Hallo allemaal,
2 jaar geleden kreeg ik met spoed een keizersnee omdat de hartslag van mijn zoontje niet goed was bij 9cm ontsluiting. Nu ben ik zwanger van ons tweede kindje en begin ik nu na te denken over de bevalling. Ik vond de bevalling best heel traumatisch en ben geneigd voor de ‘makkelijke’ optie te gaan. Een rustige geplande keizersnee zonder spanning en spoed. Hoe staan jullie hierin? Meer mama’s met ervaring?
Bijzonder. Mag ik vragen hoe dat zo gekomen is? In principe sta je toch ond ...
En ik heb ook altijd de keuze gehad voor gynaecoloog of verloskundige, wellicht ivm zwangerschapsvergiftiging bij de oudste en dat ik toen wel medisch was.
Mag je kiezen als je eerder keizersnede hebt gehad?
https://www.thuisarts.nl/keizersnede/ik-ga-bevallen-en-heb-eerder-keizersnede-gehad via deze link kun je betrouwbare informatie lezen over de keuze. Maar het blijft lastig. Waar doe je goed aan.
Het is natuurlijk voor iedereen een hele persoonlijke keuze.
Ik heb bij de eerste een spoedkeizersnee gehad ik heb wel de wens voor een vaginale bevalling maar als de gynaecoloog in mijn specifieke situatie toch anders adviseert zou ik gaan voor de optie die de minste risico’s met zich mee brengen. Ik vind de keuze erg lastig en hoop zelf dat het in de loop van de zwangerschap duidelijk gaat worden…
Ik ben weer zwanger van 2e en ga ook voor keizersnee weer ik heb met de eerste hele bevalling achter rug gehad en toen spoed keizersnee en hele nare ervaring aan over gehouden liefst gewoon datum prikken en keizersnee dat ik goed herstel kan hebben 🥺🥺