32 Reacties

8 maanden geleden

Hey, ik volg even.. wij zitten ook met dezelfde vraag☺️

8 maanden geleden

Hi! Wij zijn onlangs op vakantie geweest, ben nu 27 weken. Voor mij was het prima te doen, omdat ik goed in mijn energie zit. Houdt wel rekening met oncomfortabele stoelen, en zoek een plekje die dicht bij de wc is! Ik denk dat het dan echt wel te doen is, Turkije is ook weer niet zó ver. Houdt wel rekening met je voeten/benen die erg kunnen gaan zwellen. Daar had ik persoonlijk op de terugvlucht veel last van.

8 maanden geleden

Reactie op AriesAngel

Hi! Wij zijn onlangs op vakantie geweest, ben nu 27 weken. Voor mij was het ...
En vergeet geen doktersverklaring mee te nemen! Daarbij mogen invalide (waaronder zwangere), en passagiers met kinderen als eerst het vliegtuig in. Dus vergeet daar geen gebruik van te maken want dat is ook wel heel chill

8 maanden geleden

Wij waren met 27 weken zwanger nog op vakantie. Moet zeggen dat ik 4,5 uur vliegen wel heftig vond met rugpijn en oncomfortabele stoelen. Zelf ook wel onderzoek gedaan naar de zorg/ziekenhuizen in de omgeving.

8 maanden geleden

Ik ben op dit moment met (bijna) 27 weken op vakantie. Wij hadden een hotel op Schiphol geboekt zodat de reis wat korter duurder, dit vond ik zelf heel fijn maar wij wonen ook in Groningen dus dat is natuurlijk ook wat verder weg. Wij doen rustig aan en het bevalt goed 😃.

8 maanden geleden

Ik zou het persoonlijk niet meer doen… Stel dat je onverwachts eerder bevalt of dat er iets gebeurd wil je toch het liefst thuis zijn en goede Nederlandse zorg krijgen. Naast het feit dat reizen echt oncomfortabel wordt hoe groter de buik wordt.

8 maanden geleden

Volgens mij hebben sommige vliegmaatschappijen regels dat je tot zoveel weken mag vliegen. Bij sommige is dat zelfs 32 meende ik.. ik zou je daar wel ff in verdiepen anders is het zonde

8 maanden geleden

Ik kan het met 33 weken niet echt goed inschatten. Wij zijn nu op vakantie (naar Portugal met het vliegtuig) en kom weer terug met 27 weken. Heb het wel zo gepland, omdat ik het fijn vond om niet te laat in de zwangerschap nog in het buitenland te zijn. Verder wel gekeken of er een ziekenhuis in de buurt/beschikbaar is, specifiek op de Azoren (Portugese eilanden) waar we ook naartoe gaan. Tot nu toe vind ik het in ieder geval goed te doen, en we hebben nog best een actieve vakantie😅. Maar goed, ik ben dan ook nog geen 33 weken. Hopelijk krijg je ook tips van een ervaringsdeskundige :)

8 maanden geleden

Reactie op zwangerenzo

Ik zou het persoonlijk niet meer doen… Stel dat je onverwachts eerder beval ...
Sluit mij hierbij aan. Ook al gaat de bevalling daar gewoon goed. Je kindje moet vaak wel nog even in het ziekenhuis blijven en je mag al zeker niet zo snel terug vliegen. Dus ik zou ook het risico niet nemen 🙈

8 maanden geleden

Volgends veel vliegmaatschappijen mag je met 33 weken al niet meer vliegen, dus ik zou dat even in de gaten houden. Ook moet je een medische keuring op het vliegveld die ongeveer 200 euro kost ( heen en terug) Dit is wat mijn vk vertelde

8 maanden geleden

Ik weet niet of ik zelf nog zou gaan met 33 weken maar goed wij gaan nu met 30 en dat scheelt ook maar 3 weekjes. Is meer een gevoelskwestie denk ik en durf je de risico’s aan? Wij zouden naar Thailand gaan (week 22-26) maar door werkomstandigheden van mijn man is dit niet meer gelukt. Vorige zwangerschap met die termijn naar Vietnam geweest en dat was op het nippertje oké qua comfort een vlucht van 13 uur. Wij wilden nu naar Egypte een weekje all inclusive alleen ik kom net van de bekkenfysio en mijn ribben rechts zijn gekneusd door de druk van de zwangerschap dus dan vind ik het te ver om 5u lang te zitten. Nu wordt het Griekenland omdat het minder ver vliegen is (wel 22 graden ipv 32 helaas)😂 Omdat je zo laat wilt zou ik goed de voorwaarden doornemen van de vliegmaatschappijen en ook steengoede ziekenhuizen in de buurt van je accommodatie zoeken.

