3 Reacties
9 uur geleden
Ik vind dit echt niet gek hoor.. onze kleine drinkt 4x 240ml jij zit ook echt nog onder die 1000ml grens (ookal is deze verouderd hou ik me hier toch nog wel een beetje aan vast). Sommigen vinden dit te veel of zouden dit anders opdelen op de dag maar wij hebben een hele goede slapen (13 uur achter elkaar) dus ik geef al elke 3,5 uur een fles ik kan niet meer flessen geven op de dag dit werkt voor ons en voor onze kleine heel goed. Daar zal ik vast wel weer commentaar op krijgen na dit berichtje maar bespaar je de moeite want ik trek me daar toch niks van aan. Ik ken mijn baby het beste en dit is wat hij nodig heeft en fijn vindt. Ons moederinstinct is vaak goed daarom is mijn eerste advies doe wat voor jou goed voelt, jij kent je kleine meisje het beste en jij weet dus ook wat het beste voor haar is!
Maaf als ik dan toch zou moeten vertellen wat ik zou doen dan zou Ik toch proberen wat meer fruit en groente aan te bieden. Wellicht wat vaker op de dag zoals in de ochtend fruit 2x een paar lepeltjes en in de middag groente 2x een paar lepeltjes. Misschien vindt ze bepaalde smaken niet lekker en andere wel of heeft ze een voorkeur voor zelfgemaakt of juist uit potjes. Een andere lepel werkt misschien beter? Het is en blijft echt trial en error, gewoon uitproberen werkt het dan werkt het en werkt het niet dan niet gewoon blijven proberen ze moeten het echt nog leren! Tussen 6-8 maanden zou je baby moeten toewerken naar ongeveer 100/200gr per voedingsmoment (als ik het cb mag geloven) dus je hebt echt nog even de tijd hoor!
Bij het cb zeiden ze tegen mij wel dat het belangrijk is om over te stappen naar 2 bij 6 maanden. Hier zitten toch wat andere voedingsstoffen bij in die je kleinte wel echt nodig heeft (zeker als je kleine dit nog niet uit de voeding kan halen). Ijzer en calcium hebben ze vanaf 6 maand echt nodig dit zit wel (meer)in 2 dan in 1. Mocht je over gaan stappen kun je het beste in 1 keer overstappen dat brengf de minste klachten. Onze kleine man heeft er helemaal geen last van gehad en doet het super goed op de opvolgmelk!
Hopelijk heb je wat aan mijn berichtje! Mocht je toch wat meer informafie of adcies krijgen kun je ook altijd het cb vragen zij hebben misschien ook tips voor het aanbieden van de hapjes!
9 uur geleden
Wij zitten op ongeveer hetzelfde "schema". Ook 6x per dag een fles, als dat is wat je baby nodig is dan is t prima toch!
Wij stappen wel over naar 2 gezien hier anders voedingsstoffen inzitten.
Naarmate je baby meer gaat eten worden de flesjes ook vanzelf minder, dus ik zou me daar echt niet druk om maken hoor :)