184 Reacties
9 dagen geleden
Reactie op Tijgertje1986
Ik ook nog 5 dagen”. Ben ook onrustig ervan
Haal de gekste dingen in me ho ...
Ik wil eigenlijk gewoon al een hoop schattige dingen halen. Alvast de kamer opruimen, dingen zoeken om de babykamer leuk in te richten 😂. Plus het geheim houden op het werk en voor een deel van de fam begint ook steeds lastiger te worden.
9 dagen geleden
Reactie op MoonAndSun
Ik wil eigenlijk gewoon al een hoop schattige dingen halen. Alvast de kamer ...
Begin het ook steeds lastige te vinden om me mond te houden
En weet ook gewoon van mezelf dat ik dat nooit vol houd tot 12weken
Maar wil gewoon eerst een goeie echo met hartslag
Daarna beslissen we of we het familie alvast gaan vertellen
9 dagen geleden
Afgelopen dinsdag echo en we werden voorzichtig gefeliciteerd. Dit is mijn 8ste zwangerschap (heb een zoontje van twee en 6 miskramen gehad). Ik dacht dat ik 6+1 zou zijn, maar het is eerder ergens halverwege 5 weken. Wel een kloppend hartje gezien, maar het vruchtje is wat klein: 1,85mm. Komende dinsdag weer een echo, maar ik heb er een goed gevoel over!
8 dagen geleden
Reactie op Hocuspocus
Is het normaal dat je zo vroeg een echo hebt? Ik heb pas met 10 weken 1 gep ...
Volgens mij is het met 10 weken ook prima! Ik had bij mijn eerste zwangerschap mijn eerste echo met 9 weken, nu bij mijn tweede zwangerschap met 7 weken. Toen met 9 weken zagen we echt al een klein baby’tje dat bewoog en nu met 7 weken alleen een baby’tje wat meer leek op een vlek met een kloppend hartje. Alles zit nu ook goed, maar vond het achteraf fijner een echo met 9 weken dan met 7 omdat het dan toch al langer goed zit in je lijf.
Geen idee waarom dit keer met 7 weken? Misschien wegens de planning? Geen medische redenen en ook geen bloedverlies gehad 🤷🏼♀️.
Ik zou er van uit gaan dat als je geen bloedverlies hebt, het allemaal goed gaat 😊
8 dagen geleden
Woensdag eerste echo gehad, toen geschat op 7+2. 3 juli uitgerekend 🥰
8 dagen geleden
16 december heb ik mijn eerste echo! Dan ben ik rond de 8 weken.. duur nog erg lang, maar wel fijn dat we dan meer kunnen zien! 🤩
8 dagen geleden
Hier pas met 8.3 de 1e echo. Is het beleid van het ziekenhuis waar ik gezien medische zwangerschap naartoe moet. Ze doen dit vooral omdat er dan al meer te zien is en je geen twijfels kan krijgen. Ik ben er blij mee want helaas ooit meegemaakt minder ver geschat dus weer erna terug en iets groei maar geen hartje dus nog een week later weer terug en helaas geen groei en hartje. Al mijn zwangerschappen daarna pas bij de 8 weken een echo laten inplannen zodat die 1e goed of niet goed is. Scheelde bij mij veel stress.
8 dagen geleden
Hallo dames, ik zie dat iedereen een echo heeft rond de 6 of 7 weken maar mijn eerste echo is gepland op 10+4 omdat ze aangaven dat ervoor niet echt veel nut heeft omdat je niet veel kan zien. We wachten dus in spanning af maar is dit “normaal”? Alvast bedankt ❤️
7 dagen geleden
Kan iemand me vertellen hoe lang een eerste echo (rond 8 weken) ongeveer duurt? :)
7 dagen geleden
Reactie op VriendelijkeKomodo124756
Kan iemand me vertellen hoe lang een eerste echo (rond 8 weken) ongeveer du ...
Tegen mij hebben ze gezegd “ +- 30 min ongeveer
7 dagen geleden
Reactie op DuurzamePauw804234
Hallo dames, ik zie dat iedereen een echo heeft rond de 6 of 7 weken maar m ...
Hi! Mijn vk doet standaard ook een vitaliteitsecho rond de 7/8 weken. Dan checken ze of het allemaal op de goede plek zit en kunnen ze altijd zien of het hartje klopt. Ik mag ook eerder met 6,5 week ivm een eerdere miskraam. Volgens mij doen heel veel praktijken deze vroege echo standaard, vooral om gerust te stellen. Vind een eerste echo voorbij de 10 weken persoonlijk echt heel laat, ik zou dan vragen of ze ook zo’n vroege echo willen doen😊
7 dagen geleden
Reactie op VriendelijkeKomodo124756
Kan iemand me vertellen hoe lang een eerste echo (rond 8 weken) ongeveer du ...
De echo zelf maar een paar minuten. Verder zal je met de verloskundige spreken en kan je je vragen stellen
7 dagen geleden
Reactie op Irisvk98
Zijn er mensen die tijdens de echo verder zijn geschat in de zwangerschap d ...
Ja in mijn vorige zwangerschap 5 dagen verder geschat. Terwijl dat helemaal niet mogelijk was vanwege een hsg en onderzoek en daarop duidelijk was dat ik mijn eisprong nog niet had gehad.
Maakt echt niks uit. In het begin ben je daar heel erg mee bezig, maar later in de zwangerschap maakt het je minder uit.
7 dagen geleden
Reactie op Irisvk98
Zijn er mensen die tijdens de echo verder zijn geschat in de zwangerschap d ...
In het begin zijn de metingen behoorlijk onnauwkeurig. 1 mm meer of minder scheelt gelijk al een paar dagen. Daarom wordt meestal met de termijnecho rond de 10-11 weken pas de “echte” datum vastgesteld.
6 dagen geleden
Reactie op Daniek0061
16 december heb ik mijn eerste echo! Dan ben ik rond de 8 weken.. duur nog ...
Ik heb ook op 16 dec de eerste echo, zou dan volgens m’n eigen berekening 8+3 zijn