15 Reacties

2 maanden geleden

Nog geen aangeschaft omdat ik nog niet weet welke ik wilde halen.. dus ben erg nieuwsgierig naar welke andere mama’s aanbevelen

2 maanden geleden

Ik volg de gids van 0-4 jaar van slaapgtipsvoorbabys.nl en daar gaat onze kleine knul supergoed op.😄 In de eerste weken praten ze daar nog over deel voedingen voor een voller gevoel als ze gaan slapen. (Kleine nu 10 weken+5) Ons schema ziet er nu als volgt uit 7uur fles 150+5 Slapen van 0830 tot 10uur 10 uur deel 1 90+3 11uur deel 2 60+2 Slapen van half 12 tot 2 1430 uur fles 150+5 Slapen van 1545 tot 1700 (slaapt meestal tot 1630) 1700 deel 1 90+3 1745 deel 2 60+2 1830/1900 de nacht in en dan om 2200 nog en fles Zij zeggen wanneer ze op de dag voldoende voeding binnen krijgen en voldoende slapen dat ze dan ook de nacht kunnen doorhalen wanneer ze hier klaar voor zijn. Vannacht hadden we voor het eerst dat onze kleine van 2200 tot 530 sliep. Hierdoor kwamen we niet meer helemaal uit in de planning waardoor de dag en beetje rommelig verliep, krijgt bijvoorbeeld nu pas de fles van 22:00, hoop dat dat geen invloed gaat hebben op de nacht 😅😅 Als hij dagelijk 13 weken is gaat de eerste deelvoeding eraf en wordt dat dan 10:45 een volledige fles, ben benieuwd of dat net zo goed gaat 😊 Schijnt overigens ook met bv te kunnen. Hier dus een blije mama en tevreden baby 🤗

Reactie op Renate96

Ik volg de gids van 0-4 jaar van slaapgtipsvoorbabys.nl en daar gaat onze k ...
Die heb ik ook inderdaad! Maar vind zo’n schema lastig omdat ze soms om 3 uur ‘s nachts komt en soms om half 5. Hoe pak je dan zo’n schema weer op? Hoe is het vannacht gegaan? Viel het mee?

2 maanden geleden

Reactie op EvenwichtigeGletsjer097817

Die heb ik ook inderdaad! Maar vind zo’n schema lastig omdat ze soms om 3 u ...
Ja dat is inderdaad lastig, dat is hier ook. Ik zou denk ik zodra ze rond 3 uur komt een volledige voeding geven en wanneer ze rond half 5 komt toch een wat kleinere voeding, maar wel voldoende dat ze weer verder kan slapen. Dan toch rond 7 uur/half 8 weer eruit halen voor een volledige voeding. Vannacht was het 4:15 dus opzich prima! Flesje van 120 gegeven omdat ik hem om half 8 eruit wilde halen. Vandaag schuift dus het schema allemaal een halfuurtje op. Hij liet wel 40 cc staan, dus misschien toch een flesje van 90 moeten geven vannacht dan had hij waarschijnlijk meer trek gehad rond half 8. We gaan het zien of hij het nu tot half 11 redt (fles van 10uur) en als hij wel eerder komt dan volgen we gewoon weer het schema 😄

Reactie op Renate96

Ja dat is inderdaad lastig, dat is hier ook. Ik zou denk ik zodra ze rond ...
Oja goeie! Ik deed altijd om de 3 uur voeden, maar heb het idee dat ze vaak nog geen honger heeft. Misschien dat dat met die deelvoedingen ook wel beter gaat.

2 maanden geleden

Hoe weet je dat hoeveel de deelvoeding moet zijn?🙈 hoeveel cc?

2 maanden geleden

Reactie op Renate96

En hoelang slaapt je kleine tussen de voedingen? want dan kom je op meer dutjes uit toch of hoe werkt dat? 🙈
En hoelang slaapt je kleine tussen de voedingen? want dan kom je op meer du ...
Dit is het schema met slaapjes erbij

2 maanden geleden

Reactie op EvenwichtigeGletsjer097817

Dit is het schema met slaapjes erbij
En wat doen ze dan tussen 10:00 en 11:00? Of wordt t dan soort heel lang voedingsmoment?

2 maanden geleden

Onze slaapcoach (ivm reflux) gaf als tip altijd een tijdstip als begin van de dag te pakken. Dus als 7 uur je dag begint je dan ook 7 uur begint. En al komt je baby dan om 4:30 dat je dan een half of kwart flesje geeft. En dan om 7 uur normale fles. Zo hou je je ritme.

2 maanden geleden

En wat doen ze dan tussen 10:00 en 11:00? Of wordt t dan soort heel lang vo ...
Ja gewoon spelen in de box of op een vloerkleed en dan 11 uur deel 2 van de voeding en dan daarna naar boven om te gaan slapen 😊

2 maanden geleden

Reactie op Renate96

Ja gewoon spelen in de box of op een vloerkleed en dan 11 uur deel 2 van de ...
Ah oke! Ik probeer op dit moment een ander ritme uit maar als t niet werkt kan dit denk wel een optie zijn 😊

5 uur geleden

Reactie op Renate96

Heb jij heel toevallig een voorbeeld voor een baby van 5 maanden? We struggelen hier enorm met de nachtrust en het breekt me op…

5 uur geleden

Reactie op AlerteSequoia591276

Heb jij heel toevallig een voorbeeld voor een baby van 5 maanden? We strugg ...
Hier! :)

5 uur geleden

Reactie op Aniek_.

Hier! :)
Ah super lief! Kan je hem toevallig in berichtje of mail delen want ik krijg de foto niet scherp? Ligt dat aan mijn telefoon of aan t forum?