23 Reacties

3 maanden geleden

Voed je hem op verzoek? En als hij nou blijft huilen en je geeft hem nog een flesje ? Is het niet dat hij meer voeding wilt of evt zuig behoefte heeft? Evt een speen gebruiken en als hij die niet pakt dan bijv je vinger proberen en anders wat vaker een flesje geven. Afgekolfde melk en bv is zo anders dan kunst voeding. Het kan zijn dat hij gewoon meer wilt eten 🤷🏽‍♀️

3 maanden geleden

Mijn meisje is 8 weken en 4 dagen en precies het zelfde als jou zoontje. Heb van alles geprobeerd, morgen afspraak bij de osteopaat 😫 ik ben ook ka-pot!!

3 maanden geleden

Reactie op Indomama

Voed je hem op verzoek? En als hij nou blijft huilen en je geeft hem nog ee ...
Ik deed hiervoor om de 2-3 uur en dat ging prima. Nu merk ik dat hij steeds meer wil… Dus ik geef hem ook meer, maar het lijkt niet te stoppen. Sinds 14.00 uur geef ik hem steeds voeding erbij en slaapt hij ook niet. Een speen pakt hij soms en dan heel kort. Dan huilt hij weer en wil hij de fles.

3 maanden geleden

Reactie op DaadkrachtigeBerg756117

Mijn meisje is 8 weken en 4 dagen en precies het zelfde als jou zoontje. He ...
Wij zijn daar ook geweest, maar ik moet zeggen dat ik er niet overtuigend weg ben gegaan. Hij had het over een spanning in zijn rechterbeentje. Maar bij de jeugdarts twee dagen later, zagen ze die niet en bewoog het beentje soepen. Ik had het gevoel dat waar ik ben geweest een beetje geldtrekkerij was…. Dus tweede afspraak niet geweest. Maar ik hoop dat bij jou morgen wel iets serieus eruit gehaald wordt en je er ook baat bij gaat hebben! 🩵🩵🩵

3 maanden geleden

Omg…. Ik heb het zelfde probleem, overdag slaapt mijn kind niet…. Ik lees mee!!

3 maanden geleden

Reactie op yysrx

Ik deed hiervoor om de 2-3 uur en dat ging prima. Nu merk ik dat hij steeds ...
Als je twijfels hebt over de juiste hoeveelheid en of dat je hem evt vaker zou mogen geven kan je altijd je vragen op fb in de groep borstvoedings forum je vraag kunnen stellen. Daar zitten ook lactatie kundige in die je mega goede / fijne tips kunnen geven. Ik heb daar zelf veel aan gehad bij alle 2 m’n kindjes 🥰

3 maanden geleden

Misschien even een stom idee omdat het al moeilijk is om de kleine in slaap te brengen Maar ik heb ook echt een klittenband baby zoals ik het noem en was ook echt niet in slaap te krijgen Ik heb vanaf de eerste ochtendvoeding elke keer (met voedtijd) 1,5 uur gerekend en daarna dwing ik hem om op mij in slaap te vallen, of zelfs eerder zodra zijn eerste gaap kwam en de eerste signalen Ik merkte heel erg dat de kleine oververmoeid bleef en daardoor nog slechter sliep dus hoe meer ik me echt een keer aan de wakkertijden ging houden hoe makkelijker de slaapjes voor me werden Ik gaf ook echt meer prioriteit aan het slapen zelf ipv de plek van het slapen en dat maakt het ook weer makkelijk dus ik zou zeggen ga er goed voor zitten zet zoveel mogelijk prikkels uit geef hem lekker te eten praat wat tegen hem let op z'n signalen en leg em daarna plat en hopelijk haat het zo beter Nu is de 6-8 weken ook wel de moeilijkste fase 😉

3 maanden geleden

Reactie op yysrx

Ik deed hiervoor om de 2-3 uur en dat ging prima. Nu merk ik dat hij steeds ...
Die van ons clustert eigenlijk elk voedingsmoment. Dus oer wat langere tijd (1,5-2u) kleine beetjes drinken. Soms denk ik echt, waar laat je het? Maar dan is ie dus best lang wakker (vandaag 5 uur), maar als ie dan eenmaal genoeg heeft gedronken, valt ie als een blok in slaap. Wat ik wil zeggen is, heb je al misschien geprobeerd hem te voeden totdat hij echt verzadigd is? Of blijf je vasthouden aan bepaalde ml ? (Logisch hoor, deed ik ook eerst. Maakt je zo onzeker!)

