8 Reacties
14 dagen geleden
Luister naar je gevoel! Dat is denk ik de wijste tip die ik heb. En laat je niet gek maken 馃お. Maar echt, als je denkt er klopt iets niet, aan de bel trekken, je moedergevoel zit vanaf begin af aan al gelijk goed!
14 dagen geleden
Ook als de kleine er straks is! Wij hebben een jaar gelopen met een spugend kind (geen huilbaby), toen pas kma geconstateerd. Heb maanden bij cb gelopen en elke x weggestuurd, maar wist dat het niet klopte..
Oh en kleine man zat helemaal vast in z鈥檔 nek, wilde niet op z鈥檔 rug liggen, dat deed hem pijn. Alle goedbedoelde adviezen als je moet hem wel wegleggen, je legt hem koud weg, je moet het wel voorverwarmen.. allemaal goed bedoeld, maar 1x naar manueel therapie geweest en hij sliep stukken beter! Blij dat mijn fysio mn verhaal serieus nam en me doorverwees in de praktijk.
Einde van de zwangerschap gezegd, kind moet er nu uit. Ik kan niet meer en hij ook niet. Kwam minder beweging in. Gelukkig luisterde verloskundige heel goed. Ziekenhuis wat minder, wilden me nog een week laten lopen. Verloskundige doorgezet. Daardoor dag later al bevallen. Maar goed ook. Mannetje zat scheef met z鈥檔 hoofd en m鈥檔 placenta had de grootte van 41,5 week en verkalkte al helemaal. Ik was 39,3 馃槄
Ff wat voorbeelden van, volg je moedergevoel, ook al spreekt iedereen je tegen
14 dagen geleden
Ik heb heel veel gehad aan het boek en filmpjes van verlosmoeder. En moet zeggen relaxed blijven en mee bewegen met je kleine, maakt naar mijn idee dat je een relaxed kindje heb en relaxede moeder bent. En bij ons was herkenning van bijv sprongen/ ontwikkeling dmv boeken, facebook groepen erg prettig. Dan voelde het als een doel, als hij onrustig was. Dat maakte het stukje machteloze net iets makkelijker. En accepteren dat het niet altijd rozengeur is, je negatieve gevoelens mag ervaren, vooral eerste periode als deze maar niet aan de overhand zijn!
14 dagen geleden
Qua zwangerschap: probeer er echt van te genieten want het is zo voorbij. En luister altijd naar je eigen gevoel.
Daarna: het zijn fases, komt goed :)
14 dagen geleden
Sowieso "alles is een fase, alles gaat weer voorbij. Ook de fijne momenten, dus probeer daar in t moment van te genieten.
En, als je voor de zoveelste keer in de nacht je kindje troost of voedt, probeer dan vooral te genieten van die momenten ipv balen dat je er weer uit moet (stukje omdenken). Moesten er hier bijna 2 jaar lang elke nacht wel uit. Was zeker niet altijd even leuk, maar die volle overgave van dat kleine lijfje tegen t jouwe is wel echt magisch.
Ook een goede: probeer zo snel mogelijk shifts in de nachten in te plannen zodat je allebei kan slapen