15 Reacties
vorige maand
Mijn baby is ook erg verkouden, je hoort het ook echt bij het ademen dat er veel slijm zit… het is heel zielig maar hoort er bij denk ik dan. Heb de 1e avond dat hij dit had wel hap gebeld maar die konden verder ook niks geven
vorige maand
Hier hetzelfde, ook al twee weken. En sinds drie dagen geeft ze ook heel veel over (echt projectielbraken, maar dan alleen melk)
vorige maand
Ja.. hier al 3 weken ook met een verkouden baby... zo zielig.. al 2 keer bij huisarts geweest en hij kon ook niets doen. Hij heeft alles gecontroleerd en het is toch een gewone verkoudheid... veel vast zitten slijm en sind 2 dagen meer hoesten. We hopen dat het snel voorbij is. 😞
vorige maand
Hier ook een kereltje die de hele straat bij elkaar hoest. Ik vond hem ook echt piepen soms met ademhalen. Dus nogmaals huisarts gebeld, voelde niet goed. Die luisterde en gaf aan dat ze idd, ookal was hij toen heel rustig, veel gepiep en gebrom hoorde en begreep dus mijn zorg. Ze kon er niks tegen geven, maar heb wel een puf meegekregen om hem een beetje te helpen. Dit gaf mij echt rust. Deze alleen geven wanneer nodig, maar mocht sowieso de nacht. Helpt hem wel echt! Dus als het niet goed voelt, nog een keer bellen.
vorige maand
Tip: check de luchtvochtigheid op de kamer. Als het te droog is kan het hoesten erger worden. Maak de lucht dan wat vochtiger (waterbakje bij verwarming of waterkoker tijdje aanzetten met deksel open voor het slapen gaan).
Slijm kan ook wat loskomen onder de douche, dus lekker meenemen naar de badkamer als je zelf gaat douchen en mee onder de douche.
8 uur geleden
Reactie op Lalala94
Hier ook een baby die veel hoest, al gaat het momenteel best goed. Gekke is ...
Ja hier precies het zelfde. Als onze kleine hoest kijkt iedereen in de winkel onze kant op is net een volwassen vent die hoestbui klinkt het. Verder vrolijk mannetje maar ze kunnen er niks mee.
7 uur geleden
Vanaf de geboorte is onze zoon erg verkouden, snottebellen, hoesten, slijm meerdere malen huisarts geweest maar klinkt allemaal goed. Drinkt goed groeit goed dus ja we gebruiken nu wel tussikind en sindsdien hoest hij wel iets minder!
5 uur geleden
Hier ook erg verkouden met enorme hoesten! Ook oorontsteking gehad aan beide kanten dus 7 dagen antibiotica kuur moeten geven. Echt wat een kut spul. Wel lekker blijkbaar maar ging zo door de darmen heen. En de hoesten werd alleen maar erger!!
Wanneer het echt heel erg is en de slijm in z'n keel helemaal vast zit, geven we Mucosolvan Kindersaft. Dat mag vanaf 0. Mn moeder is apotheker in Duitsland.
https://www.arzneiprivat.de/product/mucosolvan-kindersaft-30-mg-5-ml.131484.html?language_code=nl
4 uur geleden
Wij hebben voor het slijm in de neus xylometazoline druppels van de huisarts gekregen. Ons zoontje heeft 6x iets rs achtigs gehad en daarmee aan het zuurstof gelegen. Dus we zijn nu met ons dochtertje van 5 maanden erg voorzichtig😅. Die hoest ondertussen al 2 maanden, maar moet het maar gewoon uitzieken van de huisarts