184 Reacties
6 dagen geleden
Reactie op DuurzamePauw804234
Hallo dames, ik zie dat iedereen een echo heeft rond de 6 of 7 weken maar m ...
Ik heb wel eens gehoord dat een echo rond 5/6 weken te vroeg kan zijn. Dan kunnen ze niet altijd het hartje horen, maar dat hoeft niks te zeggen. Dus dat doen ze bij ons niet. Maar met 7 weken is wel heel gebruikelijk en is de baby echt goed te zien en het hartje te horen. Het lijkt meer op een boontje dan op een baby, maar het heeft wel degelijk waarde!
Heb je overwogen een andere praktijk te bellen? Je ziet op de website vaak wel staan of ze je een vitaliteitsecho aanbieden of niet. Deze valt namelijk niet binnen dat wat is verzekerd en is dus wel extra.
6 dagen geleden
Vandaag een echo gehad, waarschijnlijk 4 dagen jonger dan eigen berekening(6.5). Op de juiste plek, met een kloppend hartje. Nu vind ik het eigenlijk nog spannender!
6 dagen geleden
Reactie op Eennieuwhoofdstuk
Vandaag een echo gehad, waarschijnlijk 4 dagen jonger dan eigen berekening( ...
Wat leuk! Wij lopen bijna gelijk, ik ben vandaag voor mijn eerste echo geweest op 6+4 ook wij zagen een kloppend hartje en alles zat op de goede plek. super fijn gevoel!
6 dagen geleden
Reactie op Fjt2025
Wat leuk! Wij lopen bijna gelijk, ik ben vandaag voor mijn eerste echo gewe ...
Wat fijn voor jullie! Eindelijke een stukje onzekerheid weg. Mag ik vragen hoe groot(klein) jullie baby'tje is?
6 dagen geleden
Vandaag onze echo gehad met 6+6. Het kloppende hartje was direct te zien!! Wij zijn dankbaar, wat een speciaal moment om mee te maken ✨. 27 november ronde twee
6 dagen geleden
Gisteren de eerste echo gehad. Ik dacht 6+3 te zijn en ze schatte het op 6+1. Kwam dus goed overeen. Het hartje klopte nog langzaam, maar dat was prima op deze termijn. Het was wrs net begonnen met kloppen.
Heb al van meerdere mensen de vraag gehad of het er 2 zijn, maar omdat de echo zo vroeg is, zit het dooierzakje er nog naast. Het is er (gelukkig) dus gewoon 1 😆
5 dagen geleden
Reactie op Eennieuwhoofdstuk
Wat fijn voor jullie! Eindelijke een stukje onzekerheid weg. Mag ik vragen ...
Natuurlijk je mag alles vragen! bij mij hebben ze de echo alleen uitwendig gedaan dan is de meting wat lastiger omdat het nog zo klein is maar de meting zat nu op 2,64 mm dus nog super klein maar wel groot genoeg voor 6+4. Uitwendig was het hartje, de vruchtzak en de dooierzak erg goed te zien dus daarom was inwendig niet nodig. Over 4 weken moet ik terugkomen dan gaan ze echt de meting doen voor de uitgerekende datum maar het zien van het hartje is na mijn vorige miskraam zo'n geruststelling.
5 dagen geleden
Reactie op Fjt2025
Natuurlijk je mag alles vragen! bij mij hebben ze de echo alleen uitwendig ...
Wat fijn om te horen! Ook fijn dat de baby via de buik prima zichtbaar was. Ik ben as donderdag 6+6 en wou graag een uitwendige echo, gynaecoloog gaf aan dat het miss inwendig moet, mochten we niks via de buik zien, wat ik uiteraard ook snap.
5 dagen geleden
Reactie op Ons wondertje💫
Wat fijn om te horen! Ook fijn dat de baby via de buik prima zichtbaar was. ...
Oh wat spannend, donderdag is je eerste echo? Ik ga duimen voor je dat alles goed is!🍀 Inwendige echo vond ik mijn vorige zwangerschap helemaal niet vervelend hoor zit wel veel verschil in wie het doet mijn verloskundige deed het heel rustig aan nam me mee in wat ze deed daar voelde ik bijna niks van de gynaecoloog deed het wat ruiger maar deed ook geen pijn hoor alleen een gek gevoel. Is toch normaal iets wat alleen je man mag doen ofzo... gewoon aangeven rustig aan te doen dan is er niks aan het handje. Je hoort vaak dat ze het inwendig doen hoor maar vanaf 6 weken en 4 dagen is het schijnbaar zo dat het hartje ook bij een uitwendige echo goed te zien is maar dat zal ook wel weer afhankelijk zijn van de plek ik heb er geen verstand van... Ik heb me vandaag opgegeven voor moeders voor moeders, morgen komen ze de eerste kratjes brengen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat...
5 dagen geleden
Reactie op Lynn1998
Wat mooi! Wij gaan volgende week met 6+6 🥰
Kan je de hartslag dan ook al ...
Superrrrr spannend! 🤩. De verloskundige heeft het eerst geprobeerd via de buik maar de kleine had zich goed verstopt waardoor de echo toch maar inwendig moest gebeuren. Helaas laten ze dan geen hartje horen maar het is al zo speciaal dat je dat kleine hartje zo tekeer ziet gaan 😍. Heel veel succes volgende week!
5 dagen geleden
Reactie op Fjt2025
Oh wat spannend, donderdag is je eerste echo? Ik ga duimen voor je dat alle ...
Ja over 2 dagen! Vind het super spannend🥹 ben zo benieuwd wat de lengte is en of we een kloppend hartje gaan zien. Mijn gynaecoloog is ook een verloskundige… had al aangegeven dat ik het super spannend vond dus ik hoop dat ze heel voorzichtig zal zijn. Ik zie vaak advertenties voorbij komen over moeders voor moeders. Ben ook wel benieuwd!