7 Reacties
8 dagen geleden
Misschien kan je verloskundige je eerder helpen dan die dieetist. Wat ik zelf doe is ik heb dmv een bmi calculator op het internet berekend hoeveel kcal ik moet eten om op gewicht te blijven (ik heb geen ondergewicht). Toen heb ik die kcal inname ingevoerd in de app “Food” en nu log ik al mijn eten in die app in, zodat ik zeker weet dat ik niet te weinig eet. Misschien is dit even een tijdelijke oplossing, denk dat die dieetist je veel beter gaat kunnen begeleiden. Succes!
8 dagen geleden
Bedoel je dat je in je huidige zwangerschap (dus de afgelopen 5 weken) 6 kilo bent afgevallen? Weet je hoe het komt? Bijv geen eetlust/misselijk/overgeven of iets?
Hoe ziet je eetpatroon er nu uit? Wat eet je ongeveer op een dag? Als ik wat meer weet kan ik misschien met je meedenken.
8 dagen geleden
Ik val in al mijn zwangerschappen door hg enorm af. De enige tip die ik heb is zorg dat je zoveel mogelijk calorien binnenkrijgt. Eet volle yoghurt, volle kwark, giet honing door de thee, eet veel noten, calorierijke dingen zoals avocado. Kijk bij iedere maaltijd hoe je vollere producten kan kiezen. Maar vooral, maak je geen zorgen. Je lichaam geeft het kindje prioriteit. Ik was 10 kilo afgevallen en mijn eerste kwam eruit met 4 kilo. Tweede ook ongeveer.