7 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb dit zelf niet meegemaakt. Maar in de omgeving wel gehoord. Kijk de baby is voor hem nu niet tastbaar en er is geen contact, wij voelen de baby en praten tegen de baby etc etc.
Straks als de kleine er is gaat je man zien hoe kwetsbaar een kindje is hoeveel zorg het nodig heeft en volledig afhankelijk is van jullie, moeder natuur zorgt er voor [vind ik] dat de man het kind kan herkennen door dat in het begin vaak veel op de vader lijkt. Dit geeft ook herkenning. Onze liefde begint te groeien vanaf dag 1 dat het in onze buik zit en dat van hem gaat straks bij de geboorte ook wel beginnen.
Mijn man heeft dit niet. Maar ik heb hem ook erg zien veranderen als je voor het eerst vader word. Ook als moeder weet je pas hoe het is om echt moeder te zijn als je dat voor het eerst bent is een gevoel wat je een andere niet moeder niet zomaar even uitlegt. Fijn dat je man zich er wel op verheugd is een goed teken. Zou me er geen zorgen over maken. Veel succes 🥰
8 maanden geleden
Het schijnt dat mannen pas na 6 maanden na de geboorte pas echt een ‘band’ opbouwen met het kind. Ik zag het bij mijn man ook. Hij vond het echt wel heel leuk met ons zoontje maar echt de hechting die je als moeder al tijdens de zwangerschap hebt, komt bij mannen pas veel later.
8 maanden geleden
Mijn man is wel echt heel betrokken bij de zwangerschap en de baby zelf al. Wil uit zichzelf iedere avond aan mijn buik voelen, praat tegen haar en leest haar voor uit een boekje wat hij heeft gekocht. Ik moet van hem bij de boxmobiel gaan staan en dan gaan we samen het muziekje luisteren met z’n drietjes. Hij is ook best vaak emotioneel, echt heel lief om te zien.
Maar het verschilt enorm per man hoe hij erin staat en hoe abstract iets voor hen blijft tot de geboorte, en het zegt ook niks over hoe betrokken hij zal zijn na de geboorte. Ieder zijn eigen manier.
8 maanden geleden
Volgens mij vrij normaal hoor...
Merkte ik hier zeker met de eerste. Hielp wel, keek er ook naar uit. Maar het lande na de bevalling kan echt
8 maanden geleden
Mijn ex ( vader van de eerste ) had dit ook heel erg en vond het eigenlijk niet boeiend. Schopjes zelfs niet hij vond alleen de eerste echo mooi en de 3d echo. Huidige partner ( vader van dit kindje ) is juist betrokken en wilt alles weten en is voorzichtig. Denk echt dat het per man weer verschild