28 Reacties
6 maanden geleden
Ik ben nog aan het werk, maar ben "pas 35" weken. Na volgende week stop ik. Ik ben alleen in loondienst en denk dat dat echt een wereld van verschil is. In de zin: makkelijker de deur dichttrekken en het overlaten aan collega's.
Succes, respect voor je!
6 maanden geleden
Hier ook nog aan het werk! 38 weken nu (van de derde) en zolang het goed gaat, blijf ik doorwerken. Niet alleen omdat het moet, maar ook omdat ik het wil. Gelukkig is het kantoorwerk en heb ik een mede-eigenaar die het werk straks zoveel mogelijk overneemt. Ben juist blij om nog wat afleiding te hebben en eerlijk gezegd vind ik het ‘zwaarder’ om thuis te zijn. Als ik thuis ben zijn de andere kids er vaak ook of pak ik nog allerlei (fysieke) klussen op 😬 Weet natuurlijk niet hoe dat voor jou is.
6 maanden geleden
Hier 36+2 en heb een eigen bedrijf in de verhuur van vakantie accommodaties.
De spullen aanvullen en gasten uitchecken op locatie doe ik nog steeds. Wel in mindere mate. Maar doordat je toch op pad bent en veel in en uit de auto stapt merk je toch wel dat je nog teveel doet 😅. Vind het heel moeilijk om los te laten omdat het je eigen bedrijf ook is. Normaal maak ik ook nog schoon en dat mis ik echt 😅🙈
6 maanden geleden
Ik heb vandaag (36+2) op wat adminstratieve werkzaamheden na (waarbij ik afhankelijk ben van externe factoren, dus kan het nog niet afronden) de laatste klussen afgerond. Vond het zelf ook lastig met deadlines, maar wat een rust nu ik dingen los kan laten. Al mijn mails hebben nu een automatisch antwoord dat ik met zwangerschapsverlof ben en met gegevens van een andere freelancer waarmee ik veel samenwerk. Ook in mijn whatsapp staat duidelijk dat ik met verlof ben. Je kan overwegen het laatste werk uit handen te geven aan iemand die je vertrouwd of goede ervaringen mee hebt, hoe lastig dat ook is.
6 maanden geleden
Hier ook eigen onderneming, mijn to do list is nog lang en ik ben inmiddels 36+2.. heb het er nu wel echt echt zwaar mee vooral met ook nog 2 kindjes thuis. Mijn bedrijf blijft ook gewoon doordraaien als ik bevallen ben, maar je blijft constant toch de planning checken van alles en nog wat in de gate houden en orders uitzetten..
6 maanden geleden
36w4d en ik werk ook nog! Ga ook niet met verlof voor de bevalling, daarna wel even rust en neemt mijn moeder de grootste dingen over, maar ik blijf wel beschikbaar voor mails en telefoontjes.
Ik merk wel dat ik het lichamelijk zwaar vind maar goed, er moet ook geld verdiend worden. Ik probeer na een werkdag even rust te nemen en bijv een dutje te doen
6 maanden geleden
Reactie op GoedhartigeStruik808428
36w4d en ik werk ook nog! Ga ook niet met verlof voor de bevalling, daarna ...
Dat is ook pittig ja! Ik vind het lichamelijk ook zwaar en kan ook niet meer de hele dag aan m’n bureau zitten.. t is wel “fijn” om te lezen dat ik niet de enigste ben.. 😅
6 maanden geleden
Reactie op joo1992
Ik ben 35+4 en gewoon nog aan het werk … ik werk wel maar van 9 t/m 15:00 i ...
Snap ik! Fijn dat je je fysiek ook gewoon goed voelt om te werken 😁
6 maanden geleden
Reactie op himan
35+3 en ik ga met 37w met verlof. Gelukkig niet veel meer te doen alleen ik ...
