24 Reacties

6 maanden geleden

Hahahha had ik ook een keertje maar dat kwam omdat ik de was er in had gelaten was te lui op dat moment nahhh ik heb de hele dag die ene was lopen draaien de hele dag .. het ging maar niet weg Op geven moment was ik door ZOVEEL wasmiddel en wasverwachter gewoon OP dacht ik okee ik haal het er uit ik hang het op en dan zie ik wel. Dat gedan ( het stonk nog steeds ) wasmachine helemaal gereinigd ( was al schoon) dacht ja misschien zal wel aan mij liggen Toen de was was opgedroogd rook het echt heel lekker ( logisch al me wasmiddel was bijna op) 😂😂

6 maanden geleden

Reactie op FrisseDauw426736

Hahahha had ik ook een keertje maar dat kwam omdat ik de was er in had gela ...
Ja als het opdroogt is het ook weg inderdaad, maar ik haal de was er altijd heel snel uit, dus dat kan het ook niet zijn 😅😭

6 maanden geleden

Maak je ook die binnenrand schoon? Daar kan verluis in blijven zitten. En water weg laten lopen dat onderin zit.

6 maanden geleden

Hoi, Leo1994 Ik gebruik altijd wasmiddel, was verzachter en witte azijn mijn was ruikt altijd goed en dood ook bacteriën. En was ook gewoon op de graden dat er op de kleding staat bijvoorbeeld als wit was was ik op 60 graden en 30 op 30 graden en 20 op 20 graden maar met azijn wasmiddel en wasverzachter moet voldoende zijn dat je was lekker ruikt af en toe gebruik ik ook gewoon waspoeder maar dan ook echt alles met azijn dat ruikt je kleding lekker. Succes 🥰😉

6 maanden geleden

Filter verschonen ?

6 maanden geleden

Hen dit laatst ook gehad 🤣 kleding toen opnieuw ingestoken, 3 pods in 1 wasmachine gegooid en nog extra wasverzachter erbij. Toen mijn vriend thuiskwam viel hij bijna achterover van de geurenbom in ons waskot maar ik was gelukkig dat mijn was toen wel lekker rook 😝

6 maanden geleden

Reinig je de wasmachine wel? Eens per maand op 90 graden met azijn of een speciaal blokje laten draaien. Renden schoonmaken, zeepbakje wassen en deur afnemen. En je kan toch veel op 60 wassen? Handdoeken, theedoeken, vaatdoek, sokken, ondergoed, poetslappen (90/95graden). Zou eerst echt even leeg laten draaien op 90 graden als ik jou was. Kijken of het daarna beter is.

6 maanden geleden

Ff wasmachine op 90 gr laten draaien. Geen was in de wasmachine is altijd deurtje open laten staan en ff de was met een scheut witte azijn draaien! Gaat de geur sws weg

6 maanden geleden

Reactie op Preggo_123

Ff wasmachine op 90 gr laten draaien. Geen was in de wasmachine is altijd d ...
Heb ik idd ook gedaan voor de baby wasjes en helemaal even schoon gepoetst 😊

6 maanden geleden

Als je reinigingsprogramma of lege 90° was doet, kun je 2 vaatwasblokjes in je trommel gooien, die ontvetten. Verder zoals al genoemd je filter legen, rubbers en wasmiddellade schoonmaken. Deur en wasmiddellade openzetten na ieder gebruik zodat het kan luchten. Ik gebruik geen wasverzachter, ipv daarvan doe ik natuurazijn, is ook goed voor het behoud van je kleding. Was kan schelen is toch wel je was scheiden; dus sokken, ondergoed, handdoeken, beddengoed, vaatdoeken etc wél op 60° omdat die vaak toch ietsje vuiler zijn. Wat ik heb geleerd is dat er ook bepaalde kledingstukken zijn die geur aantrekken. Gister bijvoorbeeld gewassen en de werkbroek van m'n vriend rook echt vies maar de rest van de was neutraal/fris. Heel apart is dat

6 maanden geleden

Bij ons gaat de was soms ook muf ruiken met neutral als ik constant op 30 graden was en/of te veel wasmiddel gebruik. Dus af en toe 40 (beddengoed en handdoeken op 60) als dat kan.

