13 Reacties

25 dagen geleden

Uit voorzorg voetbal ik niet meer zodat er daardoor niks kan gebeuren. (4 weken)

25 dagen geleden

Ik hoop net zoals m鈥檔 vorige zwangerschap door te sporten tot 30 weken of langer zolang het goed voelt. Ik bootcamp 1 谩 2 keer in de week, 1 keer krachttraining en ik blijf hardlopen tot het niet meer fijn voelt. Het door blijven sporten heeft me echt geholpen tijdens de zwangerschap zelf en m鈥檔 herstel daarna!

25 dagen geleden

Reactie op K1Mx

Ik hoop net zoals m鈥檔 vorige zwangerschap door te sporten tot 30 weken of l ...
PS wel aangepaste trainingen natuurlijk haha.

25 dagen geleden

Reactie op K1Mx

Ohh wat fijn om te horen! Ik merk zelf toch dat ik het zelf wat eng vind omdat ik niet weet tot hoe actief ik door kan gaan. Voor nu probeer ik gewoon iets passiever te spelen. Het scheelt dat ik 9 van de 10 keer met mijn vriend speel dus dan kunnen we er samen rekening mee houden鈽猴笍

25 dagen geleden

Volgens mij hoef je in het eerste trimester nog niet terug te gaan in intensiviteit. Als je je goed voelt natuurlijk 馃槄. Daarna is het volgens mij wel verstandig om ietsje rustiger aan te gaan doen. Maar sporten kan, zeker als je dat al gewend was, gewoon de hele zwangerschap. Sterkher op Instagram deelt hier ook veel over. Ook over wat voor soort sporten met welke termijn wellicht niet meer zo verstandig zijn etc.

25 dagen geleden

Reactie op SereneKolibrie465972

Ohh wat fijn om te horen! Ik merk zelf toch dat ik het zelf wat eng vind om ...
In het eerste trimester kan je gewoon sporten zoals je gewend was. Ook hoge intensiteit kan helemaal geen kwaad voor de baby. Of je het zelf aankan of fijn vindt, is wat anders. Na het eerste trimester moet je vooral oppassen met valrisico of sporten met veel lichamelijk contact. Dan komt de baby boven je schaambot uit en kan een harde klap op je buik wel schadelijk zijn. Qua intensiteit wordt meestal gezegd dat je nog een gesprek moet kunnen voeren. Maar er komen nu ook steeds meer onderzoeken boven waaruit blijkt dat erg intensief sporten ook geen kwaad kan. Maar dit is ook een beetje wat je zelf wil natuurlijk.

25 dagen geleden

En idd, kijk eens bij Sterkher op Instagram, zij deelt er veel over!

25 dagen geleden

Reactie op SereneKolibrie465972

Ohh wat fijn om te horen! Ik merk zelf toch dat ik het zelf wat eng vind om ...
Snap het zeker! Had hier ook veel twijfel voor het naar de sportles gaan, maar toch gegaan, en voelde me heel lekker ontspannen daarna. Ook weer goed voor een zwangerschap h猫 馃槈. Wel panisch geweest voor bloedverlies, maar niets gebeurd, dus ga volgende week weer.

25 dagen geleden

Reactie op ilse_t

Volgens mij hoef je in het eerste trimester nog niet terug te gaan in inten ...
Dankje voor de tip! Ik ga er eens naar kijken鈽猴笍

Reactie op K1Mx

Is hardlopen geen probleem? Ik voel me steeds schuldig nu ik ga rennen

18 dagen geleden

Reactie op RustgevendeSneeuwvlok668774

Is hardlopen geen probleem? Ik voel me steeds schuldig nu ik ga rennen
Hardlopen is echt geen probleem hoor. Zeker in het eerste trimester niet, daarna wel de intensiteit iets omlaag doen. Dus dat je nog net kan praten tijdens het lopen. En hoe verder je komt in de zwangerschap hoe meer het hardlopen zwaar wordt voor je bekkenbodem enzo dus als je daar last van hebt zou het verstandiger zijn om cardio met minder impact te doen (fietsen ofzo). Maar de baby zit goed beschermd dus wat dat betreft zou je gewoon tot het eind van de zwangerschap kunnen hardlopen e.d.

16 dagen geleden

Heeft iemand goede oefeningen die je kan toen tijdens je krachttraining ik ben nu 5,5 weken en ben bang dat ik nu iets fout ga doen.

16 dagen geleden

Ik heb altijd doorgesport dus nu ook. Ipc kun je alles wat je al voor de zwangerschap deed blijven doen tenzij je lijf begint te protesteren.