak gepland. Dus wel een stuk relaxter nu. Voor de verstoppingen heb ik lecithine capsules, maar volgens mij doet dat niets voor de productie zelf.

14 uur geleden

Ik ben zelf nog niet aan het werk, maar kwam tegen dat een veelgemaakte ‘fout’ met kolven is om maar 1x de stimulatiemodus te gebruiken en daarna enkel extractiemodus. Door opnieuw stimulatie aan te zetten, krijg je een nieuwe toeschietreflex en kan je je productie verhogen.