8 maanden geleden

Ik zou het niet doen, ik ben toen met 30 weken en paar dagen terug gevlogen vanuit turkije en dat zou ik nu niet meer doen. Ben toen ook met 33+6 bevallen dus zou het risico niet nemen🤭

8 maanden geleden

Zou vooral kijken of er goede zorg in de buurt is als er wel wat mocht zijn. Ik ga ook gewoon vliegen met 31 weken en heb dat in m'n vorige zwangerschap ook gedaan!

8 maanden geleden

Reactie op Firsttimemomat21

Volgends veel vliegmaatschappijen mag je met 33 weken al niet meer vliegen, ...
Dit is echt kant en klare lariekoek haha.

8 maanden geleden

Als jij je tegen die tijd goed voelt, lekker gaan. Check wel even met de vliegtuigmaatschappij. Bij Transavia mag je tot 36 weken vliegen, maar Ryanair is volgens mij strenger. Ik ga morgen vliegen - ben bijna 30 weken. Deze reis stond al gepland voordat we wisten dat ik zwanger was. Ik heb een verklaring meegekregen van mijn vk en zij adviseerden mij ook de medische gegevens mee te nemen - voor het geval dat. Had daar eerlijk gezegd zelf niet aangedacht, ik sta er dus zelf relaxed in. Tot nu toe voel ik me goed. Ik bereid me wel iets meer voor dan normaal. Zo neem ik compressie sokken mee, een loszittend en niet knellend zwangerschapsoutfit, veel eten en drinken en mijn man plus 8 familieleden die voor mij en mijn andere kindje zorgen 😜.

8 maanden geleden

Reactie op zwangerenzo

Ik zou het persoonlijk niet meer doen… Stel dat je onverwachts eerder beval ...
Hier sluit ik mij bij aan. Maar mocht je tóch willen gaan, zorg dan dat je een goede reisverzekering hebt en lees de kleine lettertjes mbt zwangerschap/reizen zodat je aan alle voorwaarden voldoet en je zorg vergoed wordt als je die nodig hebt..

8 maanden geleden

Zeker een verklaring van de verloskundige mee! Ikzelf durf niet meer met 33 weken maar dat is een persoonlijk iets. Ik heb vriendinnen die zelf ook nog gaan in die weken. Als jij je goed voelt, lekker doen!
Even navraag bij de eigen huisarts gedaan, ik kan van mijn eigen huisarts niet zo’n verklaring krijgen en ze schijnen het ook nog nooit te hebben gedaan. Ik kreeg deze link: https://www.knmg.nl/actueel/dossiers/beroepsgeheim/geneeskundige-verklaring. En deze link waarvan de kosten uitkomen op 150euro + 40euro bij spoed: https://keuringarts.nl/fittofly-verklaring/?_gl=1*1ptv1ih*_up*MQ..*_gs*MQ..&gbraid=0AAAAABZHYP0ryxczC9yqJDpNFkiHey8nC

8 maanden geleden

Lekker doen joh! Wij gaan bijna naar Egypte en dan ben ik 29-30 weken zwanger. Vliegen zal wat oncomfortabel zijn, maar als je er bent heerlijk relaxen. 😎

8 maanden geleden

Wij hebben net 10 dagen curacao geboekt ik ben tijdens die vakantie 30/31 weken heb vandaag akkoord gekregen van mijn gynaecoloog. Zij schrijven dan een zwangerschapsverklaring en dan ben je good to go! Als je zwangerschap goed gaat gewoon lekker gaan ik heb mn bloeddruk te hoog maar met medicatie nu onder controle. Om je wat moed in te praten... stel je baby komt eerder of er is iets waar je je zorgen over maakt... Ook in turkije en curacao enz worden babys geboren en lopen zwangere vrouwen rond. Lekker luisteren naar je eigen gevoel. Laatst had ik een topic geopend over mijn vakantie maar merkte dat ik daar alleen maar meer onzeker van werd. Gewoon lekker luisteren naar je eigen gevoel en je eigen verloskundige! Als jij wil gaan gewoon lekker gaan en GENIETEN!!!