Hi allemaal, vandaag heb ik m’n eerste echo gehad. Volgens eigen berekening zou ik op 7 weken moeten zitten. Het was voor ons extra spannend vandaag omdat ik vorig jaar een MA heb gehad en dat heeft helaas een lange nasleep gehad. Maar goed, de VK zag een trage hartactie, is in ieder geval wel positief lijkt mij, dat er überhaupt al wat dat betreft iets te zien was. Het embryo is gemeten op 5 millimeter. Dit beeld (trage hartactie + de grootte) past bij 6 weken 2 dagen zei ze. Ze gaf aan dat ik een slag om de arm moet houden en dat het 50/50 is? Volgende week woensdag mag ik terugkomen voor een nieuwe echo, dan zou ik 7 weken zijn en zou er een goede hartslag te zien moeten zijn. Ze heeft het wel via de buik gedaan want inwendig was niet duidelijk zei ze omdat ik een volle blaas had… de vk waarschuwde me eigenlijk al dat ik met beiden situaties rekening moet houden. Het zit me dus echt niet lekker. Mijn cyclus is rond de 26/27 dagen en mijn laatste menstruatie is op 29 september geweest (5 dagen) en ik verwacht (heb geen ovulatietest gebruikt) dat mijn eisprong rond 11/12 oktober is geweest. Wat vinden jullie van deze situatie? 🤍