3 maanden geleden

Misschien niet leuk maar ook iets om in gedachte te houden. Een bekende van mij moest stoppen met de BV omdat er uiteindelijk te weinig voedingsstoffen in de BV zaten. Heb je al geprobeerd om 1 voedingsmoment bijv. andere voeding te geven? Om te kijken of hij langer volhoud?

3 maanden geleden

Reactie op xchharr

Misschien even een stom idee omdat het al moeilijk is om de kleine in slaap ...
Jaa, ik probeer me ook aan de wakkertijden te houden. Hoe “dwing” ik een baby eigenlijk te slapen? Ik heb het gevoel dat ik van alles probeer. Mij maakt het op dit moment niet eens uit waar hij slaapt, als hij maar slaapt. Maar zelfs op mij, slaapt hij 5 min en wordt hij weer wakker 😩

3 maanden geleden

Reactie op Eennieuwhoofdstuk

Misschien niet leuk maar ook iets om in gedachte te houden. Een bekende va ...
Ja, misschien dat ik maar eens probeer met kunstvoeding. Ik denk dat mijn productie nu langzamerhand minder wordt… ik kolf nu steeds om de 6 uurtjes, omdat ik er gewoon niet aan toe kom. Maar ook, ik eet weinig op een dag want ik kom er niet aan toe.

3 maanden geleden

Reactie op C1405

Die van ons clustert eigenlijk elk voedingsmoment. Dus oer wat langere tijd ...
Aaah zo, ik bied hem eigenlijk altijd 120 cc aan maar als ik zie dat hij meer wil dan geef ik hem ook meer. Soms is hij al verzadigd bij 90 cc, maar soms moet ik tot 160 cc geven. Zelfs een keer 190 cc en daarna was hij in slaap gevallen. Dus ik probeer wel te kijken wat hij wil, maar nu wil hij zoveel dat ik gewoon de melk niet heb omdat ik door al het gehuil geen tijd heb om te kolven 😅

3 maanden geleden

Dit klinkt heel pittig!! 🙁 ik heb met je te doen. Is er niet iemand die een rondje kan wandelen met je kind, met kinderwagen of draagzak, of eventueel een stukje rijden in de hoop dat hij in slaap valt? Kun jij even eten, kolven en je ogen dicht doen? Een baby dwingen te slapen is mij ook nog nooit gelukt hoor! Het lijkt wel alsof ze je wanhoop ruiken en het dan al helemaal vertikken 🥲

3 maanden geleden

Als we thuis zijn de hele dag is het bij ons ook drama, maar gaan we een dagje op stap en in de auto slaapt ze meteen en dan maar gaan winkelen ofzo dus dat doen we dan maar vaker en we merken dat we haar ‘wakker’ ritme daar wel een beetje mee doorbroken hebben

3 maanden geleden

Jaa wij 'dwingen' het af door hem op ons te leggen, een deken er strak omheen leggen dat wij dr zelf op gaan liggen dus eigk halvebak ingebakken het is maar dat ie niet teveel kan trappen en bewegen en dan zijn hoofdje 1 kant op vasthouden zodra hij deze kan bewegen dan word ie helemaal boos en dan onder z'n kontje wippen met de andere hand

