11 Reacties
6 dagen geleden
Ik heb wat gemist.. waarom testen er meerdere om te zien of de lijn donkerder wordt?
6 dagen geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik lees mee want ik ben ook benieuwd waarom doortesten nodig is.
6 dagen geleden
Het hoeft absoluut niet maar sommige vinden het inderdaad fijn om oploop te zien (het donkerder worden van de test). Als de test bijvoorbeeld meerdere dagen hetzelfde blijft kan het betekenen dat het niet goed gaat. Maar het is allemaal natte vinger werk, het enige wat je kan doen is afwachten. Ook een donkere test of oplopende testen geeft geen garantie voor een succesvolle zwangerschap.
6 dagen geleden
Reactie op zwangerenzo
Het hoeft absoluut niet maar sommige vinden het inderdaad fijn om oploop te ...
Volgens mij ga ik mezelf dan echt compleet gek maken🤣 moet ik niet aan gaan beginnen. Nog eentje om het zeker te weten en dan klaar
6 dagen geleden
Ik weet juist dat doortesten mij geen rust gaat geven. Testen zeggen niet altijd iets over of het wel of niet goed gaat. Ik heb zelf op mijn nod een digitale gedaan en streepjestest van Kruidvat. Ik vond die van Kruidvat vrij licht. Daarom op 4+ 5 weken nog wen streepjestest gedaan omdat ik die nog had liggen. Die was net zo donker als de controle streep. Echter zegt dit niks over mijn verloop van de zwangerschap. Daarna niet meer getest omdat het hook of hoock effect kan ontstaan.
6 dagen geleden
ik heb ook maar 2 testen gedaan met 2x een vaag streepje net op de dag dat de menstruatie zou moeten beginnen, 2 dagen daarna nog met een clear blue digitale test, stond duidelijk zwanger op!
ben nu 6+2 weken, heb 26 november mijn eerste echo.
Denk dat je jezelf vooral gek maakt met het blijven testen of je lijn donkerder wordt, en volgensmij heeft dat ook niet echt veel zin, de ene test is gevoeliger dan de andere.. zwanger is zwanger lijkt me :)
6 dagen geleden
Reactie op SierlijkeFlamingo946826
Volgens mij ga ik mezelf dan echt compleet gek maken🤣 moet ik niet aan gaa ...
Ik heb zelf doorgetest tot een knaller, toen geloofde ik het wel. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. Een streepje is een streepje en verder kunnen we niks anders doen dan wachten.
6 dagen geleden
Ik heb 1 test gedaan die gaf duidelijk 2 knal strepen dus ik test niet meer. Ook al gaat het mis dan kun je dat niet aan de testen zien.
6 dagen geleden
Bij mijn oudste heb ik 2x getest. Gewoon omdat ik t niet kon geloven dat ik echt zwanger was!
Bij m’n 2e zwangerschap was t streepje zó licht, dat ik daarom nog een testje wilde doen. Ook die was heel licht en bijna niet opgelopen. Nog meer gedaan en ze bleven erg licht. Deed bleek helaas een bbz te zijn.
Zo’n ervaring maakt (bij mij tenminste!) dat je er toch een stuk minder ontspannen in staan. Ik wil controle en voor mijn gevoel kon dat alleen een beetje door te blijven testen. Bij de zwangerschap daarna heb ik daarom tot wel ruim 1 week na m’n NOD dagelijks getest 🙈 Gelukkig was de oploop nu goed en kon ik iig geruster zijn dat dit waarschijnlijk niet nogmaals een bbz was.
Bij deze zwangerschap een paar dagen getest, maar ondertussen gestopt. Ondanks dat, blijft het allemaal spannend! 🤞🏻
6 dagen geleden
Een beetje zwanger bestaat niet, dus gefeliciteerd! Een positieve test is een positieve test en verder doortesten heeft geen zin en is belachelijk duur. Dus nu wachten op de echo 😅. Ik houd mezelf maar voor dat ik sowieso 9 maanden moet wachten dus even wachten op de echo kan er ook wel bij!