4 Reacties
gisteren
1 poging gedaan maar ik was zoooo lang bezig met troosten en neerleggen tot ze gewoon een huilaanval kreeg en niet stopte ook niet meer met wiegen of knuffelen, toen is ze snikkend aan de borst in slaap gevallen… zo zielig… m’n dochter is er i.i.g. nog niet klaar voor. Alle baby’s verschillen
gisteren
Hier hetzelfde. Voelt als een verkapte laten huilen methode. 3 dagen geprobeerd en Och Och wat was ze gestrest. Zo enorm zielig. Kon dag 4 alleen maar huilen en huilen, niet meer stoppen, volledig in paniek zelfs al legde ik haar naast me op de bank. Ik denk omdat ze bang was dat ik weer weg ging. Het heeft nog eens 3 dagen gekost om haar weer rustig en ontspannen te krijgen. Nooit weer.
Ik doe niet meer aan die gare methodes. Elk kindje volgt zijn of haar eigen ritme. Er is geen tiener die nog in slaap gewiegd wil worden denk ik dan maar
16 uur geleden
Ik was een maand geleden ook erg bezig om m’n baby zelfstandig in slaap te krijgen, maar heb het er nu bij neer gelegd (soms nog niet hoor haha).
Ze heeft veel nabijheid nodig en met slapen al helemaal. Ik denk ook gewoon dat elk kindje anders is en dat het niet altijd te leren valt op deze leeftijd.
Ik heb haar de laatste dagen met veel liefde bij me in slaap laten vallen in de armen, vele keren kon ik haar niet terugleggen in bed want dan schrok ze direct wakker bij het aanraken van haar matras. Ik heb me er de afgelopen dagen maar aan toe gegeven en in ons bed bij haar gaan liggen zodat ze wel sliep. Vandaag wou ik het weer een keer oefenen, en tot 2x toe sliep ze in een kleine 5 minuten en heb haar gewoon slapend weg kunnen leggen! Dit is al zo’n vooruitgang. En ze heeft ook zelfs weer een keer na een maand ofzo 2uurtjes geslapen. Wat in hiermee wil zeggen. Ik heb echt niks geforceerd of echt getraind en het lukt nu ineens wel. Dus denk dat het tijd nodig heeft?
14 uur geleden
Ik zou je aanraden om het boek zachte nachten te lezen voordat je gaat slaaptrainen 😊