27 Reacties
7 maanden geleden
Ik lees mee! Nog 2 weken en dan verlof 🥹🤞 Heb ook enorm last van nesteldrang, niet normaal. Maar probeer het qua kleertjes wassen ect allemaal nog wat uit te stellen totdat ik echt verlof heb. 🤣
Hier nog aanvulling op je lijstje;
- adressen verzamelen + enveloppen schrijven.
- Auto uitzuigen + iso en stoeltje erin zetten.
- Vluchttas om niet te vergeten 😎
- Keuken helemaal grondig schoonmaken inclusief de lades.
7 maanden geleden
-Isofix base vast in de auto zetten
-Vluchttas inpakken/klaarzetten
-Enveloppen schrijven+postzegels plakken
-Foto's maken van de zwangerschapskleding zodat die na de bevalling gelijk op vinted kunnen
- Kinderwagen weer opzetten plus bekleding wassen/opmaken
-Box neerzetten
-cosleeper/ledikant opmaken
Maar vooral lekker ontspannen en leuke dingen doen. Met de peuter en wederhelft maar ook alleen. 😊 heb bijvoorbeeld een kappersafspraak gemaakt, afspraak voor een buikbeeldje etc
7 maanden geleden
Ik heb gelukkig alle kasten en speelgoed al uitgezocht. Maar alles moet nog schoongemaakt worden maar we zijn nog aan het verbouwen dus daar moet ik nog een week of 2 mee wachten. En dan moet alles voor de baby nog gedaan worden. Bedje inelkaar zetten kinderwagen wassen box inelkaar zetten newborn set van de kinderstoel wassen. Vluchttas inpakken. Geboorte kaartje uitzoeken. En dat alles binnen 3 weken want dan word ik ingeleid
7 maanden geleden
- Garage opruimen ( 10 jaar aan het klussen ( kluswoning 2 ) dus 10 jaar aan gereedschap en materiaal ordenen )
-babykamer diepgronden / 2 x verven + deels behangen.
- Boven alle kozijnen schuren / verven
- Volgende week komen m'n plissé gordijnen voor de gehele bovenverdieping dus ophangen
In de kleedkamer en baby kamer de plinten verven
-Kinderkamer nog een bureau maken plus schilderijen ophangen
-Kleedkamer m'n make up tafel nog maken plus grote spiegel kopen.
- Onze grote slaapkamer de lattenwand afmaken plus vloerkleed en nachtlampjes kopen
- voor 6 kamera boven alle deuren nog schuren en verven
- de hal boven nog plantjes verven en alle muren
- Kast babykamer inelkaar zetten en alle spullen bij elkaar zoeken en de laatste aankopen
En dan nog de grote huisschoonmaak 🤣
En dan onze tuin nog bijhouden.
En een peuter vermaken
Ben nu 35+2
7 maanden geleden
Hier ook wat klusjes:
Huis grondig schoonmaken
2 muurtjes schilderen (al ga ik dit proberen voor mijn verlof)
Trapleuningen en plinten (dit ook proberen voor mijn verlof) bijwerken
Peuterkamer en babykamer verder afmaken
Vluchtkoffer
Laatste spulletjes kopen
Geboortekaartjes+ adressen
Kleertjes wassen
Box en co-sleeper in elkaar zetten
Foto boeken maken (van peuter)
Maar ook vooral geniet van de rust en een zwangerschaps massage 💆🏼♀️ , misschien nog naar de kapper
7 maanden geleden
Ik heb echt nauwelijks puf en kan echt hoogstens iets doen in de ochtend óf middag. Sommige dingen van deze laatst zijn ook voor mn vriend. En dit is naast schoonmaken, want dat moet ook echt nog… 😅
- Kleertjes wassen
- Kleedjes wassen
- Beddengoed uitzoeken + wassen
- Babykamer opruimen
- Muren aanstippen woonkamer
- Badkamer schoon
- Lambrisering slaapkamer
- Verven slaapkamer
- Behangen slaapkamer
- Nachtkastjes verven
- Lambrisering fedde
- Spulletjes zolder uitzoeken
- Box opzetten
- Vluchtkoffer
7 maanden geleden
Reactie op Joleintje
- Garage opruimen ( 10 jaar aan het klussen ( kluswoning 2 ) dus 10 jaar a ...
