10 Reacties

8 maanden geleden

Ik ga een lading gele curry maken voor in de vriezer. Dan alleen even wat rijst koken en curry opwarmen tijdens de kraamweek! Verder ben ik ook nog opzoek naar inspo dus ik volg even :)

8 maanden geleden

Reactie op Alies1999

Ik ga een lading gele curry maken voor in de vriezer. Dan alleen even wat r ...
Hier het recept!

8 maanden geleden

Ik ben vandaag begonnen met foodpreppen en invriezen. Ik ben nu al zo snel moe dat ik het maar vast gedaan wilde hebben omdat bang ben dat het anders niet lukt.. vandaag was het echt met puffen gelukt het volgende te maken; Ik heb blueberry banaan pancakes gemaakt met havervlokken en vanilleextraxt en yoghurt.1 grote batch en dan gebakken en verdeeld in boterhamzakjes En bladerdeegbroodjes gevuld met groenten ( ui paprika champignons prei tonijn olijf Italiaanse kruiden ) En rijst gekookt met als saus kipfilet blokjes courgette paprika ui tuinerwten wortel tomaat peterselie en zon zakje van macaronimix honing maakt hem heel lekker . Witte bonen gister doen weken en vandaag ook gekookt, met ui tomaat blokjes peterselie koriander wortel geraspte knor tomatensoep. Bij de action hebben ze op de bbq afdeling van die handige aluminium bakjes waar 1.5 l in past. Ik heb alles laten afkoelen en verdeeld over de bakjes en opgeschreven wat het is.

8 maanden geleden

Onze vriezer voorraad: Soepen: -tomatensoep -linzen/pompoensoep -brocolisoep -paprika/aardappel -Soto soep Sausen: -goulash -tomaten gehakt saus -Chili con carne -kip Kerri - kip met pilav - champignon roomsaus met rund - fajita saus met kip en paprika - Masala saus voor bij roti vellen - gele bloemkool curry -rode curry met sperziebonen Ovenschotels: -bloemkool met gehakt en aardappelschijfjes in een soort kerrie saus -lasagna -zuurkool met ananas en rozijnen en puree - geroosterde groenten (pompoen/ zoete aardappel/uit/knoflook/paprika) -zakken aardappelpuree voor makkelijke stamppotten En dan nog een stuk of 5 glutenvrije zuurdesem broden, 3 zuurdesem stokbroden, 2 appeltaarten in punten gesneden, -bliss balls (soort dadel balletjes) - haver koek deeg - ontbijt “taart” in punten, soort gebakken havermout met ei, wortel, courgette, kaneel noten en rozijnen Bij de meeste gerechten hoeft er alleen past/rijst of quinoa bij gekookt te worden. Of een broodje ontdooit (bijv bij de soepen) Moet wel zeggen dat we 2 grote vriezers hebben, en een dochter met allergieën, dus om anderen voor ons wat te laten maken is lastig!

8 maanden geleden

Reactie op kimnnl

Onze vriezer voorraad: Soepen: -tomatensoep -linzen/pompoensoep -brocolisoe ...
Hoe bewaar jij de oven schotels?

8 maanden geleden

Reactie op kimnnl

Onze vriezer voorraad: Soepen: -tomatensoep -linzen/pompoensoep -brocolisoe ...
Wow, dit is heel indrukwekkend

8 maanden geleden

- Lasagne - Chili con/sin carne - Pastasaus bolognese - Macaroni - Curry - Kip kerrie - Linzensoep - Groentesoep

8 maanden geleden

Reactie op NaDa344

Wow, dit is heel indrukwekkend
Elke dag dat ik nu een saus voor mijn gezin kook kook ik een portie groot genoeg voor 4x waarvan we 1x direct eten en de andere 3 in de diepvries gaan. Dus weinig extra werk ervan.

8 maanden geleden

Reactie op kimnnl

Elke dag dat ik nu een saus voor mijn gezin kook kook ik een portie groot g ...
Wat slim zeg! Dan ben je toch al bezig! 😱

8 maanden geleden

Gehaktballen! Je kan met de magnetron heel snel een maaltijd op tafel zetten door aardappelen en groente in een magnetronschaal te stomen, met een bordje gehaktballen erop om ze op te warmen. Binnen 10 minuten eten op tafel, waarvan maar 1 minuut aan voorbereiding.