10 Reacties
9 maanden geleden
Kwam het roze bloed uit je vagina als afscheiding of bij het plassen?
Zelf heb ik in de zwangerschap ook al een blaasontsteking gehad en dan heb je niet altijd dezelfde symptomen als je niet zwanger bent.
Ik weet wel van vriendinnen die al zwanger zijn geweest die het ook zeiden dat hun schaamlippen opzwollen door de druk dat erop kwam en zelfs paars oogde en spataders kregen dus denk dat dit wel normaal is…
Heeft ze geen test gedaan op blaasontsteking of misschien schimmelinfectie?
9 maanden geleden
Ik heb een vaginale spatader en dus ook soms opgezwollen daar beneden.. helaas vrij weinig aan te doen. Rust houden, benen hoog leggen dan. Niet tillen of hurken.
Zelf geen bloed gehad. Spatader is veelvoorkomend, zeker bij een tweede. Door de druk en alles.
Even goed in de gaten houden en anders gewoon bellen of langs huisarts?
9 maanden geleden
Reactie op indy711
Kwam het roze bloed uit je vagina als afscheiding of bij het plassen?
Zelf ...
Ja het kwam uit mijn vagina het was vermengd met wat afscheiding. Ik moet morgen ochtend bij de huisarts een urine kweek inleveren om op blaasontsteking te testen. Over een vaginale schimmel heeft ze verder niks gezegd. Ze zei dat het ook kan komen omdat ik wat te druk ben geweest en daardoor een bloedvaatje is geknapt. Had het idee dat ze zich niet echt zorgen maakte omdat het zo minimaal was. Moest wel meteen bellen als het erger werd
9 maanden geleden
Reactie op Anno27
Ja het kwam uit mijn vagina het was vermengd met wat afscheiding. Ik moet m ...
Vind het vreemd dat ze roze vaginale afscheiding linkt aan blaasontsteking want dit hangt toch totaal niet samen aan elkaar?
En kan inderdaad wel zijn dat het kan van veel bezig zijn! Heb een keer licht roze afscheiding gehad na gemeenschap met mijn vriend terwijl ik dit normaal nooit heb, maar is allemaal gevoeliger daar beneden…
9 maanden geleden
Reactie op indy711
Vind het vreemd dat ze roze vaginale afscheiding linkt aan blaasontsteking ...
Nou dat was dus ook mijn gedachte! Ik had wel ook aangegeven dat ik lage buikpijn had net of ik ongesteld moet worden. Maar dit linkte ik meer aan de groei van de baby. Wellicht zei dan toch aan een blaasontsteking
9 maanden geleden
Reactie op Anno27
Nou dat was dus ook mijn gedachte! Ik had wel ook aangegeven dat ik lage bu ...
Heb ik ook een keer gehad! Ineens echt lage buikpijn en dan had de assistente gynaecoloog toch maar een uitstrijkje gedaan om zeker te zijn dat het geen schimmelinfectie zou zijn. Was het uiteindelijk niet, maar kan je misschien morgen ook vragen om te testen voor de zekerheid?
9 maanden geleden
Reactie op Anno27
Zie je dan ook echt een spatader? Want ik zie dus alleen een verdikte schaa ...
Ja, vanuit mijn lies zegmaar richting de vulva. Het is bobbelig vanuit mijn lies en je ziet wel iets blauwigs/paarsigs. Schaamlippen zijn niet telkens opgezwollen gelukkig. Alleen als ik teveel gedaan heb. Het jeukt en brandt soms ook enorm huisarts dacht eerst infectie maar vk tipte me op een spatader en toen terug naar huisarts gegaan..
9 maanden geleden
Vierde zwangerschap en ha alles is stuk 'dikker' daar beneden. Dus ik weet niet beter😆. Bloed heb ik niet. Wel es bruin. Bij inspanning of iets.
9 maanden geleden
Hoi, ik heb een erg medische zwangerschap en had ook wat bloed door mn afscheiding.
Bij mij hebben ze dan wel gelijk alles getest omdat het sowieso complex is, maar eerste uitgangspunt was inderdaad ook blaasontsteking. Uitstrijkje is ook gedaan maar dan met andere checks. Nu is er met hele checkronde wel wat anders ontdekt, waar ze zich zorgen over maken maar het lichte bloedverlies hebben ze hier eigenlijk niet aan gelinkt.
Uiteindelijk waren ze hier niet echt van onder de indruk haha.
En sowieso opgezwollere schaamlippen, toch meer druk en doorbloeding.