8 Reacties

3 dagen geleden

Alles is een fase 😉 heb je je al verdiept in de wakkertijden en de timing van het naar bed brengen? Het is wel herkenbaar, onze oudste sliep ook lastig. Bij onze tweede kwam ik achter het begrip wakkertijden en dat gaf al meer rust dat hou ik nu bij de derde ook weer aan. Maar pff ja het is vermoeiend, dat vind ik het lastigste aan baby’s, als ze niet willen/gaan slapen.. Maar weet het is een fase! Onze oudste heeft ook lang bij ons in bed geslapen en ging vanaf 2,5 jaar pas echt nachten doorslapen in zijn eigen bed. Inmiddels is hij 5 en een goede slaper, valt zelf in slaap en slaapt klokje rond. Succes, het komt! Mijn tip is blijf in verbinding met je kleintje, hij heeft je schijnbaar nodig, wil graag bij je zijn. & trek je niks aan wat anderen ervan vinden, het komt goed!

3 dagen geleden

Heel herkenbaar! Hier is het vaak een kwestie van haar net op het goede moment verleggen en soms mislukt het ook hoor! Bij ons werkt een tussenstap wel eens; wanneer ik denk dat ik haar kan wegleggen ga ik eerst nog even met haar op bed liggen met haar tegen me aan en neem ik stilletjesaan meer en meer afstand, zo went ze al aan het temperatuurverschil, als ze dan een paar min diep blijft slapen verleg ik haar naar de cosleeper! Sommige dagen lijkt dit ook niet en heeft het verschillende pogingen nodig, je bent de koekjes laten brengen en de was opvouwen zou ik zeggen! Jij bent ook aan het werk 💪🏻

3 dagen geleden

Reactie op trotsemama4

Alles is een fase 😉 heb je je al verdiept in de wakkertijden en de timing ...
Dankje Je laatste alinea ontroerd me Wat fijn dat het bij de tweede makkelijker gaat en dat hij nu zoo goed slaapt. Ik probeer me inderdaad aan de wakker tijden te houden. Ik hou nu een kleine twee uur aan als wakker tijd. Meestal is hij dan wel moe maar nog niet huilerig vermoeid. Ik wil gelukkig ook heel graag bij hem zijn en geniet ontzettend van al het knuffelen maar inderdaad af en toe is het echt vermoeiend.

3 dagen geleden

Reactie op GestoofdeBoom305713

Heel herkenbaar! Hier is het vaak een kwestie van haar net op het goede mom ...
Oooh dat ga ik eens proberen. Misschien is de stap van lekker vastgehouden worden tegen de borst naar zijn eigen koude bedje wel erg groot.

3 dagen geleden

Het duurt vaak wel 20-30 minuten tot baby’tjes echt hun diepe slaap bereiken en je ze dus in theorie weg kunt leggen. Dat hij overdag nog veel hulp nodig heeft is dus ook logisch. Mijn kindje ‘keet’ vaak ook even in bed, voordat hij in de rust komt en zich wil overgeven aan een speentje. Vervolgens duurt het nog 10 minuten voor hij echt slaapt. Geef het tijd, begeleid hem liefdevol bij het steeds meer zelf in slaap vallen. Bureau van slaap heeft hier eventueel een e-book over gemaakt, mocht je dit interessant vinden. Geen zorgen maken, het is dus heel normaal dat je kindje nog zoveel nabijheid nodig heeft en mogelijk ergens ook schrikt als hij ineens alleen in bed ligt in plaats van aan de warme borst 😉

3 dagen geleden

Heel herkenbaar! Wij hebben nu een bedhekje gekocht en laten hem met ons in bed slapen. Veilig. Doen we al sinds de geboorte on en off. Hij sliep eerst ook grote stukken in z'n ledikant maar inmiddels krijg ik hem niet meer overgelegd. Maar we slapen echt super goed met z'n drieën in bed. Onze zoon heeft letterlijk de helft van het bed in beslag genomen 🤣. Nu is hij ziek en plakt de hele nacht tegen me aan. Ja is vermoeiend maar dan slaapt hij iig goed. En ik ook redelijk. Het went ook enorm.

3 dagen geleden

Hier ook herkenbaar! Waar ik achter ben gekomen is dat mijn kind vaak rond 7 uur al moe was maar pas na 8en alleen kan slapen. Dus hoe ik het eerst deed: eerste uur lagen we samen en daarna kon ik weg. Ging ik eerder weg was hier ook paniek en was ik er langer mee bezig. Verder heb ik een kruik van Stoov. Die zette ik dan op stand 2 en legde ik tussen ons in. Als ik dan wegliep was het niet plots zo koud. Verder staat ons bed tegen de muur en ledikant aan de andere kant. Tegenwoordig is het langzaam aan het verschuiven en kan ik hem vaak om half 8 in zijn ledikant in slaap krijgen en na tien minuutjes weglopen!