17 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb wat dingetjes gekocht, natuurlijk gewassen bij ontvangst en we zullen zien hoe het gaat als de kleine meid er is.
Persoonlijk zou ik geen flesjes /bestek e.d voor de kleine kopen. Maar kleren moet kunnen vind ik
6 maanden geleden
Persoonlijk zou ik nooit bij Shein bestellen. Ultra-fast fashion. Slecht voor mens en milieu. Dus niet alleen omdat er kans is dat het slecht is voor jezelf of je kindje... Maar dat is mijn mening. Ik zou er niet mee kunnen leven. En er zijn zoveel andere betere opties. https://www.amnesty.nl/actueel/beursgang-van-ultra-fast-fashion-bedrijf-shein-ondermijnt-de-mensenrechten
6 maanden geleden
Ik zou het niet doen in verband met de stoffen die erin zitten
6 maanden geleden
Ik doe het zo min mogelijk voor m'n dochter, ook omdat de maatvoering wat apart is. Nu bijvoorbeeld wel een shirtje gehaald met "big sister" erop die ze na de bevalling aan kan naar de opvang etc. Maar hij is vrij breed en kort. Zou ik in de winkel niet kopen. En sowieso eerst goed wassen
6 maanden geleden
Ik zou persoonlijk nooit bij bedrijven als Shein iets kopen. Je hebt gewoon weinig inzicht in hoe de productie verloopt en wat ze met de items precies doen. En daarnaast natuurlijk mega slecht voor mens en milieu😅
6 maanden geleden
Ik koop geen kleren voor mijn kinderen bij shein ect. Er kunnen veel gevaarlijke stoffen inzitten en veel daarvan voel je niet op je huid, maar kunnen bijvoorbeeld de hormonen van je kindje beïnvloeden. En het is ook slecht voor het milieu en de werknemers worden erg slecht behandeld.
6 maanden geleden
Thanks allemaal! Ja, ik snap alle beredeneringen. En vind het toch maar geen goed idee. Ik was benieuwd of er moeders waren die het toch wel deden en hun gedachtegang hierover en ervaringen. Aangezien je soms gewoon hele schattige neutrale dingen voor goedkoop vindt daar.
Maar misschien hebben jullie alternatieven? Leuke winkels met neutrale kleding (ipv al dat disney). Ik krijg een jongetje en houd dus echt niet van te veel kleur en gedoe op kleding 😅😅😅😅
Het lijkt alsof alle kleding druk met diertjes bedrukt zijn voor jongens hahaha
6 maanden geleden
Ja hoor koop vaker voor me zelf en nu ook wat dingen voor de kleine geshopt! Wij letten heel erg op van welk materiaal het gemaakt is bij sommige materialen voelen wij ons iets fijner dan bij andere.
6 maanden geleden
Reactie op yysrx
Thanks allemaal! Ja, ik snap alle beredeneringen. En vind het toch maar gee ...
Vinted (de eerste maten groeien ze uit voor de kleren überhaupt kunnen slijten)! Verder C&A, Hema etc en op insta zijn ook wel allemaal kleine bedrijfjes te vinden die zelf kleding maken (maar is wat meer prijzig)
6 maanden geleden
Reactie op yysrx
Ik heb ook een zoon gekregen 2 weken geleden! Ik heb alle kleren op vinted gekocht, waarbij ik deze merken leuk vond:
Hema (overslag rompers)
H&m (overslag rompers)
Feetje
Dirkje
Newbie
Babystyling
Babylook
Name it
Vond dat allemaal erg stoere kleding. Merk nu wel dat hij er is dat het soms niet uitmaakt haha. Als het maar schoon is. We hebben ook nog zakken aan kleding van buren gekregen.
Het meeste gebruiken we écht overslagrompers en truien. Zo makkelijk!!
Tshirts zijn echt onnodig, tenzij je lange mouw romper doet met een shirt erboven.
Boxpakjes ook leuk mits knoopjes aan de benen.
Shein zou ik dus zelf nooit doen, niet alleen vanwege slechte kwaliteit maar ook arbeidsvoorwaarden van werkers en wat het met de gehele kledingmarkt doet. Fast fashion .. nee dankje. Liever leuke tweedehands kleding! Goed wassen en buiten ophangen in de zon, dan is ook alles weg wat erin zat van de vorige eigenaar.
6 maanden geleden
SHEIN bestel ik wel voor je zelf 🤣 vooral t shirts bij me eerste met borstvoeding soms wel 4 schone tshirt per dag nodig en dan vind ik 30€ perstuk echt te duur want door al dat wassen word niet beter op.
Voor eerste kindje vooral via Vinted gekocht omdat de maten soms niet kloppen.
6 maanden geleden
Reactie op yysrx
Ik heb ook veel via Vinted. Omdat de eerste maten toch maar heel kort worden gedragen zijn de tweedehands kleertjes vaak nog heel mooi.
Zelfde merken als eerder genoemd en ook
- prenatal
- noppies
- wibra
- zeeman
Succes!
6 maanden geleden
En wat betreft andere accessoires etc koop ik veel in Duitsland bij de DM.
We zijn echt 100% fan van de luiers van de DM. We hebben wel een randprematuur die vrij smal is, dus pampers valt te groot en kruidvat zit te laag.
Plus die uit Duitsland enorm betaalbaar!!!
Heb verder ook eigenlijk alles van de DM, ook voor mezelf.
Het is gewoon een stuk goedkoper.
Helaas verstuurd de DM niet naar andere landen. Ik heb familie in Duitsland, dus laat bij hun bezorgen en die nemen het mee.
Maar misschien lukt het je nog in te slaan voordat je bevalt :)
Je kunt ook alles laten bezorgen bij een DM dichtbij de grens. Dus rustig thuis uitzoeken.
Reken maar op gemiddeld 8 luiers per dag. Maat 0 heb je wss al niet meer nodig (onze baby was net 3kg dus maat 0 was nog even perfect voor de eerste week thuis).
Maat 1 gaat vrij lang mee. En dan kun je afhankelijk van je baby direct over op maat 3.
Alles van babylove DM merk is echt geweldig spul. Ook qua verzorging. Parfumvrij.
6 maanden geleden
Hier wel een shein liefhebber hoor. Uiteraard voor de kleintjes wel voorlichter met kijken naar het materiaal en dergelijke 😊 heb er wat zwangerschapsshirts en broeken gekocht destijds omdat ik de prijzen elders gewoon niet normaal vond, maar dat is ieder voor zich natuurlijk 😊