Dames! Ik heb jullie tips nodig.
In augustus heb ik antibiotica gekregen waardoor ik sindsdien iedere 2/3 weken een vaginale schimmelinfectie krijg. Ik heb het voornamelijk uitwendig. Canesten geprobeerd, zalfjes en al meerdere malen fluconazol vd huisarts. De laatste fluconazol pil heb ik 2,5 week terug nog gehad (lage dosering). Maar nu ben ik ook bijna 7 weken zwanger, dus fluconazol mag niet meer.
Iemand tips? 🙏🏼😫 ik ben er he-le-maal klaar mee.
Probiotica hielp bij mij ook! Je hebt speciale variant voor zwangeren, Bactiol Natal. Wel voor zekerheid even navragen bij verloskundige, misschien mag je m pas vanaf 2e termijn ofzo..
Wat vervelend dat je hier terugkomend last van hebt!
In het verleden had ik hier ook veel last van ook tijdens mijn vorige zwangerschap en mij werd toen geadviseerd door mijn verloskundige om kokosolie te gebruiken voor mij heeft dit gewerkt!
Heb ik gevraagd en ik mag ze nemen. Hoe snel werkte het bij jou? 😊
Ik kreeg na elke menstruatie een schimmel infectie, ongeveer een jaar lang. Super vervelend, want iedere keer als het net een beetje weg trok, begon mijn menstruatie weer en begon het weer opnieuw. En echt zo erg, kon bijna niet zitten, en dat maanden achter elkaar.. heb 3 maanden die probiotica geslikt, en ook de maanden daarna is het niet meer terug gekomen! En nu zwanger, dus hoop dat het weg blijft :). Hopelijk werkt het ook snel voor jou!
Heb ik gevraagd en ik mag ze nemen. Hoe snel werkte het bij jou? 😊
Oh en ik kwam er achter dat het erger wordt van het gebruik van inlegkruisjes en maandverband, ook de katoenen/natuurlijke variant.. dus ik probeer dat zo veel mogelijk te beperken en houd het ook netjes bij katoenen of bamboo ondergoed. Kleine tips, omdat ik weet hoe vreselijk vervelend het is! Hopelijk ben je er snel vanaf!
Ik kreeg na elke menstruatie een schimmel infectie, ongeveer een jaar lang. ...
Heb precies hetzelfde! Sinds de antibiotica in augustus krijg ik het iedere keer vóór de menstruatie. Vreselijk, daardoor kon ik geen tampon gebruiken en maandverbrand bevorderde de situatie ook niet. Ik hoop echt dat deze pillen gaan werken!! 🙏🏼 vooral nu tijdens zwangerschap heb ik er geen zin in :)