Herkenbaar ja!! 😂 ik moet ook echt ff knallen en dan ben ik klaar hahah maar dat uitstel gedrag is zoooo herkenbaar 😅
6 maanden geleden
Reactie op KrachtigeVlakte460365
Hier 36+2 en heb een eigen bedrijf in de verhuur van vakantie accommodaties ...
Snap ik! Ik vind het ook lastig om los te laten al zou het vast allemaal prima verlopen 😅 ga je wel stoppen op een gegeven moment of blijf je sowieso betrokken de gehele periode ?
6 maanden geleden
Reactie op Marieke5445
Dat is ook pittig ja! Ik vind het lichamelijk ook zwaar en kan ook niet mee ...
Ik vind het lichamelijk ook zwaar, wissel veel tussen staan en zitten. De fysio adviseert te rusten/power nap halverwege de dag, maar om nou op een yoga matje te gaan liggen.. 😅
6 maanden geleden
Reactie op GoedhartigeStruik808428
Ik vind het lichamelijk ook zwaar, wissel veel tussen staan en zitten. De f ...
Je werkt niet vanuit huis denk ik dan ? 😜 ik moet ook veel afwisselen qua staan / zitten en zit wel veel op de yoga bal achter m’n bureau wat iets helpt en af en toe even liggen in bed (werk vanuit huis) Nog eventjes !! 💪
6 maanden geleden
Reactie op Marieke5445
Je werkt niet vanuit huis denk ik dan ? 😜 ik moet ook veel afwisselen qua ...
Nee ik moet echt de deur uit en naar kantoor, ik heb een beauty merk en de orders gaan gewoon door (gelukkig uiteraard!) ben nu vooral veel aan het voorbereiden zodat mijn moeder het straks wat gemakkelijker heeft. Zodra dat allemaal op orde is, kan ik wat rustiger aan doen en ook halve dagen naar kantoor en halve dagen thuis doen ☺️
Jaaaa nog eventjes! 🥰🥹
6 maanden geleden
Wat doe je precies? Ik heb overal vervanging voor geregeld. Ben sinds deze week met 35 weken met verlof.
6 maanden geleden
Reactie op Marieke5445
Snap ik! Ik vind het ook lastig om los te laten al zou het vast allemaal pr ...
Ik denk dat ik betrokken blijf 😅. Het nummer van het bedrijf en voor me gasten is ook mijn eigen mobiele nummer en heb veel persoonlijk contact. Dat vind ik erg belangrijk. Zal vast wel is wat gaan vergeten maar een telefoon in je handen is het zware werk gelukkig niet.
Misschien alleen het persoonlijke contact buitenshuis dat ik dat even overlaat aan m'n team. Gelukkig is er vaak een gunfactor en snappen mensen het ook als je niet komt omdat je net bevallen zal zijn 🤭
6 maanden geleden
Ik werk ook als ZZP’er en vond het heel lastig om te stoppen.. er is geen harde grens/ deadline of iemand die zegt dat je moet stoppen. De opdrachten zijn onwijs gaaf en krijg er energie van. Toch heb ik het nu voor elkaar dat opdrachten na mijn verlof afgerond worden, klanten reageren heel fijn.. met 37,5 week ben ik daarom gestopt met fulltime -en meer haha/ werken. (al doe ik nog wel wat kleine taken) ik merk toch wel ineens een hele rust en vermoeidheid die eruit komt. Denk dat even een pauze tussen werk en de geboorte wel heel goed is.. bovendien mijn eerste kindje, dit gaat nooit meer zo zijn bij een tweede
6 maanden geleden
Hier ook nog aan het werk, wel geen dagen van 10u à 12u meer. Maar ik merk dat het toch wel serieus doorweegt. Normaal werk ik nog tot en met 10 juli en ben uitgerekend voor 21 juli.
Ik hoop dat er toch nog een vervanging uit de bus komt, zodat ik misschien nog iets vroeger kan stoppen.