26 Reacties
2 dagen geleden
Goed dat je dit deelt! Hier aanvullend; https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5564281/producten-nutrilon-ook-nederland-teruggeroepen
2 dagen geleden
Ik ben uit voorzorg een week geleden al overgestapt van Nutrilon naar Kruidvat huismerk.. alleen baal ik nu wel dat dus niet meer na te kijken is of ons zoontje één van die specifieke batches heeft gehad..🫤
2 dagen geleden
Reactie op yysrx
Oei, zie opvolgmelk 2 ook. Waar kan ik de batchnummer vinden? En voor diege ...
Om deze batchnummers gaat het.

2 dagen geleden
Reactie op kyraxxxt
Gewoon nieuwsgierig maar wat zou een reden zijn om over te stappen? Dit kan ...
Ja zoiets heb ik ook. Geef zelf nutrilon. Maar heb zoiets straks stap ik over en daarna komt een ander merk weer met hun onderzoek en terugroep actie. Denk ook maar beetje vertrouwen op de onderzoeken die nu gedaan zijn van nutrilon
gisteren
Hier Hero, al had mijn baby 2 weken geleden ook echt last van spugen en veel.. nu twijfel ik.. ook al is het van Hero, je leest momenteel allemaal van dit soort berichten, ik vertrouw het allemaal niet meer zo..
gisteren
Is echt zo erg, een schande. Ik heb veel zin om hun aan te klagen. Dit is onverantwoord dat ze poeders de deur uitsturen zonder op voorhand na te gaan of ze besmet zijn, zoals nu nutrilon 2 ineens ook besmet. Ik gaf die en dacht dat we veilig zijn. Tot nu na een week ineens pas staat die er ook tussen, dat kan toch niet!!!! Als er nog mama's zijn om ons samen burgelijke partij te stellen tegenover die grote merken. Aub laat het weten
gisteren
Reactie op Anoukkieee
Is deze oké?

Ik weet niet welke voeding dit precies is van Nutrilon, maar de houdbaarheidsdatum 10-01-2027 zie ik gelukkig niet in de lijst staan: https://www.danone.com/content/dam/corp/local/bel/Danone%20recall%20in%20the%20Netherlands%20-%20List%20and%20details%20of%20products%20and%20batches.pdf
gisteren
Ik vind het ook bizar en zo zie je maar dat we zo afhankelijk zijn van derden! Ik baal er zo van. Bij ons gaan die nummer 2 pakken er zo snel doorheen dus ik weet niet of ze die foute batches heeft gehad. Ik had een tijd geleden wel hier een topic geopend dat het zo stonk (…) maar ik weet niet in hoeverre dat ermee te maken heeft.
Ook vraag ik me af, als ze het wel heeft gehad maar dus geen klachten, is het dan ok? Of kan het alsnog later gevolgen hebben.
Doodeng dat we moeten vertrouwen op anderen. Ik weet nog hoe opgelucht ik was dat het in de eerste instantie om dat andere merk ging. En dan nu toch ook dit grote merk.
gisteren
Bij mij staat op de opvolgmelk 2 voordeelpakket: 10-07-2027 dus denk niet? Ik wil graag wisselen, omdat ik het toch niet vertrouw. Maar zoals de reacties, het kan overal in zitten. Maar weet ook echt niey naar welke ik wel kan wisselen :(
Dacht toch maar geitenmelk, omdat dat beter blijkt te zijn?
gisteren
Reactie op yysrx
Bij mij staat op de opvolgmelk 2 voordeelpakket: 10-07-2027 dus denk niet? ...
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat deze merken echt geen risico’s (meer) nemen omdat de schadeclaims desastreus kunnen zijn. Dus ik denk wel hoe groter het bedrijf hoe “veiliger” en serieuzer het wordt genomen? Wellicht naïef om zo te denken hoor. Maar er zit nu echt een vergrootglas op.
Als je een kleiner merk of bedrijf hebt vraag ik me af hoe het er daar aan toe gaat.
Ik las overigens dat het in een soort van olie heeft gezeten uit China en dat ze de toegestane grenswaarde hebben verlaagd, dus wellicht is dit allemaal wel uit “voorzorg” n.a.v. wat er is gebeurd in Frankrijk.
gisteren
Reactie op GlimlachendeVuurwerk937512
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat deze merken echt geen risico’s (me ...
https://www.boerenbusiness.nl/artikel/10915183/bron-cereulide-in-babymelk-is-ara-olie-niet-zuivel
Dat ingrediënt kan dus ook in geitenmelk zitten
gisteren
Reactie op GlimlachendeVuurwerk937512
Ik vind het ook bizar en zo zie je maar dat we zo afhankelijk zijn van derd ...
ik moest toevallig net aan jouw topic denken. Ook ik zei tegen mijn man rond die tijd dat de voeding zo stonk. Dochtertje heeft wel veel diarree gehad en was niet lekker maar huisarts dacht aan een griepje! Nooit de link gelegd met eventuele voeding. Wij hebben vorige week een bus geopend met een nieuwe datum en ik vroeg zelfs aan mijn man of hij de verkeerde melk had gekocht omdat het ineens niet meer "stonk"