Hoi allemaal,
Ik begin binnenkort aan een nieuwe baan, 24 uur per week. Ik ben benieuwd hoe jullie je ouderschapsverlof inzetten? Is dat structureel, zo ja hoe, of flexibel?
Ik had eerst een 28 uur contract aangevraagd, om dan 4 uur ouderschapsverlof op te nemen. Dit is uiteindelijk dus 24 uur geworden. Ik vond structureel 4 uur gewoon best wel een hap uit je werkweek.
Ik hoor graag jullie ervaringen🤗
28 uur en structureel 4 uur opnemen! Daarnaast doe ik een opleiding officieel in eigen tijd, maar compenseer ik met onbetaald ouderschapsverlof :) anders had ik de opleidingsdagen nog op andere dagen moeten inhalen...
Ik heb een 40 uur contract en ik neem 12 uur per week op. Dit blijf ik doen totdat alles op is, en daarna ga ik ook niet meer terug naar 40 uur. Hooguit 32 uur.
Zijn er bij jullie werkgevers die “moeilijk doen”? Ik heb een contract van 36 en wil naar 24 door het inzetten van onbetaald ouderschapsverlof. Maar merk dat tussen de regels door mijn werkgever hier niet om staat te springen… (zit nu nog in het betaalde ouderschapsverlof)
Ik werk normaal 4 dagen per week (docent in het mbo) maar werk dit schooljaar het hele jaar 3 dagen per week + een aantal dagen minder tijdens examenweken
Net gestart met een nieuwe baan en voor nu geen behoefte om mijn ouderschapsverlof in te zetten. Ik werk al parttime dus dan zou er weinig meer overblijven