9 Reacties
20 dagen geleden
Wat een moeilijke situatie ❤️ geen ervaring mee maar misschien kan ik wel met je mee denken.. hadden jullie in principe wel een kinderwens? Heb je enig idee hoe ver je zwanger bent?
Hebben jullie familie/vrienden die kan helpen met oppassen etc?
Is jullie leven, naast de korte relatie en werk stabiel? Je kan via het uwv bijvoorbeeld een uitkering krijgen als je werkloos bent voor zwangerschaps en beval verlof. En je kunt ook zwanger ook solliciteren. Er zijn dus wel mogelijkheden maar belangrijk is of jullie het wel willen. Zijn er alleen praktische bezwaren of voelen jullie er sowieso nog lang niet klaar voor?
20 dagen geleden
Hoi, ik heb er ook geen ervaring mee maar ik begrijp je heel goed. Ik ben pas 4 maanden met mn vriend ik ben nu 6 weken zwanger, we hebben een huis gekregen maar dat moet nog verbouwd worden en ik moet veranderen van werk locatie door de verhuizing dus dan ook waarschijnlijk even geen inkomsten. Ik heb totaal niet getwijfeld over wat we gingen doen met de test omdat ik geloof dat dit zo heeft moeten zijn, en dat geloof ik ook bij jou. Het is zwaar iknow en natuurlijk jullie eigen keuze maar bekijk het niet te negatief.xx
20 dagen geleden
Reactie op Zonnetje 2
Wat een moeilijke situatie ❤️ geen ervaring mee maar misschien kan ik wel m ...
We hebben het wel gehad over wat als, maar niet verwacht dat het zo om de hoek zou komen.
Eerder geen kinderwens meer gehad door nare ervaringen en eens een miskraam te hebben gehad, maar ik voel mij zo veilig bij hem dat ik er weer overna begin te denken. We denken 6 weken.
Familie zal er een zware mening over hebben omdat zij er al moeilijk in staan met het financiële verhaal dat ik momenteel zoekende ben...
We kennen elkaar wel al sinds 2016 waarvan sterk contact de afgelopen 2 jaar.
Vooral angst met solliciteren door afwijzen i.v.m. zwangerschap.
Praktische bezwaren en dat we eerder hadden "afgesproken" eerst van "ons" te genieten en dan pas nadenken over een kleine!
Bedankt voor het meepraten 💙
20 dagen geleden
Je zou eens op deze website kunnen kijken:
https://www.erishulp.nl/
Deze organisatie kan (financiële) steun bieden tijdens en na de zwangerschap. Je kunt vrijblijvend contact met hen opnemen om te kijken wat er mogelijk is, zodat je je beslissing weloverwogen kan maken. Heel veel sterkte!
20 dagen geleden
Reactie op RelaxedDolfijn394596
Hoi, ik heb er ook geen ervaring mee maar ik begrijp je heel goed. Ik ben p ...
Jeetje! Wel veel overeenkomsten!
Mooi dat jullie er zo in staan en het geeft wel een fijn gevoel dat het zo voor jullie gaat!
Ik neem het mee in ons nadenken over de situatie, jullie heel veel succes met het huisje en alles daaromheen 💙
20 dagen geleden
Hoi.. ja het is anders als het je overkomt, dan als je er bewust voor gaat natuurlijk. Nu gebeurde het ons ook heel snel bij de eerste en ik was overrompeld.. wel voor gekozen, maar dat je de maand ervoor denkt: we zouden het wel willen en we worden ouder.. we laten het los en zien wel.. maand erna een positieve test. Toen kwam ik er pas achter hoe ik er niet klaar voor was. We woonden nog niet samen en er zat ook meer dan een uur rijden tussen ons in. Kreeg er een prenatale depressie overheen. Nu was weghalen gewoon geen optie voor ons, want we wilden dit wel.. maar het was een verstandelijk weten. Pas in de laatste weken voor de bevalling begon ik er klaar voor te raken. Bij de tweede 8 maanden over gedaan en daarna een miskraam. Toen kwam ik er ook wel achter dat het allemaal niet zo maakbaar is. Overigens is dat niet omdat ik je iets wil aanraden of ontraden. Het was meer een realisatie en wellicht mee te nemen in je overweging. Misschien ben je over 2 jaar er bijv wel klaar voor, maar wil niet zeggen dat het dan net zo makkelijk gaat gebeuren.
20 dagen geleden
Reactie op BoeiendeTulp271010
We hebben het wel gehad over wat als, maar niet verwacht dat het zo om de h ...
Fijn dat jullie elkaar wel al lang en dus goed kennen.
Ik snap dat het spannend is om zwanger te solliciteren maar er zijn echt veel werkgevers die het niet erg vinden! Zij hoeven jou namelijk niet zelf te betalen tijdens verlof, dat neemt het uwv over dus dat kost hen geen geld..
Mocht de reactie van anderen je weerhouden, vergeet niet dat dat echt tijdelijk is. Ze zullen misschien even schrikken omdat het onverwacht is maar dat zal zo snel keren.. ❤️ heb je al contact met een verloskundige praktijk gelegd? Misschien kunnen zij ook mee kijken hoe ver je bent en mee denken..
20 dagen geleden
Heftig! Maar ik geloof dat jullie dit aan kunnen, zeker gezien het feit dat jullie relatie zo goed voelt. Een kindje weghalen is niet zomaar iets. Het is een leventje, hoe klein ook. Problemen zoals geen baan e.d., zijn in deze tijd echt oplosbaar!
20 dagen geleden
Denk er heel goed over na. Ook al ben je zwanger werk vind je wel in deze tijd.
Wij hebben deze week na 5 jaar onze eerste positieve test in handen. Het is dus niet vanzelfsprekend dat het jullie in de toekomst nog ooit gegunt is.