21 Reacties

2 dagen geleden

Ja dit heb ik ook. Maar wel een raar soort misselijkheid waarbij ik ook heel veel honger heb 😛

2 dagen geleden

Hier ook! Niet persee de ochtend, maar meer verspreid over de hele dag! Het word ook erger omdat ik dus niks kan eten van de misselijkheid.. 😑 Vanmiddag de dokter gebeld, en die heeft wat voorgeschreven. Hoop echt dat het werkt want me maag knort de hele dag! (7.2weken)

2 dagen geleden

Hier ook! 6+6 en lig op de bank met een emmer. Sochtends idd nergens last van en probeer dan ook goed te eten. Krijg smiddags geen hap meer door mijn keel. Inderdaad dat kokhalzen een soort maagzuur maar dan net iets meer. Ik kan het zelf ook niet tegenhouden en spuug daarom ook wel vaak…

2 dagen geleden

Bel even je verloskundige of huisarts voor tips en eventueel voor medicatie. Heeft mij erg geholpen.

2 dagen geleden

Ik heb gehoord dat die reistabletjes heel goed werken tegen de misselijkheid .. misschien kunnen jullie dit proberen

2 dagen geleden

Reactie op Somaia

Ik heb gehoord dat die reistabletjes heel goed werken tegen de misselijkhei ...
Werkt bij mij idd heel goed, op de verpakking staat wel overleg even met de verloskundige. Vandaar dat ik dat zei :)

2 dagen geleden

5 weken & 4 dagen zwanger. Ben heel erg misselijk de hele dag door.. wie heeft er tips?

2 dagen geleden

Ik ook! Niet overgeven maar zo misselijk én zwaar moe in mijn lijf! Kan geen stap verzetten..

2 dagen geleden

Ik heb Omeprazol gekregen vd huisarts, voel me nu zoveel beterder👌🏽🙏🏼

2 dagen geleden

Hier ook flink veel last van misselijkheid, naast het zwaar vermoeid & hoofdpijn hebben.. Ik kreeg de tip om elke 2 uur wel iets te eten. Geen grote porties. Zorgen dat je maag niet volledig leeg is, maar ook niet helemaal vol.

2 dagen geleden

Ik krijg er past last van zodra ik een hap eten neem, dan speelt het ineens op. M’n buik knort ook veel maar gaat ook gelijk rommelen zodra ik ga eten

2 dagen geleden

Gember blijkt ook goed te helpen tegen misselijkheid

2 dagen geleden

Gember thee helpt bij mij heel goed! :) jumbo heeft het van eigen merk, en anders een variant met citroengras is ook lekker

2 dagen geleden

Hi! Ik ben nu 8+1 en ben ook regelmatig misselijk. Wat mij helpt is direct iets kleins eten. Rijstwafel of een stukje fruit helpt vaak wel bij mij. Ook wat drinken kan fijn zijn, zoals water of kruidenthee. Sterkte!

één dag geleden

Afgelopen weekend begon bij mij de misselijkheid. Van ochtend misselijkheid tot de hele dag door misselijk en niks binnen kunnen houden. Echt een verschrikking! In overleg met zowel de verloskundige als met de huisarts eerst de Suprimal (reistabletten geprobeerd) icm Omprezol (maagbeschermers). Dit deed niet zoveel, omdat ik niks binnen kon houden in afstemming met de huisarts Meclozine in zetpil variant gekregen. Dit zorgt met licht eten zoals crackers, banaan, gember thee etc. zorgt ervoor dat ik de dag doorkom. Deze week ziek van werk thuis om bij te komen, afgelopen nacht voor het eerst sinds nachten weer een hele nacht kunnen doorslapen 🤞🏼. Hopen dat het snel over is en het een ‘momentopname’ is van een enorme stijging van de HCG. Op de echo was er toch echt 1 baby te zien en was alles meer dan perfect. Bijna 8 weken vandaag.

één dag geleden

Reactie op FlorissanteCactus519337

Afgelopen weekend begon bij mij de misselijkheid. Van ochtend misselijkheid ...
Had precies zelfde als jou ook thuis nog momenteel.. maandag weer proberen te gaan werken. Voor heen te misselijk voor alles gewoon. 3 verschillende soorten medicijnen gehad geen werkte nu is gelukkig misselijkheid aan het neutraliseren. Ik probeer trouwens niet te veel te letten op geurtjes ik krijg na het eten altijd vervelende nasmaak in me mond van wat ik gegeten heb... Of ik ga tandenpoetsen, pepermuntjes, drink water.. en probeer niet te veel de geur te ruiken in me mond. Soort van. En het gaat nu beter.

één dag geleden

Verse gember thee en van die kale Lu crackers 😊

één dag geleden

Reactie op CookieDough

Had precies zelfde als jou ook thuis nog momenteel.. maandag weer proberen ...
Pff erg he, ik zat er echt flink doorheen! Wist niet meer wat ik met mezelf aan moest. Ik heb nu alleen contstant een weeïg gevoel en probeer telkens iets te eten, maar ben ook heel snel verzadigd.

één dag geleden

Ik heb sinds een week ook enorm last van misselijkheid en braken. Sochtends eet ik nu droge luchtige crackers en dat helpt. Maar ik krijg vooral eind van de middag enorm last. Zonet ook mijn lunch en tussendoortjes weer verloren. Al probeer ik constant kleine hoeveelheden te eten zoals crackers en fruit. Gemberthee ook geprobeerd. Ook zuurtjes helpen sommige. Zuurtjes helpen mij eventjes maar dan lijkt het alleen uitgesteld braken te zijn. Kan dan iig vanuit bijvoorbeeld dorp snel thuiskomen zonder elders te moeten braken. Ik vind het heel vervelend, maar ben ook dankbaar. Mijn eerste zwangerschap na 4 jaar proberen (incl 2 jaar ivf) dus wil niet te veel klagen haha