10 Reacties

17 dagen geleden

Hi, ik gebruik na meerdere miskramen utrogestan 200 mg al sinds positieve test, mn eerste lichte streepje was ook 8dpo en ben nu 4+3. 2 keer per dag. Gefeliciteerd !

17 dagen geleden

Reactie op Santieeee

Hi, ik gebruik na meerdere miskramen utrogestan 200 mg al sinds positieve t ...
Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd!! Ik ben echt nog stik nerveus😫.

17 dagen geleden

Hey. Ik gebruik ook utrogestan. Dit had ik al vanwege traject ivf/icsi maar door vroeggeboorte nu de rest van me zwangerschap gebruiken. Waarschuw je wel alvast het is egt bende.😅 Je zal veel wit verlies hebben en is een beetje vettig. Dus niet schrikken hoort erbij. Ik heb gewoon inlegkruisje in me onderbroek. Succes en hoop dat je een mooie zwangerschap mag hebben.

17 dagen geleden

Reactie op Pippertje

Hey. Ik gebruik ook utrogestan. Dit had ik al vanwege traject ivf/icsi maar ...
Ah goed om te weten! Ik ben benieuwd of ik de vaginale capsules ga krijgen of de orale. Hoop stiekem toch op die eerste, las in de bijsluiter dat die bijwerkingen verder minder heftig zijn.

17 dagen geleden

Kan de verloskundige hier geen advies over geven? Die heeft medische kennis en kent jouw dossier ❤️

17 dagen geleden

Reactie op Zonnetje 2

Kan de verloskundige hier geen advies over geven? Die heeft medische kennis ...
Die hebben geen idee helaas… ik wacht nog op een verwijzing voor een fertiliteitsarts maar het gaat erg moeizaam met de zorg. Vind het vooral ook fijn om even ervaringen te horen van andere.

16 dagen geleden

Reactie op Lisa199555

Ah goed om te weten! Ik ben benieuwd of ik de vaginale capsules ga krijgen ...
Utrogestan kan je ook oraal innemen maar vaginaal komt het gelijk op de plek waar het hoort te werken en schijnt dan beter te werken. Stel je heb infectie gevaar dan nemen ze het vaak oraal. Je heb ook nog injecties die je zelf moet zetten maar dat krijg je meestal pas als je allergisch bent voor de utrogestan. is een utrogestan pil toch even fijner. Ik heb niet veel last van bijwerkingen maar zit er ook al jaren aan en dan schijn je eraan te wennen. en de bij werkingen die je krijgt die zijn vaak hetzelfde als met een zwangerschap. Vooral moe en rommelende opgezette darmen. Je arts zal het vast weten wat je nodig heb!

16 dagen geleden

Reactie op Pippertje

Utrogestan kan je ook oraal innemen maar vaginaal komt het gelijk op de ple ...
De arts heeft mij gevraagd om te zeggen wat ik wil hebben, hij heeft er geen verstand van. Maar van de utrogestan had ik de wetenschappelijke onderzoeken gelezen en doorgestuurd. Dus mijn voorkeur gaat daar naar uit inderdaad. Fijn om vast wat ervaringen te horen:)

16 dagen geleden

Ik heb utrogestan 200mg capsules voorgeschreven gekregen, moest hiermee starten zodra ik een positieve zwangerschapstest had. 2 x daags 2 capsules vaginaal inbrengen. Dus 2 capsules ‘s ochtends voor het opstaan en 2 capsules voor het slapen gaan. Hopen dat het helpt 🙏🏼

16 dagen geleden

En doorgaan tot circa 12 weken