21 Reacties

9 maanden geleden

Ik volg. Heb hetzelfde!

9 maanden geleden

Wat voor kussen gebruik je? Is het 1 die je zowel tussen je knieen als je voeten legt? Dat is wel belangrijk, anders liggen je heupen nog niet recht namelijk. Ik moet echt opletten dat zowel mijn knieen als voeten goed liggen, om echt een rechte lijn te creeren.

9 maanden geleden

Oh ik volg ook.. helaas heb ik hier ook last van en word er ook wakker van in de nacht. Ook met zitten overdag merk ik dit. Zelf afspraak gemaakt met de fysio.

9 maanden geleden

Ik lig nu sinds 2 dagen minder lang op 1 zij en wat meer leunend met mn rug op het zwangerschapskussen.een beetje tussen op je zij en op je rug liggen in bedoel ik. Dat helpt mij enorm tegen de pijn in mn heupen en rug

9 maanden geleden

Ik heb hier last van sinds ik bedrust heb (8 weken nu). Bewegen is het enige wat voor mij werkt, als je er nog steeds last van hebt met zwangerschapskussen, maar dat mag ik niet helaas. Misschien helpt het voor jullie! Verschil in matras werkt ook: op het matras beneden heb ik er sneller last van dan op het matras boven. Fysio kan ook verlichting geven

Reactie op Mani93

Wat voor kussen gebruik je? Is het 1 die je zowel tussen je knieen als je v ...
Van een groot zwangerschapskussen tot een klein kussentje, tot niets. Maar misschien toch even goed letten op de rechte lijn dan, thanks!

Reactie op -D-

Ik lig nu sinds 2 dagen minder lang op 1 zij en wat meer leunend met mn rug ...
Goede tip, dankje! Heb het kussen nu inderdaad aan de voorkant liggen

9 maanden geleden

Voor het slapen warm douchen heeft mij al heel erg geholpen, ben echt even gestopt met tillen en bukken en mijn partner heeft mijn onderrug gemasseerd met warme olie. Heb eindelijk na een week lang niet slapen weer een nachtje kunnen slapen.

9 maanden geleden

Ik heb echt net dit zelf gegoogled want elke ochtend wakker worden met pijn is verschrikkelijk. Wat ik ga proberen is een routine van oefeningen: pelvic tilt, 360 breathing, glute bridge en side lying leg lifts. Want het voelt voor mij heel erg alsof mijn zij-bilspieren verkrampt zijn. Dat en massage.

9 maanden geleden

Ik heb echt net dit zelf gegoogled want elke ochtend wakker worden met pijn ...
En rekken: hakken tegen billen en dan je been ‘kruisen’ in de lucht door je rechterenkel tegen je linker knie aan het leggen en dan je benen laten vallen naar één kant. Voelt echt goed.

9 maanden geleden

Ik heb echt net dit zelf gegoogled want elke ochtend wakker worden met pijn ...
Oké update: ik heb net deze routine gedaan + rekken en het heeft echt al een heel wat pijn verminderd. En dit alles gewoon in bed. 🩵
Was afgelopen weken op vakantie en merkte dat een iets harder matras al problemen gaf. Had in het hotel dan ook een extra deken op het matras gelegd waar ik op ging liggen, dat hielp nog weleens Ik heb thuis een heel zacht bed en daar heb ik geen last van m'n heupen.

9 maanden geleden

Ik ben 9x naar de fysio hiervoor moeten gaan. Hij heeft oefeningen voorgeschreven, deze helpen zeker. Daarnaast raad hij aan om door de dag op een yogaball te zitten ipv een stoel. Ik denk dat ik zelfs na de zwangerschap de stoel vervang voor zo'n bal. Heerlijk zit dat! 😊
Oké update: ik heb net deze routine gedaan + rekken en het heeft echt al ee ...
Thanks!! Goede tips, ga ik ook meenemen in de routine

9 maanden geleden

Oh toevallig dacht ik vanochtend, zouden meerdere mensen hier last van hebben. Ik vraag me eerlijk gezegd af wat de oorzaak is. Ik was hiervoor een buikslaper, dus misschien is mijn lijf niet gewend aan continu op m’n zij slapen? Of de buik die extra gewicht op de heup zet? Ik heb niet het idee dat het door het matras komt eigenlijk of dingen die ik overdag doe (of zou moeten doen). Enkel het te lang (en zwaar?) belasten van de heup in de nacht. Dus ik weet niet zo goed wat hier dan tegen kan helpen…

9 maanden geleden

Omwisselen als een wentelteefje steeds 😂🥞

9 maanden geleden

Sinds ik met een zwangerschapskussen slaap is het bij mij een stuk minder. Wel letten op dat zowel mn voet als mn knie ondersteuning hebben, en ik vouw m nog een stukje onder mn buik. Bij mij had het oa te maken met teveel “indraaien” van mn bekken en heupen als ik op mn zij lag. Nu met het kussen lig ik meer echt op mn zij en dat scheelt. https://youtu.be/6ReBOpxEcY0?feature=shared

9 maanden geleden

Reactie op SwanFlower88

Sinds ik met een zwangerschapskussen slaap is het bij mij een stuk minder. ...
Ook mijn ervaring dit!

9 maanden geleden

Minder doen over dag! Probeer dwijlen stofzuigen en tillen zo veel mogelijk niet te doen
Update, deze stretches bij het opstaan en voor het slapen gaan doen lijken nu al te helpen. Ook de tip om met het kussen in je rug te slapen lijkt goed te werken