6 maanden geleden

Ik schakel in de zomer automatisch op naar 40 graden. Dan weet ik zeker dat alle zweetlucht uit de kleding gaat. Natuurlijk kan niet alle kleding op 40 graden, maar het meeste wel. En met echt hele vieze kleding gaat er ook nog is een voorwasje bij in👌🏻 ondergoed en sokken gaan hier zoiezo automatisch op 40 graden, handdoeken en beddengoed op 60 graden, thee doeken op 95 graden. Mijn wasmachine heeft ook nog een apart programma voor een 20-30 min wasje. 20 min =30 graden en 30 min =40 graden. Op dit programma doe ik eigenlijk alleen maar nieuwe kleding, om die chemische lucht eruit te krijgen. Leuk al die lage programma’s, maar je kleding moet inderdaad wel schoon en fris ruiken, en dat lukt niet altijd in koud water🙈

6 maanden geleden

baking soda en natuurazijn erbij? ik was ook altijd op 30°C en nooit stink was

6 maanden geleden

Hier vaak ook, ondanks ik de machine vaak reinig, maar je neus ruikt nu ook alles erger en sterker kan het ook wel aan liggen. Mijn vriend vind soms dat ik overdrijf namelijk🤣

6 maanden geleden

Ik gebruik wasmiddel van Incia met nog een lavendel geur eraan (100% natuurlijke ingrediënten), de was komt er bij mij daardoor veel beter uit dan met neutral! Vind het heerlijk ruiken. En 1x per maand tabletje van Cosmeau erin (kost heel weinig vind ik) en die doet ff een goede deep cleaning. En natuurlijk ook gewoon met de hand af en toe ff wat vuil/stof weghalen. Dit zijn de tabletten https://cosmeau.com/products/wasmachine-diepreinigingstabletten?variant=50631312310599

6 maanden geleden

Pomp je wasmachine goed af? Check de noodafvoer even (dat klepje en slangetje aan de voorkant van je wasmachine), wellicht staat daar water in? Dit was bij mij het geval en dat was helaas einde verhaal voor de wasmachine.. Verder staan er hier al goede tips qua reiniging 👍🏻

6 maanden geleden

Ik zou sowieso niet alles op 30 graden wassen. Risico is namelijk dat zich zeepresten en vuil gaan ophopen in de machine, waardoor je vetluis krijgt… en dat stinkt zo dat je je kleding vervolgens kunt blijven wassen🥴 Kijk even de machine goed na en maak echt alles schoon waaronder dus ook het filter, de lade en de binnenkant daarvan, de rubber randen aan de binnenkant van de deur enz. Draai daarna een lang programma op 90 graden met een scheut bleek er in, GEEN was, en dan zou het al een stuk beter moeten zijn.

6 maanden geleden

Zeker 1x in de maand je wasmachine reinigen door op 90graden te wassen met 3 vaatwastabletten + scheutje natuurazijn, filters schoonmaken, bakje schoonmaken vd wasmiddel/poeder en de rubbers reinigen met een doekje. Altijd na het wassen de deur van de wasmachine open laten staan. Dit ivm vocht vasthouden. Vaak gebruik ik klein beetje natuurazijn bij de was voor het neutraliseren van de geuren. Als de was stinkt, echt stinkt, dan gebruik ik in het ergste geval HG nare geurtjes of de HG sportkleding. Never nooit meer vieze wasgoed sinds ik dit gebruik. Verder was ik alle handdoeken, ondergoed en sokken op 60graden. Overige kleding was ik (mits het label het zegt) 30/40 graden. Hopelijk werkt dit voor je❤️

6 maanden geleden

Bedankt allemaal voor de reacties!! ❤️ ik ga sowieso de machine even binnenstebuiten keren. Heet wassen doe ik idd al voor beddengoed/handdoeken/etc. Maar de tip een kookwasje met azijn en vaatwastabletten is ook niet gek! Ik ga het allemaal uitproberen in ieder geval. Deur en zeepbakje open laten staan doe ik idd ook altijd al.

6 maanden geleden

Filter schoongemaakt (gadver hahaha), alles goed laten leeglopen, randjes gepoetst (waren niet heel vies!) en nu in het zeepbakje flink wat azijn en 3 vaatwasblokjes in de trommel. Ik ben benieuwd!! 🙏🏼🫶🏼