47 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb gezegd dat ik het oke vind als er 1 stagiair bij komt. Op het moment zelf kan je altijd nog zeggen van het ik voel me er niet comfortabel bij als de stagiair erbij is.
6 maanden geleden
Ik had tijdens mijn eerste bevalling ook een stagiaire die mee keek (dit was in het ziekenhuis). Het was een jongen, maar dat maakte me eigenlijk geen donder uit 😅
stagiaires kunnen maar op 1 manier leren en dat is door te kijken en mee te helpen. Dus waarom niet!
Tijdens de persfase stond deze gozer trouwens me het hardst aan te moedigen, dus hij heeft ook écht geholpen, haha!
6 maanden geleden
Ik had bij mijn 3 kids altijd stagiaires erbij.
Bij de eerste vond ik het heel fijn.
Ze maakte fotos en probeerde je gerust te stellen als er wat was.
Bij de 2de: vond ik het persoonlijk echt vervelend. had een bevalling van 8 uur en dan ook nog een weeënstorm. Ze waren heel lief en probeerde mij erdoorheen te slepen. Maar alsnog ergerde ik me aan ze.
Bij de 3de: had ik ze er ook bij,
Maar had een Strotbevalling. Zelfs de gynaecoloog was er niet bij. Ben ingeleid en bevallen in 15 minuten tijd.
Voor deze heb ik gekozen om geen Stagiaires erbij te willen. Om in mijn eigen bubbel te zitten. En niet dat iedereen mij aan raakt enzo. Beval het liefste weer zo als bij mijn dochter met niemand eromheen. Maar dat zal deze keer niet gebeuren denk ik zo.
6 maanden geleden
Ik wil het niet. Het is mijn eerste bevalling en de kans op complicaties is helaas al wat verhoogd in mijn geval dus ik wil indien nodig echt geholpen worden door iemand die heel goed weet wat hij/zij aan het doen is.
6 maanden geleden
Reactie op sunflowerseed
Ik wil het niet. Het is mijn eerste bevalling en de kans op complicaties is ...
Even voor de duidelijkheid; Een stagiaire is net ter vervanging van, maar toevoeging aan het kraam personeel.
Voordat andere dames hier denken dat ze enkel een stagiaire aan hun kraambed krijgen..
6 maanden geleden
Ik heb aangegeven dat de stagiaire er bij mag zijn.
Wel heb ik er bij gezegd dat als er al getoucheerd moet worden (wat ik al zo min mogelijk wil) dan maar 1 iemand.
Maakt me niet uit wie, maar er gaan geen 2 mensen toucheren na elkaar.
Dit is voor mij enorm gevoelig en haalt me helemaal uit mijn bubbel.
6 maanden geleden
Tijdens mijn 2e bevalling (inleiding) had zowel de verloskundige als de verpleegkundige een stagiaire.
De stagiaire van de vk deed de bevalling. Normaal heb je geloof ik bij een medische bevalling dat de vk niet de hele tijd bij je is tijdens de weeën, maar ook bij andere bevallingen bezig is, maar deze stagiaire was bijna mijn persoonlijke doula! Ze is bijna de hele tijd bij mij geweest en heeft mij gecoacht. Alleen het hechten (had een knip nodig) duurde wat langer, omdat ze dit nog niet erg vaak had gedaan en de vk haar veel moest uitleggen (perfect gehecht uiteindelijk trouwens).
De stagiaire van de verpleegkundige heb ik niet zoveel gezien en die zei ook niet zoveel. Maar tijdens de laatste fase en het persen heeft zij veel foto’s gemaakt (op ons verzoek). Zo kon m’n vriend zich focussen op mij en de baby!
Ik heb dus een goede ervaring met stagiaires bij de bevalling en zou het deze keer ook weer prima vinden. Tijdens mijn eigen opleiding ook stagiaire geweest en ze moeten het toch in de praktijk leren. Ik zag het meer als extra handen/hulp/steun aan mijn bed.
Mocht je in je bevalplan zetten dat je het prima vindt en uiteindelijk bij de bevalling toch van gedachten zijn veranderd is dat ook helemaal oké! Gewoon aangeven! Het belangrijkste is dat jij je fijn voelt tijdens de bevalling.
6 maanden geleden
Ik heb aangegeven dat stagaires welkom zijn, maar dat alle medische handelingen in overleg zijn. Ik ben zelf huisarts en heb het ook op die manier moeten leren, maar als je er niet prettig bij voelt mag je dat altijd aangeven- ook als je vooraf had besproken dat het wel oké was!
6 maanden geleden
Ik heb gezegd dat ik het prima vind, ze moeten het toch leren. Ook weet ik dat ze altijd onder supervisie van een vk staan dus maak me er niet zo zorgen om
6 maanden geleden
Bij mijn bevalling had ik stagiaire verloskundige en stagiaire gyn bij mijn bevalling en nog eens 2 x wisseling van dienst, de stagaires waren beide super lief en super hulpzaam, gaven me nog goeie tips ook! Toen ik was bevallen moest ik nog gehecht worden dat deed de volgende dienst dus toen had ik weer iemand anders erbij, maar goed je grenzen aangeven wat een stagiaire wel en niet mag.
6 maanden geleden
Wij hebben aangegeven het prima te vinden, ook zij moeten het leren ☺️
6 maanden geleden
Ik was er heel erg blij mee. Ze hielp me met mijn benen omhoog houden tijdens het persen en na 90 min persen ben je daar heel blij mee
6 maanden geleden
Van mijn mag het wel... Heb altijd zoiets van, hoe moeten ze het anders leren?!
Wel aangeven niet te veel verschillende mensen, maar stagiaire is prima.