28 Reacties
10 dagen geleden
Ik heb zelf een BMI van 29. Net voor ik zwanger werd, ben ik bijna 30kilo afgevallen. Toch maak ook ik mij zorgen. Had eigenlijk nog meer willen afvallen (wilde graag een gezond BMI), maar dat mag nu niet meer. Tegelijk wil ik ook niet teveel aankomen tijdens de zwangerschap. Daar zie ik best tegenop.
10 dagen geleden
Reactie op FO6
Ja hier ook een hoog bmi, maar k merk wel dat k gezonder eet dan ooit sinds ...
Ja, dit heb ik ook!
Ook ik heb een hoog bmi, maar eet nu gezonder wat me eerst zelf niet lukte
10 dagen geleden
Reactie op VerrassendeVaren500703
Ja, dit heb ik ook!
Ook ik heb een hoog bmi, maar eet nu gezonder wat me ee ...
Is toch geweldig .. ik hou me helemaal aan de schijf van 5 😅. Nu kan k ook nog eten, ben van vorige zwangerschappen extreme misselijkheid gewend met overgeven dus ik neem t er nog ff van om zoveel mogelijk goede voedingsstoffen binnen te krijgen
10 dagen geleden
Hi! Ik heb ook een flink hoog bmi (35+). En daarnaast een hoge bloeddruk (niet gerelateerd).
Dacht in eerste instantie dat het me niet uit maakt, dat mijn lichaam net zo gezond is als die van iemand met een gezond gewicht.
Maar nu ik zwanger ben, en daardoor extreem vermoeid en snel buitenadem, vind ik het toch wel ingewikkeld.
Probeer wel op mijn eten te letten, maar door de vermoeidheid is een gezonde maaltijd maken soms wel lastig..
10 dagen geleden
Bij mijn eerste zwangerschap lag mijn BMI aanzienlijk hoger dan die van jou (niet nodig om cijfer erop te plakken). Ik heb een heerlijke zwangerschap gehad. Wel zwdiabetes geconstateerd maar dit was met letten op voeding prima onder controle. Werd hierdoor wel medisch maar wilde toch al in zh bevallen. Uiteindelijk was ik na de bevalling 22 kilo lichter dan voor de zwangerschap.
Je krijgt waarschijnlijk extra controles maar t hoeft niet per se wat slechts te zijn. Wellicht leuk om op insta wat ps infljencers te volgen die kindjes hebben of zwanger zijn
10 dagen geleden
Hi,
Mijn BMI is veel hoger maar ik maak mij daar geen zorgen over. Ik kan er nu toch niets meer aan veranderen. Het enige wat ik kan doen is blijven sporten en gezond blijven eten. Voor de zwangerschap was ik net 10 kilo afgevallen. Het was eigenlijk de bedoeling om hiermee door te gaan tot ik een “gezond” BMI had maar deze mooie verassing besloot om eerder te komen.
10 dagen geleden
Reactie op VurigeKamille436908
Ik heb zelf een BMI van 29. Net voor ik zwanger werd, ben ik bijna 30kilo a ...
Ja, ik heb hetzelfde. Vind het heel lastig te bedenken hoeveel kcal ik nu moet eten en wat handig is qua beweging. Ga voor nu gewoon door met sporten. Wat doe jij? Ben ook bang voor het oordeel van de arts.
10 dagen geleden
Reactie op LaraFinch
Ja, ik heb hetzelfde. Vind het heel lastig te bedenken hoeveel kcal ik nu m ...
Heel herkenbaar. Ik weet dat ook niet goed… ik wil ook niet “teveel” eten omdat de angst voor veel aankomen er toch ook wel is. Ik was zo blij met wat ik nu bereikt had….
Ik heb over 3 weken eerste echo, ik twijfel of ik die iets naar voren ga halen en/of telefonisch contact opneem met verloskundige om advies te vragen.
Mijn energie is heel laag momenteel dus sporten lukt mij niet. Ik probeer wel nog (fulltime) te werken en fiets per dag een uur om op werk/thuis te komen.Qua kcal vind ik ook heel ingewikkeld… 🤷🏻♀️
10 dagen geleden
Mijn BMI is ook heel erg hoog, ik wilde heel graag afvallen en was er ook net aan begonnen tot ik er achter kwam dat ik zwanger ben. Ik maak me ook zorgen en heb vooral vooroordelen van mensen om me heen met oh pas op hoor met voeding. Mijn probleem is dat ik moeite heb met zoet.. ik probeer nu ook weer op me voeding te letten maar weet niet wat en hoeveel ik op een dag mag eten.
10 dagen geleden
Reactie op VurigeKamille436908
Heel herkenbaar. Ik weet dat ook niet goed… ik wil ook niet “teveel” eten o ...
Uur fietsen is denk ik al heel mooi. Ik ga denk ik bij de arts aangeven dat ik het moeilijk vind, hopelijk heb ik dan iemand met empathie. Probeer voor nu gewoon een 'normale' hoeveelheid kcal binnen te krijgen.
10 dagen geleden
Reactie op Saffje
Mijn BMI is ook heel erg hoog, ik wilde heel graag afvallen en was er ook n ...
Nee, ik heb hetzelfde maar dan met zout 😅. Ik heb me voorgenomen aan de arts te vragen wat ik ongeveer zou moeten eten qua kcal en dan te gaan tellen. Vooroordelen vind ook heel lastig.... denk dat het, zoals iemand hier al zei, goed idee is om een paar influencers te volgen die dik zijn en kinderen hebben. Dat helpt vast wat met het beeld.