3 maanden geleden

Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Alleen dan geef ik kv. Enige wanneer ze slaapt is met de fles. De rest inderdaad ook gewoon niet.
Ik zit inmiddels in week 10 en ik heb hier in week 6 ook heel erg last van gehad. Onze dochter slaapt al beter inmiddels. Vooral als ik ga wandelen, de buitenlucht doet haar goed. Ook erop uit gaan, dan valt ze vaak in slaap. Als ik een hele dag thuis zit, valt ze meestal vlak voor haar volgende voedingsmoment in slaap, heel frustrerend. Ik denk dat het de fase is. Ik ben van Phillips destijds over gegaan naar dr Brown flessen, nog steeds speen P. Ze drinkt ongeveer 120 ml in 20 minuten. Valt op het einde altijd in slaap. Dan is het of op je houden en dan slaapt ze door. Of het juiste moment zien te vinden om haar weg te leggen. 9 van de 10 keer wordt ze dan wakker. Onze maxi cosi co sleeper (waar ze overdag ook in ligt) kan je ook als een wieg heen en weer wiebelen, dat vind ze ook fijn. Het probleem van niet kunnen kolven herken ik. Het is zo stressvol. Ik doe nu soms een kwartier voor zij mag eten de kolf erop en dan ga ik naast haar bedje zitten, dus dan ziet ze mij wel. En als ze dan huilt wrijf ik op haar buikje. Kolven gaat dan gewoon voor omdat ik anders de productie verlies en zij helemaal niet kan eten. Is er iemand in je omgeving die je heel even kan vragen om een dag bij te springen met afgekolfde flesjes geven? Zodat je heel even op adem kan komen? Mijn moeder woont twee uur van mij vandaan, maar als ze er is (niet vaak) doet zij de hele dag een fles en luiers en dat heeft mij in het begin zo geholpen om even te focussen op die kolf sessies en de productie, ook ga ik daarna dan vaak slapen om even op te laden. Helaas kan mijn man dit niet altijd voor mij doen omdat hij kostwinner is en vaak lange dagen maakt en ik dus alleen ben. Ik hoop/denk dat het beter wordt met de tijd. Maar je bent niet alleen.

3 maanden geleden

Draagzak? Denk idd te moe wakker rijden zijn ongv 60 tot 75 minuten dus ga dan rond die tijd wandelen vaak vallen ze dan in slaap

3 maanden geleden

Ah wat ontzettend pittig ❤️ Voor mij klinkt het als een oververmoeide baby die overdag slapen gewoon moeilijk vindt en het klinkt ook alsof je kind niet in de diepe slaap komt, dus steeds wakker wordt bij de overgang naar de wat diepere slaap. Allereerst: je moet een keuze maken tav de borstvoeding. Als je borstvoeding wil blijven geven moet je blijven kolven en misschien nu even zelfs wat meer om je productie op te krikken. En eventueel dus hulp vragen of dit weekend met behulp van je partner even heel veel kolven. Dan: hou heel goed de slaapsignalen in de gaten. Zodra je kindje moe is beginnen met in slaap proberen te krijgen. Ik doe niks meer met wakkertijden maar kijk gewoon naar mijn kind en zijn signalen. Dan, hoe dwing je een baby in slaap? Ik heb twee manieren 🤣. In de draagzak of draagdoek met een doekje voor z'n ogen zodat ie niks kan zien. Dan naar buiten en wandelen en zodra ie gaat huilen gewoon rustig blijven en door wandelen of bewegen. Eventueel rustig zeggen: 'alles is oké. Je bent oke, je bent veilig, mama is hier'. Het belangrijkste is dat je rustig blijft. Baby's nemen stress makkelijk over. Wat mij dan dus ook helpt is een noice canceling koptelefoon op met muziek. Mijn andere methode (als ik moe ben) is baby vasthouden, de baby in een liggende positie, armpjes vasthouden, beetje flink bewegen en ook weer een doekje voor de ogen. Rondlopen is vaak het best trouwens, dat kalmeert. Zodra je kind gaat huilen of vechten gewoon volhouden en niet continue van strategie veranderen. En dan ook weer zachtjes praten en een koptelefoon op voor jezelf. Het is trouwens normaal dat ze dan met 45 minuten weer wakker worden, soms lukt het dan met bewegen en om 'm weer door te laten slapen. Weet dat dit een hele lastige fase is voor baby's qua slapen. Het wordt echt beter! Ze zijn nu heel alert en hebben nog niet de vaardigheden om goed te slapen, dit komt later, meestal vanaf 3 maanden. Je kan je ook nog verdiepen in de 5 S methode misschien, is voor huilbaby's. Hopelijk heb je hier iets aan, zet 'm op en hou vol.

3 maanden geleden

Reactie op Maraa

Ah wat ontzettend pittig ❤️ Voor mij klinkt het als een oververmoeide baby ...
Mooi!! Hier wil ik nog aan toevoegen dat white noise kan helpen om slaapcycli aan elkaar te koppelen.