22 Reacties
17 dagen geleden
Ik zou het zsm doen! Vaak moeten ze een plekje maken op een andere afdeling of restaurant gedeelte etc
17 dagen geleden
Wellicht overleggen met je leidinggevende / roosteraar. Je zou ook kunnen overleggen met de bedrijfsarts. Of je ziekmelden. 😄
17 dagen geleden
Reactie op Firsttimemomat21
Ik zou het zsm doen! Vaak moeten ze een plekje maken op een andere afdeling ...
Vind het zo lastig als je net pas zwanger bent, moet nog een echo krijgen om dit te bevestigen. Dus veel is nog zo onzeker aankomende tijd. Maar snap je punt, voor werk is het fijn als ze het snel weten qua vervanging ect.
17 dagen geleden
Ik!🙋🏼♀️
Ik ben gevangenisbewaarder in een mannengevangenis, afdeling zware delicten, tbs’ers en levenslang. Ik loop de hele dag tussen de gedetineerden. Ik ben 7 weken en heb het deze week aan mijn leidinggevende verteld. Ik blijf zo lang mogelijk mijn werk doen, maar wanneer het echt duidelijk zichtbaar wordt, is de werkgever verplicht om vervangend werk aan te bieden.
17 dagen geleden
Wow buiten de zwangerschap om, best heftig dat jullie dan zulk werk doet! Feit dat het dan niet veilig is als je een baby draagt, zegt toch eigenlijk genoeg over de veiligheid an sich? Heel knap en veel respect dat jullie dit werk uitvoeren. Ik zou het dan ook gewoon vertellen en accepteren dat het te vroeg is en misschien voor niks (nooit van uitgaan). Misschien kan je dan ook al wel voor die 12 weken eruit.
17 dagen geleden
Reactie op ashleyN
Wat gaaf werk ook! Mag je als het lukt gewoon op vloer staan?
Ik heb zelf aangegeven dat ik zo lang mogelijk op de vloer wil blijven staan, zolang ik mijzelf er comfy bij voel. Maar ik ken mezelf; ik ben zo gewend geraakt aan dit wereldje dat ik al gauw comfy ben. Terwijl het natuurlijk wel gewoon een gevaarlijke wereld blijft om in rond te lopen. Mijn leidinggevende heeft gezegd dat wanneer zij het onverantwoord begint te vinden (wanneer het echt goed zichtbaar begint te worden), zij mij van de afdeling af haalt. Misschien maar goed ook, ik denk dat ik zelf geneigd ben om al gauw veelste lang dwars te zijn op dit gebied. Ik denk dat het goed is als je het gewoon aangeeft, is ook een stukje zelfbescherming misschien. Mensen in dit wereldje raken zo gewend aan de gekkigheid, wij kijken nergens meer van op. Dat is het gevaarlijke aan dit verhaal🙈
17 dagen geleden
Ik heb hetzelfde werk als jij, werk ook in psychiatrische kliniek op de HIC afdeling, high intensive Care. De zwaarste afdeling van psychiatrie, wij moeten onmiddellijk stoppen vanals je zwanger bent.
Ik ga het pas vertellen na 1 e echo want wil niet zo lang thuis blijven. Ik doe mijn werk zo graag, is heel zwaar maar echt uitdagend werk
16 dagen geleden
Dit is mijn tweede zwangerschap. Werk zelf ook op een HIC en heb mijn eerste zwangerschap met een goed gevoel tot 34 weken gewerkt. Wel draaide ik de ICU en separeer uiteraard niet en werd ik van de incidenten afgehouden. Moet zeggen dat bij ons veel personeel op de werkvloer blijft of meer administratie gaat doen. En wij twee gangen hebben, wat vaak onbedoeld word verdeeld naar zwaarder en minder zwaar. Tenzij het voor iemand niet goed voelt. Nu werk ik wel op een dorpse HIC.
16 dagen geleden
Reactie op Celinejaap
Dit is mijn tweede zwangerschap. Werk zelf ook op een HIC en heb mijn eerst ...
Oh en ik vertelde het de eerste keer met 7 weken en nu wacht ik tot de eerste echo. Maar indien er wat anders van mij verwacht word, dan geef ik het eerder aan.
16 dagen geleden
Reactie op Celinejaap
Dit is mijn tweede zwangerschap. Werk zelf ook op een HIC en heb mijn eerst ...
Dat is wel raar ik werk ook op de HIC, dat is categorie één zei mijn hoofd van de afdeling en dan móet je onmiddellijk stoppen. Heb het zelf meegemaakt, en was onmiddellijk thuis gezet bij mijn andere zwangerschap. Nu nog niets gezegd , eerst eerste echo afwachten. Ik weet vanals ik het zeg dat ze mij onmiddellijk thuis zetten. En werk er veel te graag, nu vermijd ik ook mensen op isolatie steken en laat het over aan de collega's of als ik met dat er één agressief wordt of raar doet door psychose hou ik ook afstand
16 dagen geleden
Reactie op BeminnelijkeVuurwerk225524
Dat is wel raar ik werk ook op de HIC, dat is categorie één zei mijn hoofd ...
Ja bij ons is het eigenlijk meer eigen keuze. Want er zijn ook collega’s geweest wie geswitcht zijn van afdeling hoor. Moet zeggen bij mijn eerste zwangerschap had ik ook wel echt heel veel veiligheid ervaren door mijn collega’s. Maar het zegt in deze doelgroep niet altijd alles. Helemaal mee eens.