7 Reacties

Ook passief roken tijdens de zwangerschap kan al negatief effect hebben op de ontwikkeling van de baby. Zelfs één keer per week voor 1.5 uur in een ruimte zijn waar gerookt wordt kan schadelijke stoffen in je bloed laten komen, wat dan via de placenta bij je kindje terecht kan komen. Dat kan invloed hebben op de groei en ontwikkeling van je ongeboren kindje. Het beste is toch om te proberen het algeheel te vermijden. Persoonlijk zou ik er absoluut niet onvoorzichtig mee omgaan. Zit er in dit verhaal nog een werkgever tussen? Zo ja, dan kan je misschien het aan je werkgever vertellen, zodat je (tijdelijk) een vervangend gezin krijgt.

11 dagen geleden

Reactie op ToegewijdeOchtendgloren020820

Ook passief roken tijdens de zwangerschap kan al negatief effect hebben op ...
De placenta is alleen in de eerste weken nog niet ontwikkeld. Dus zou er in het hele prille begin nog niet zo moeilijk over doen.

11 dagen geleden

Is het mogelijk dat je op een andere plek afspreekt, of moet het per se bij haar thuis? Ik vind het overigens niet meer dan logisch dat je (zeker nu!) duidelijk je grenzen aangeeft en zegt dat je niet wil dat ze in jouw bijzijn rookt.

Reactie op missjoy89

De placenta is alleen in de eerste weken nog niet ontwikkeld. Dus zou er in ...
Ik ga/zal voor niemand anders dan mijzelf bepalen waarover "moeilijk gedaan moet worden". Ik geef simpelweg mijn persoonlijke blik hierop, ik heb met alles waar ik zelf invloed op heb die mogelijk schade kan aanrichten aan mijn ongeboren baby een zero tolerance beleid 😄. Dat de placenta overigens nog niet ontwikkeld is en het vruchtje zijn voedingsstoffen uit de dooierzak haalt staat overigens los van het feit dat het ingenesteld is in de baarmoederwand van de moeder, waardoor het via het baarmoederslijmvlies eveneens voedingsstoffen en zuurstof opneemt/absorbeert. 😊

11 dagen geleden

Alles oké dames .. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb al besloten en heb t de cliënt gewoon vertelt. En ze houdt er rekening mee .. ben t wel eens met zero tolerance, in hoeverre ik er invloed op kan hebben. Twijfelde eerst omdat mijn werkgever t nog niet weet, maar ach maakt mij ook niet uit. Miss niet heel professioneel maar wel verstandig 😌

Reactie op FO6

Alles oké dames .. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb al besloten en heb ...
Goed dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen en helemaal fijn dat er ook goed op gereageerd is door je cliënt! Veel succes en plezier de aankomende tijd! 😊

11 dagen geleden

Zal gewoon aangeven aan je leidinggevende of aan die cliënt