15 Reacties
vorig jaar
Wij zouden in december eigenlijk naar Sri Lanka gaan voor 3 weken, maar hebben deze vakantie geannuleerd toen ik zwanger bleek te zijn. Ik voel me er zelf niet goed bij om nu naar zo’n land te reizen. Dat heeft ook te maken met de lage hygiënestandaard en waar ik ook vooral bang voor was, is dat als ik medische zorg nodig heb dat dat dan waarschijnlijk ook niet van de kwaliteit is zoals we die in Nederland gewend zijn.
Verder komen er volgens de LCR zika, dengue en chikungunya voor https://lcr.nl/landen/sri%20lanka.
Hopelijk heb je hier wat aan!
vorig jaar
Reactie op Steph1490
Wij zouden in december eigenlijk naar Sri Lanka gaan voor 3 weken, maar heb ...
Voor de volledigheid: Ik heb een medische voorgeschiedenis, waardoor ik nu ik zwanger ben extra voorzichtig ben en alleen op vakantie wil naar een land waarvan ik zeker weer dat de gezondheidszorg van hoge kwaliteit is.
vorig jaar
Wij gaan met 19/21 weken zwangerschap naar Sri Lanka en Dubai voor een mooie rondreis. Het is persoonlijk of je dit wel of niet wil doen, je kan natuurlijk (afhankelijk van budget) wel het reistempo en de locaties waar je verblijft en eet etc kiezen, zodat er goede hygiëne is etc. Kortom persoonlijke inschatting op basis van jouw situatie, zoals ook de andere reactie hier, maar wat mij betreft nooit gedoe uit de weg gaan als er een kans is op magie.
vorig jaar
Hoi!
Wij zijn vorig jaar naar Sri Lanka geweest. Prachtige vakantie gehad. Overigens was ik toen niet zwanger. Ik weet niet zo goed of ik nu dezelfde reis had gemaakt, maar dat ligt niet zozeer aan Sri Lanka. Dat zou ik denk ik met alle verre landen hebben.
De hygiëne is prima, je moet uiteraard wel goede hotels en restaurants uitzoeken.
Ik heb gelukkig geen gebruik hoeven maken van de medische zorg. Maar ik heb mij destijds (vanwege de vele wilde honden etc.) wel ingelezen. Het maakt volgens mij heel erg uit in welke plaats je zit, maar ik kan mij voorstellen dat je geen drie weken in Colombo blijft.
Misschien helpt het om jezelf af te vragen of je denkt dat het je lukt een onbezorgde vakantie te hebben. Als je je van tevoren en tijdens de vakantie zorgen maakt dan is dat zonde van de hele beleving. Hou Sri Lanka dan nog even op het lijstje voor later (misschien dat de bruid en bruidegom hun geloften nog eens gaan vernieuwen 😉)
Succes!
vorig jaar
Ik ga toevallig 13 januari naar sri lanka tm 6 februari. Ik ben dan 16 weken. Gaan daar rondreizen. Ik heb hierover gesproken met het ziekenhuis en de verloskundige praktijk. Om zeker te zijn dat het kan als je zwanger bent. En vonden sri lanka geen probleem. Gaven wel aan dat ik geen deet moest gebruiken met hoge factor. Iets sneller moe kan zijn door de hitte dus niet teveel haasten. En vooral heel veel water te drinken.
Zika dreiging is er momenteel niet. Wel altijd rekening mee houden dus anti muggen spul gebruiken.
vorig jaar
Sri Lanka is heerlijk, extreem overzichtelijk, veilig qua ziektes (zelfs de ggd vindt het geen bezwaar) en enorm hygiënisch. Het perfecte babymoonland zou ik zeggen.
Tis dat we al geweest zijn anders was ik daar zeker gaan babymoonen!
25 weken is net ver, maar 25-27 weken op vakantie lijkt me nog te doen. Zou daarna wel lekker thuisblijven.
vorig jaar
Wij zijn vorig jaar gegaan en zou het zeker zwanger ook doen. Ik voelde me er veilig, het was voldoende hygiënisch en we hebben volop genoten van het mooie land met de super vriendelijke mensen!
vorig jaar
Wat gaaf! Een bruiloft in Sri Lanka! Vorig jaar ben ik in juni/ juli geweest, dat was voor een rondreis.
Ik weet niet naar welk gebied je gaat maar vanwege de moessons op het eiland was het qua temperatuur heel goed te doen vond ik! Wat ik in jou geval wel zou regelen is in ieder geval slaapplaatsen met airco.
En hoe gaan jullie je verplaatsen? De mensen zijn zo ontzettend vriendelijk en behulpzaam, dat was bij ons al, laat staan bij een zwangere dame! 😁
Als ik in jouw schoenen stond zou ik gaan!
vorig jaar
Wat fijn al deze reacties! Dat steunt me toch een beetje. Ook fijn dat er ziekenhuizen en verloskundigen zijn die het ook niet afraden.
Over de hygiëne was ik een beetje bang, met name ook voor het eten. In normale gevallen zou ik denken 'ach, norrit mee en gaan', maar nu ligt dat toch anders hè 😅
We gaan het er nog eens over hebben, maar gezien de positieve reacties denk ik dat we het gewoon maar moeten doen. Dan alleen iets minder avontuurlijk dan we anders hadden gedaan
vorig jaar
Reactie op jill..
Ik ga toevallig 13 januari naar sri lanka tm 6 februari. Ik ben dan 16 weke ...
Wat leuk! Ben erg benieuwd hoe het je bevalt daar en of je naderhand nog tips hebt😄
vorig jaar
Reactie op BourgondischeBoom912698
Wat gaaf! Een bruiloft in Sri Lanka! Vorig jaar ben ik in juni/ juli gewees ...
We hebben het plannen even op een laag pitje gezet ivm de zwangerschap, dus dat moeten we nog allemaal uitzoeken. In eerste instantie wilden we misschien rondreizen met een gehuurde tuktuk, maar dat is nu misschien een minder goed idee hahaha
vorig jaar
Reactie op jill..
Ik weet niet met hoeveel weken je wilt gaan. Maar ik ben nu al een week op ...
Oh wat fijn om te horen! Ik ben dan ergens rond de 25 weken, dus wel iets verder, maar we gaan dan vast wel iets vinden dat goed te doen is tegen die tijd.
Jullie nog een fijne vakantie!