3 Reacties
vorige maand
Ik volg dit even. Heb een heel onrustig meisje van 14 weken die vorige week voor het eerst ging wennen bij de gastouder. Ik kon niet eens weg daar, omdat ze zo moest huilen en onrustig werd. Gastouder leek het beter dat ik er de hele ochtend bij bleef en dat kon ook niet anders. Mijn dochter wilde absoluut niet gaan slapen daar en weigerde de fles van de gastouder. Gastouder kon haar ook niet troosten, zo verdrietig was ze. Uiteindelijk ben ik na 3 uur met een hysterisch, oververmoeid kind naar huis gegaan… Mijn dochter slaapt trouwens ook thuis heel moeilijk. We krijgen haar met veel moeite in een donkere kamer met white noise in slaap, maximaal 30/40 minuutjes. Verder dut ze bij mij in de draagzak. We hebben nu afgesproken met de gastouder dat ik daar elke week 2 keer kom met mijn dochter, zodat ze kan wennen… maar goed, zij blijft natuurlijk onrustig en zelfs bij ons thuis slaapt ze slecht. Zolang ze zo alert is en slecht blijft slapen, lijkt het me heel ingewikkeld om echt op te starten bij de gastouder. Heel lastig en maak me enorm veel zorgen over m’n werk. Ik begin in januari weer…
Kortom, geen oplossing maar wel herkenning!
gisteren
Hier ook veel herkenning! Ons meisje van 20 weken gaat sinds 4 weken naar de opvang, en ik moet haar ook steeds halen.
Ik ben op zoek naar alternatieven, want mijn meisje is ook zo gevoelig en wil eigenlijk alleen maar vastgehouden worden door mijn man en mij. Ik denk dat het ergens ook heel normaal is voor zo een kleintje om te moeten wennen. Dus voel ajb vooral niet raar: je hebt een fantastisch kind en je doet het juiste door naar je gevoel te luisteren! Sterke lieve mama!