23 Reacties

3 dagen geleden

Hier ook! Baby legt wel weg maar wordt gewoon gerust 20x per nacht kort wakker voor speen of aai of wat dan ook. Ik ga zo langzamerhand met slaapcoach praten en kijken of ik echt traject aan wil gaan ja of nee

3 dagen geleden

Hoe oud is ze?

3 dagen geleden

Hier waren de eerste 3 maanden ook top. Daarna ging het bergafwaarts met af en toe een goeie week. Inmiddels 10x per nacht wakker en begint het me echt op te breken. Ik twijfel nu ook om een slaapcoach in te schakelen

Reactie op OnbezorgdeVaren119277

Hoe oud is ze?
Oh ja dat is wel even handig om te weten 🙈. Ze is nu 6 maanden (van 6 juli 2025).

Reactie op AlerteSequoia591276

Hier ook! Baby legt wel weg maar wordt gewoon gerust 20x per nacht kort wak ...
Daar zijn wij ook over na aan het denken inderdaad. Vooral omdat het ook alleen maar meer lijkt te worden...

Reactie op KimRu

Hier waren de eerste 3 maanden ook top. Daarna ging het bergafwaarts met af ...
Zoveel herkenning helaas... wij zitten daar ook over na te denken. En vragen ons af wat het zo kon doen omslaan

3 dagen geleden

Zelfde verhaal hier maar ik geef de schuld aan tandjes? Ze heeft er inmiddels 1 die helemaal is doorgekomen en de ander begint ook al uit te steken.. heb je dit toevallig al kunnen bekijken?

3 dagen geleden

Heeft ze het warm genoeg in haar bedje?

Reactie op Tattoedmom

Zelfde verhaal hier maar ik geef de schuld aan tandjes? Ze heeft er inmidde ...
Dat is inderdaad ook vast èèn van de oorzaken geweest. Ze heeft twee tandjes gekregen maar die zitten er inmiddels al even. Ik zie nog niet echt iets nieuws. Kan dat ook zo lang duren? 🙈

Reactie op trotsemama4

Heeft ze het warm genoeg in haar bedje?
Ja dat hebben we toevallig laatst uitgesloten (meerdere keren voor de zekerheid de temperatuur gemeten)

3 dagen geleden

Helaas heel herkenbaar én heel normaal. Ik heb het boek zachte nachten gelezen; dat heeft ons heel veel inzicht gegeven. En omdat het mijn man heel erg onzeker maakte, een consult geboekt bij de auteur van dat boek @the_nurturingkind op instagram. Dat is een baby led slaapcoach - dus zonder slaaptrainen.

3 dagen geleden

Reactie op ActiverendeTuimelaar889515

Oh ja dat is wel even handig om te weten 🙈. Ze is nu 6 maanden (van 6 juli ...
Is het niet vervelend genoeg een opeenvolging van momenten? Bij ons sinds 3mnd namelijk ook helemaal omgegooid qua rust maar het volgende ontdekt: 4e sprong, toen slaapregressie, 5e sprong en met 6 maanden is nog ee regelperiode... je kunt alles net na elkaar hebben. Dus misschien probeert ze nu te het regelen?

3 dagen geleden

Hier is dit ook het geval, om de haverklap wakker voor een speen of aai. Ze ligt nog in de co-sleeper en ik denk wel eens dat ik te snel iets doe dus ze er aan gewend raakt. Maar aan de andere kant ik word er wakker van en wil voorkomen dat ze door gaat huilen. Ik twijfel om d’r op d’r eigen kamer te gaan leggen maar zie het niet zitten om in de nacht uit bed te moeten.

3 dagen geleden

Helaas bij ons ook het geval. Sliep eerst ook eerst vrij goed snachts, dat is nu totaal anders. Geen tips, enkel herkenning 😞

3 dagen geleden

Heel veel herkenning, vooral van hoe het bij mijn oudste ging, die is nu bijna 4 jaar. En het gevoel dat jij of je kind niet normaal bent. Maar ik heb inmiddels geleerd dat het mij en haar het meeste rust geeft als ik t accepteer en haar geef wat ze nodig heeft. Kindjes zijn gewoon verschillend, blijkbaar heeft ze jouw/jullie nabijheid nodig. Onze oudste heeft tot ruim 3 jaar bij ons in bed geslapen en dat zou ze nog steeds het liefste doen😅

3 dagen geleden

Hier ook hoor, slapen is drama. Ik zie heel veel reacties van mensen die een slaapcoach overwegen, ik vraag me een beetje af waarom (zonder oordeel)? Tuurlijk prima om iemand mee te laten kijken en tips te krijgen, maar in mijn hoofd hoort het er toch ook bij en is het gewoon k*t en zwaar, maar is het ook normaal babygedrag toch, of? Oké dit klinkt een beetje verwijtend maar zo bedoel ik het echt niet! Maar het is gewoon als ik alles lees en zie dat heel veel mensen in deze maanden hier doorheen gaan, dan vraag ik me af wat je met een slaapcoach wil nu, of dat onze kindjes gewoon nog niet zo ver zijn.
Hier ook herkenning! En volgens dit artikel klopt het wel dat 3 maanden (gemiddeld) de beste slaapperiode is die je het eerste jaar gaat meemaken 😅. Zie het grafiekje… https://sarahockwell-smith.com/2017/07/24/the-rollercoaster-of-real-baby-sleep/ Ik heb trouwens ook the Gentle Sleep Book van deze auteur gelezen en ook dat gaf veel inzicht, net als Zachte Nachten. We doen niks verkeerd, we hebben hooguit verkeerde verwachtingen (aangepraat gekregen). Sterkte alle mama’s en papa’s van de lieve baby’s die ons s nachts wat extra nodig hebben 😘

3 dagen geleden

Reactie op OnbezorgdeVaren119277

Is het niet vervelend genoeg een opeenvolging van momenten? Bij ons sinds 3 ...
Dit hebben wij denk wel, alleen begon het wat eerder dan 3 maanden door heftige krampjes..
Wat fijn om te lezen dat meerdere papa's en mama's dit hebben. Los van het feit dat het voor jullie natuurlijk ook heel rot is. We begonnen hier even te twijfelen of we gekke dingen aan het doen waren omdat we inderdaad van mensen om ons heen hoorden dat het bij hen juist beter ging naarmate de baby ouder werd of dat ze ons verhaal heel extreem vonden. We ondergaan het dus maar gewoon en ik zal even wat van jullie leestips gaan lezen. Thanks! 😊

3 dagen geleden

Reactie op Bab96

Heel veel herkenning, vooral van hoe het bij mijn oudste ging, die is nu bi ...
Hier ook, onze oudste is inmiddels 5 en de tweede 2,5, sommige dingen zijn gewoon een fase en die kunnen zomaar ineens voorbij zijn zonder dat je iets veranderd hebt.. accepteren dat het zo is, en meningen van anderen vooral niet te serieus nemen. Doen wat goed voelt 🙂 bij de derde ervaar ik deze fases dan ook als veel minder heftig, ze gaan over soms eerder dan verwacht.