20 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb bij mijn eerste bevalling gebruik gemaakt vd morfinepomp en moet zeggen dat het naar mijn gevoel vrij weinig deed. Ik heb nog steeds alles gevoeld. Daarnaast viel ik elke x weg en vergat ik adem te halen, waardoor ze me steeds wakker moesten maken.
8 maanden geleden
Bij 2 van mijn 3 bevallingen gebruik van gemaakt. Echt top! Je voelt nog wel wat waardoor je voor je gevoel nog beetje "controle" oid hebt en weet wat er gebeurd. Maar de scherpe randjes zijn eraf en ik kon daarmee echt ontspannen en energie sparen voor de persfase. Kan het iedereen aanraden
8 maanden geleden
Reactie op Faatje2509
Ik heb bij mijn eerste bevalling gebruik gemaakt vd morfinepomp en moet zeg ...
Ik had precies hetzelfde. Viel ook elke keer weg. In de persfase nog last van gehad (ondanks dat ik toen niet meer kon drukken voor medicatie) maar voelde me toen nog gedrogeerd en slap 😅 ik ga het niet meer gebruiken. Heeft me eerder in de weg gezeten
8 maanden geleden
Hier voelde ik bij mijn derde de weeën amper, voelde als krampjes. Maar het trauma van een eerdere bevalling kwam weer boven en om mij mentale rust te geven, kreeg ik het morfinepompje. Daardoor was ik heel ontspannen en voelde ik de weeën helemaal niet meer. Tot aan 9 cm, toen kwamen ze erdoor.. maar was nog steeds goed te doen. Ik had alleen last van hoge bloeddruk (voor het eerst in mijn leven), kreeg toen een pilletje en toen werd de bloeddruk juist heel laag en voelde het constant of ik aan het zweven was. Met persen voel je alles. Daardoor kies ik nu voor een ruggenprik, omdat ik nu ook ingeleid wordt en dan niet weet hoe dat gaat met weeënopwekkers. Ik vond het dus wel prettig, maar ik weet niet hoe het is met zwaardere weeën.
8 maanden geleden
Ik heb morfine gekregen bij mijn eerste bevalling rond de 7cm. de pijn werd toen te heftig zonder medicatie en het was te laat voor een ruggenprik (achteraf blij mee), ze boden toen de morfinepomp aan en ik was daarmee binnen 1 uur van 7 naar 10 cm. Was het meest ontspannen uur van de hele bevalling!😄 ik voelde nog wel de weeen, maar alle scherpe randen qua pijn waren eraf en ik kon echt even ontspannen en op adem komen voor de persfase. Ik viel ook niet weg ofzo, terwijl ik steeds zodra het weer kon op het pompje drukte😂
Die persfase erna viel dan wel weer tegen, want toen moest de morfine eruit en voelde ik alle scherpe randjes weer en ben 2 uur bezig geweest😅 maar qua ontspanning en pijn bestrijding zou ik het zo weer doen met de morfinepomp deze bevalling! En dan het liefst wat eerder, want ik ben er heilig van overtuigd dat het ineens zo lekker snel ging omdat ik eindelijk kon ontspannen daardoor.
8 maanden geleden
Mag ik ook een vraag stellen? Zit je dan echt vast aan het bed met de morfine? Of mag je een beetje bewegen naast het bed of zoiets? Ik zou het graag willen proberen maar het lijk erop dat ze je bij elke vorm van pijnbestrijding op bed willen hebben en dat zou ik zo mogelijk willen vermijden.
8 maanden geleden
Reactie op saelma90
Mag ik ook een vraag stellen? Zit je dan echt vast aan het bed met de morfi ...
Bij remifentanil wel, maar mijn gynaecoloog vertelde me laatst dat er nu een ruggeprik bestaat waarbij je nog op je benen kunt staan. En het is overigens wel aan te raden als je in bed ligt om verschillende houdingen aan te nemen.
8 maanden geleden
Ik vond het heel fijn. Ik kon m’n weeen alleen staand opvangen en was al heel lang bezig waardoor mn benen het zowat niet meer hielden. Met het pompje kon ik eindelijk meer ontspannen, de weeen liggend opvangen én zelf controle hebben over de “pijn”. Wel viel ik een paar keer tussendoor even weg vanwege slaperigheid, wel een best wel duf gevoel tijdens die fase.
Ik weet niet of het door het pompje kwam, maar ik vond de overgang naar persweeen best lastig. Duurde even voordat ik door had wat de bedoeling was zegmaar 😅
Maar al met al positieve ervaring :)
8 maanden geleden
Reactie op Jomisan
Bij remifentanil wel, maar mijn gynaecoloog vertelde me laatst dat er nu ee ...
De walking epidural geven ze in NL volgens mij nog niet. Ik heb er ook naar gevraagd, maar helaas.
8 maanden geleden
Ik had erg heftige weeen en wist niet wat ik ermee aan moest. Toen ik het morfinepompje kreeg was dat echt hemels! Zou het iedereen aanraden😂 Scherpe randje is eraf en ik was echt een stuk relaxter. Ze moesten me wel af en toe helpen herinneren om adem te halen.
Nu bij de tweede is het voor mij niet al helemaal zeker dat ik dat weer wil, want wie weet ervaar ik de weeën nu heel anders. Ik zie wel hoe het gaat!
8 maanden geleden
Reactie op saelma90
Mag ik ook een vraag stellen? Zit je dan echt vast aan het bed met de morfi ...
Ja, dat wel inderdaad. Al kan je op bed natuurlijk wel verschillende posities aannemen, het is dan niet enkel op je rug liggen. Althans ik mocht meerdere houdingen aannemen, zolang ik maar op bed bleef