12 Reacties

één maand geleden

Pfoe wat een verhaal. Sowieso kan je het nog wat tijd geven en hoef je de knoop niet nu direct door te hakken aangezien de test nog heel recent was. Misschien voel je je na een paar dagen al wat zekerder. Eventueel zou je ook met de POH kunnen praten hoe je je voelt want dat dit niet makkelijk is en dat er allerlei verschillende gevoelens bij komen kijken zoals angst en schaamte is heel begrijpelijk. Mijn zwangerschap kwam ook onverwacht (niet na meerdere kinderen, dit is de eerste dus sorry die ervaring heb ik dan niet, maar sommige dingen herken ik wel) en ik ben ook zzp'er (in de muziek). Ik zou in de winter met een professionele band op tournee gaan en was ook net alvast een zomer vol concerten op festivals aan het plannen... De eerste week gingen mijn emoties alle kanten op (en die van mijn partner die nèt een nieuwe baan heeft ook), maar nu is het wat gezakt. Wij willen het wel heel erg graag en hopen dat alles goed zal zijn bij de eerste echo 18 november, maar ik kan het ook echt heel goed begrijpen als je zoiets juist helemaal niet ziet zitten. Het blijft lastig. Het enige zinvolle advies wat ik zou kunnen geven is in ieder geval de gevoelens die erbij komen kijken bespreken met eventueel een professioneel iemand. Voor iedereen is alles zo ontzettend anders dat advies geven of krijgen bij zoiets me verder best wel spannend lijkt. Dan heb je ook nog te maken met de emoties van de andere persoon en eventueel normen/waarden. Blijf iig trouw aan jullie gevoel en kijk of je er hulp bij kan krijgen

één maand geleden