Ik dacht dat ik grote plannen had..;) is dit realistisch voor jou en je lijf denk je?
7 maanden geleden
Reactie op Annie94
Hoi, voor wie maak je dan bedankjes als ik mag vragen?
Hey, voor de kraamvisite. Heb het vorige keer niet gedaan, maar bijna bij iedereen waar ik op kraamvisite ben geweest hadden dit wel. Ben het nu wel van plan om te doen. Zit te denken aan een geboortekoekje met iets erbij in een doorzichtig zakje met een sticker met naam van de baby erop
7 maanden geleden
Hier vandaag laatste werkdag gehad. Lichamelijk gaat het helaas al wat minder dus ik heb vooral rust op het programma.
Mijn nesteldrang was ook al heel vroeg en eigenlijk alles is klaar 🤭. Grote klussen mag ik niet doen ivm medisch dus m'n man moet nog wel flink aan de bak.
Hier staat voor mezelf nog op de planning:
- zwart wit knuffels haken voor aan de babygym
- baby schoentjes haken
- omslagdoek naaien van wafeldoek en hydrofiel
- geboortekaartjes maken
- zacht boekje naaien met foto's van familie die verder weg wonen (heb van dat transfer papier)
- eten voorbereiden en invriezen
- proberen nog beetje schoon te maken, dit is voor mij lichamelijk helaas een uitdaging.
7 maanden geleden
Hier nog het volgende:
- box neerzetten
- ziekenhuistas inpakken
- schommelstoel schuren en verven
- trapleuningen spuiten
- flesjes en spenen vast uitkoken
7 maanden geleden
Zo.. ik zie hier nog eens to do lijsten voorbij komen. Heel eerlijk.. ik heb nog steeds geen nesteldrang.. nu 34 weken en meer behoefte aan vakantie. Alleen heb ik dus nog niets klaargezet voor onze 4e in aantocht. Wieg moet nog bij mijn vader uit de opslag worden gehaald, commode op orde (is echt een zooitje met van alles en nog wat), kleren uitzoeken en wassen, geboortekaartje maken (ontwerp ik normaal zelf), nog wat dekentjes naaien. Op dit moment ben ik al blij als ik toekom aan het kaartje en de vluchttas. Jullie lijstjes geven toch wat motivatie, dus ik volg even.
7 maanden geleden
Ik had een ambitieuze nesteldrang to do lijst net zoals bij de eerste alleen mijn energielevels zijn te onvoorspelbaar. De ene dag kiplekker en de andere dag 3 dutjes op een dag en hele dag janken😅
Proberen te verdelen met man en alles wat lukt is mooi en alles wat niet lukt zal ik me bij neer moeten leggen.
Grofweg alles voor baby voorbereiden = doe ik (geboortekaartje, kleding wassen, cadeaulijst bijv).
Alles qua voorbereidingen huis = doet man (dingen in elkaar zetten, kasten opnieuw inruimen, spullen weggooien en huis schoonmaken).
7 maanden geleden
Haha ik heb een lijstje met:
Gezichtsbehandeling
Nagels laten doen
Pedicure
Dagje dierentuin met familie
Museum bezoek
Baantjes zwemmen
7 maanden geleden
Op mijn lijstje staat een schoonmaker/maakster zoeken 😂
Waar ik bij de eerste nog energie voor 10 had, zit mijn buik nu echt in de weg. Zie zo op tegen een grote schoonmaak. Last van mijn rug en de 2 dagen dat mijn peuter op de opvang zit, ben ik bezig geweest met de babykamer, die is nu zo goed als af (nu 35 weken). Nu echt zoveel behoefte aan 2 dagen in de week even rust maar tegelijkertijd voelt dat ook helemaal niet fijn aangezien er nog dingen gedaan moeten worden.
Verder staan nog het geboortekaartje, kolfset steriliseren en de vluchttas op het to do lijstje.