8 Reacties

3 dagen geleden

Toen ik eerder dit jaar zwanger was had ik het mentaal ook zwaarder. Alsof ik de verbinding met mezelf even kwijt was. Zorgen over vanalles en oude onzekerheden die omhoog kwamen. Heb er tijdens deze zwangerschap gelukkig geen last van nu juist meer last van het fysieke. Enige wat ik kan zeggen is dat je niet de enige bent en dat het normaal is. De hormonen kunnen je systeem ook mentaal flink uit balans halen.

3 dagen geleden

Hoi, ik heb dit ook heel erg… wilde het zo graag en nu ineens maakt alles me onzeker. Ik voel me down en heb last van moodswings. Hopelijk gaat het gauw beter.. !!

3 dagen geleden

Reactie op ZM1990

Toen ik eerder dit jaar zwanger was had ik het mentaal ook zwaarder. Alsof ...
Ik ben zo blij om dit te horen, echt een opluchting 🥲🍀. Ik laat het maar rustig over me heenkomen. Bleef dit bij jou de hele zwangerschap of vond je de verbinding met jezelf wel terug tijdens de zwangerschap?

3 dagen geleden

Ik ben 5 weken en 3 dagen en ben 2 jaar bezig geweest. Eindelijk (via IVF) zover en inderdaad ook nogal heen en weer tussen blijdschap en twijfels. Ik denk dat dat ook een stukje nature is, je wilt het natuurlijk allemaal goed doen maar het is niet niks.

3 dagen geleden

Reactie op Lovebrk

Hoi, ik heb dit ook heel erg… wilde het zo graag en nu ineens maakt alles m ...
Gelukkig zijn we niet de enige zo te horen.. elkaar maar een beetje steunen en lief voor onszelf zijn 💕

3 dagen geleden

Hey dit is helemaal ok! De hormonen spelen echt een spelletje met je hoofd. Daarbij is mij ooit verteld dat een baby krijgen net zo ingrijpend is als de dood van iemand die dichtbij je staat (weliswaar vaak met een ander gevoel er bij) Maar dit houd dus in dat je een bepaald rouwproces doormaakt tijdens de zwangerschap en soms komen die gevoelens overeen en soms helemaal niet. Wees vooral niet te hard voor jezelf. ❤️

3 dagen geleden

Super herkenbaar! Ik voelde me ook super schuldig naar het kindje dat ik me niet blij voelde terwijl het wel gewenst was. Ik dacht dat als ik eenmaal zwanger zou zijn ik echt blij zou zijn en zou drijven op de roze wolk. In de praktijk is dit dus echt niet hoe ik me voel! Maar gelukkig gaat het wel steeds wat beter, kleine stapjes vooruit. Fijn dat we niet alleen zijn met dit gevoel, al gun ik jullie wel alle blijdschap natuurlijk ❤️

3 dagen geleden

Reactie op VeelzijdigeHorizon598206

Ik ben zo blij om dit te horen, echt een opluchting 🥲🍀. Ik laat het maar ...
Ja ik heb er toen met een bekende over gepraat, bij haar ging het bij 20 weken over vertelde ze me. Mijn vorige zwangerschap is in juli helaas geeindigd. Erna voelde ik me zodra de hormonen zakten weer mezelf (maar wel verdrietig), dus dat was voor mij het enige positieve aan die gebeurtenis. Maar zoals je leest je bent zeker niet alleen en zoek steun bij je omgeving als je daar behoefte aan hebt.